AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #1 Skrevet 4. juni 2018 Hei, har de siste 3 årene jobbet hardt for å få gode nok karakterer til å komme inn på NHH til høsten. Problemet er at dårlige arbeidsvaner kombinert med høye ambisjoner har ført til et konstant høyt stressnivå, dette har igjen medført til at jeg har truffet veggen å fått en kronisk utmattelsestilstand. Uten legeerklæringen jeg har fått av fastlegen min hadde jeg ikke vært i nærheten av å få et godkjent sisteår. Tingen er det at snittet mitt ligger omtrent akkurat på grensen til opptakskravene til NHH. Så om jeg får plass der så blir det vanskelig for meg å takke nei siden jeg da kan risikere å ikke komme inn neste år. Men jeg trenger så sårt et friår.Så spørsmålet blir derfor, er situasjonen min alvorlig nok til at den vil gå under "andre tungtveiende årsaker" som kreves for å kunne få en søknad om permisjon innviglet? Anonymkode: 7d013...b41
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #2 Skrevet 4. juni 2018 Du tar ikke permisjon før du har startet, det er om du tar det etter å ha begynt. De fleste læresteder godtar at man takker ja men utsetter skolestart ett år. Hvorfor velger du ikke heller indøk enn NHH? Mye mer tidsriktig og attraktiv utdannelse der arbeidsgivere står i kø. Uansett lykke til med studier. Hva skal du i friåret ditt? Anonymkode: 3ee71...8a0
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #3 Skrevet 4. juni 2018 Tviler på at du får utsette oppstart fordi du trenger et friår, men ingen kan si svaret sikkert før du spør NHH. Hvordan har du tenkt å finansiere det friåret? Har du oppsparte midler? Jobbe? Anonymkode: e672a...85a
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #4 Skrevet 4. juni 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tar ikke permisjon før du har startet, det er om du tar det etter å ha begynt. De fleste læresteder godtar at man takker ja men utsetter skolestart ett år. Hvorfor velger du ikke heller indøk enn NHH? Mye mer tidsriktig og attraktiv utdannelse der arbeidsgivere står i kø. Uansett lykke til med studier. Hva skal du i friåret ditt? Anonymkode: 3ee71...8a0 Indøk er 59 poeng, NHH er 53. Har ikke gode nok karakterer for indøk. Hvis man takker ja og utsetter et skoleår går det under "permisjon" definisjonen, så man må da ha en tungtveiende årsak for å gjøre dette Anonymkode: 7d013...b41
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #5 Skrevet 4. juni 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tviler på at du får utsette oppstart fordi du trenger et friår, men ingen kan si svaret sikkert før du spør NHH. Hvordan har du tenkt å finansiere det friåret? Har du oppsparte midler? Jobbe? Anonymkode: e672a...85a "Trenger et friår"? Trenger et friår grunnet medisinsk tilstand som krever at jeg tar det rolig en stund for å bli bedre. Å finansiere friåret blir ikke noe problem ettersom at jeg skal bo hjemme og samt jobbe litt ved siden av Anonymkode: 7d013...b41
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #6 Skrevet 4. juni 2018 https://www.nhh.no/studier/soknad-og-opptak/reservert-studieplass/ Anonymkode: f33db...e7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå