Gå til innhold

Kan jeg foreslå å gi pengetre i gave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med partnere er vi cirka 15 stk som er invitert i bryllupet til en venn av oss. Brudeparet ønsker seg ingenting, men vi føler vi burde gi en gave likevel. 

Vi har alle forskjellig økonomi, så tanken er at alle skal bidra med det de selv føler er riktig for dem. Brudeparet og de andre får ikke vite hvem som gir hvilket beløp.

Anonymkode: fa726...713

AnonymBruker
Skrevet

TS her... Vi alle må reise til bryllupet. Noen lenger enn andre (ikke snakk om mer enn 1000) kr maks i reiseutgifter per person. Alle er invitert til bryllupet og festen etterpå, så ingen kaffegjester.

Og hvis det er en som ikke kan bidra med noe som helst, så vil jeg likevel skrive navnet til denne personen på kortet.

AnonymBruker
Skrevet

Pengetre? En sånn overtroisk pyntesak som liksom skal bringe lykke? Nei det hadde jeg syntes var en skuffende og gjerrig gave. Stygge er de pyntegjenstandene også. Et pengetre blir i mine øyne like teit som en krystallkule, om du mener pengetre som jeg mener. Og de finnes vel ned i 200 kroners klassen? Da er en grønn stående potteplante bedre liksom, men litt sært at 15 stk skulle spleiset på det. 

Hvis så mange skal spleise på noe bør dere minimum klare noe til 5-10.000. Gavekort på ferie, parspa, tandemhopp i fallskjerm, et finere maleri, betale for snekker de trenger for å pusse opp kjøkkenet de har snakket om eller lignende :)

Et gavekort med at hver av dere gir bort 5 eller 10 x barnepass kan også være kjempe god og supervelkommen nyttig gave :)

Anonymkode: 75d7a...f12

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha tenkt meg litt om så kanskje du mener en pengegave med samlet sum fra dere alle? Ja det kan du isåfall foreslå :)

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha tenkt meg litt om så kanskje du mener en pengegave med samlet sum fra dere alle? Ja det kan du isåfall foreslå :)

Ja, det var det jeg mente. :)

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var det jeg mente. :)

Ok :) Ja da henger jeg med! Det kan du foreslå :) Penger kommer godt med for de kan de disponere der det trengs enten nå eller senere. Til dagligvarer, reise, regninger eller hva som skulle dukke opp at de trenger. 

gavekort på barnepass vil være en hyggelig ekstragave :) det trengs at par får mer alenetid sammen og barnefri i blandt og vi må bli flinkere på å hjelpe hverandre litt med sånt. Har ikke selv barn men ser mange forhold som faller fra hverandre fordi paret får ikke tid til å være kjærester når de får barn og det er en av mine største skrekker ved å få barn også. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok :) Ja da henger jeg med! Det kan du foreslå :) Penger kommer godt med for de kan de disponere der det trengs enten nå eller senere. Til dagligvarer, reise, regninger eller hva som skulle dukke opp at de trenger. 

gavekort på barnepass vil være en hyggelig ekstragave :) det trengs at par får mer alenetid sammen og barnefri i blandt og vi må bli flinkere på å hjelpe hverandre litt med sånt. Har ikke selv barn men ser mange forhold som faller fra hverandre fordi paret får ikke tid til å være kjærester når de får barn og det er en av mine største skrekker ved å få barn også. 

Dersom brudeparet allerede har barn, er dette ok. Hvis ikke, blir det helt feil. Det er ikke alle som kan få eller vil ha barn. 

Anonymkode: b6a00...e3f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Brudeparet har ingen barn, men ellers var gavekort på barnepass en god idè.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det høres ut som en fin idé

Anonymkode: 9bc74...cf6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...