AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #1 Skrevet 3. juni 2018 Har søkt på sykepleie studie og er skikkelig motivert for det! Har dessverre dårlig snitt fra videregående fordi eg var lite motivert... Ligger 0,6 i snitt under poenggrensen ifjor på samordna opptak. Det er 90 studieplasser 😦 Har søkt på andre plasser også. Den andre ligger eg under med 0,4 i snitt. Er det sjans for at eg kan komme inn sjølvom snittet er litt langt under??? Har det skjedd?? Anonymkode: 7d8e9...746
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #2 Skrevet 3. juni 2018 Kommer jo helt an på antall søkere det og snittet generelt. Anonymkode: 57774...92b 2
gohege Skrevet 3. juni 2018 #3 Skrevet 3. juni 2018 Jeg kom inn på psykologistudiet med 56,3 (snittet var 56,4) en liten uke før oppstart. Har også hørt om studenter som får tilbud under fadderuka. Alt er nå mulig, men sjansene dine er nok dessverre litt tynne siden sykepleien har vært populær over lengre tid (og har hatt stabile poenggrenser).
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #4 Skrevet 3. juni 2018 Ja du har sjangs, det kan jo hende snittet på de som søker er lavere i år enn i fjor. Og det vil alltids være noen som takker nei til studieplasser, så viss du havner på ventelisten har du også gode muligheter for å få en plass etterhvert. Anonymkode: 7188f...8ba
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #5 Skrevet 3. juni 2018 Søkte på Stord. Søkertallet (første valget) på ventelista sank ned med 13 prosent! Krysser fingrene skikkelig nå Anonymkode: 7d8e9...746
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #6 Skrevet 4. juni 2018 Tja. Sykepleien er jo blitt mer og mer populært.. men, man skal aldri si aldri! jeg krysser fingrene for deg Anonymkode: 4a9b6...cf2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #7 Skrevet 4. juni 2018 Det er ikke umullig, men de fleste sykepleieutdanningene overbooker studiet ut fra hvor mange som normalt ikke dukker opp/takker nei/slutter første halvår, så dersom du havner litt bak på ventelisten er ikke sjansen superstor. Det avhenger ogs av søkere til samme studiested og deres poeng, dersom de ligger likt med deg vil poenggrensen synke og du har god sjans, dersom de har bedre karakterer enn deg vil den ligge stabilt eller øke. Så da er det vente og se halvannen måned til. Anonymkode: ca941...43f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå