AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #1 Skrevet 3. juni 2018 Etter ett samlivsbrudd i desember i fjor måtte jeg flytte hjem til foreldrene mine. Jeg kunne valgt å leie en leilighet, men da ville jeg ikke fått lagt meg opp penger til egenkap. Etter salg av hus satt jeg igjen med en god del, men ikke nok til å kjøpe drømmehuset. Er det helt turnoff at en dame på 33 år bor hjemme hos foreldrene for å legge av penger til egenkap? Høy utdannelse, god jobb med god lønn. Anonymkode: 31e21...237
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #3 Skrevet 3. juni 2018 Ja litt.. Du kan vel kjøpe leilighet? En 3 roms går fint med 2 barn. Anonymkode: 178e6...507 2
funginger Skrevet 3. juni 2018 #4 Skrevet 3. juni 2018 Er det så farlig, da? Du kan vel være singel en stund uansett? 8
Bondenisse Skrevet 3. juni 2018 #5 Skrevet 3. juni 2018 Så lenge foreldrene dine godtar det? Og du faktisk bidrar til husholdningen og betaler for deres forbruk (mat, strøm, osv) og gjerne litt i leie også så er det ok for en kort periode. Men er du voksen og har god jobb med god lønn bør du komme deg ut derfra så fort som mulig.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #6 Skrevet 3. juni 2018 Litt turnoff men det er samtidig forståelig siden det kun er et halvt år siden bruddet og ting er veldig dyrt med barn når man er 1. Men du bør komme deg ut innen det har gått et halvt år til max. Hvis du velger å bo der lenger ( i flere år) for å kunne spare til drømmehuset så er det også helt greit, og veldig forståelig med tanke på at du har barn og det blir umulig å spare noe om du betaler husleie og forsørger tre personer på en lønn, men da tenker jeg at du bør satse på å legge datingjakten på is. Det er i allefall bedre at du har flyttet hjem etter brudd, enn at du aldri har flyttet ut og bodd hjemmefra før. Anonymkode: e0f22...ae3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #8 Skrevet 4. juni 2018 Grunnen til at jeg ikke vil ha leilighet er for at barna nå er såpass store at jeg vil gjerne ha hus/rekkehus. Vil også komme oss litt ut av selve bykjernen 😊 Tenker på å bo her ca 1 år. Da har jeg fått lagt meg opp såpass at jeg har mer en egenkapital-kravet, og banken ser at jeg har en fornuftig økonomisk sans. Men føler meg klar for å begynne å date, men forstår at en dame på min alder som bor hjemme ikke ser så særlig attraktivt ut 🤔 Hjelper selvsagt til i husstanden hjemme, det skal bare mangle 😊 Anonymkode: 31e21...237
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #9 Skrevet 4. juni 2018 Man får heller ikke lagt seg opp særlig med penger når man må betale fra 12.000 og oppover for leie 😊 Greier da kansje kun å legge av 5000 i mndn. Nå legger jeg av alt i fra 15.000-20.000. Anonymkode: 31e21...237
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #10 Skrevet 4. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter ett samlivsbrudd i desember i fjor måtte jeg flytte hjem til foreldrene mine. Jeg kunne valgt å leie en leilighet, men da ville jeg ikke fått lagt meg opp penger til egenkap. Etter salg av hus satt jeg igjen med en god del, men ikke nok til å kjøpe drømmehuset. Er det helt turnoff at en dame på 33 år bor hjemme hos foreldrene for å legge av penger til egenkap? Høy utdannelse, god jobb med god lønn. Anonymkode: 31e21...237 Jeg hadde jo følt meg ung igjen hvis du måtte listet deg ut fra foreldrene dine om natten for å treffe meg Anonymkode: ccb72...666
Vilali Skrevet 4. juni 2018 #11 Skrevet 4. juni 2018 Jeg syns det er mer fornuftig det du gjør, for en periode, enn å leie. Nå kaster du ihvertfall ikke penger ut av vinduet, men tenker langsiktig! 2
Leneol Skrevet 4. juni 2018 #12 Skrevet 4. juni 2018 Ville sjekket priser på andre siden av fylkesgrensen. Hvis det er i Oslo, så sjekk f.eks i Oppland fylke, med Jevnaker, Gran, Lunner kommune. Kanskje du kan finne noe som passer deg prismessig der. Er ikke så langt fra Oslo pga. hvordan fylket er delt inn. sjekk på kart.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #13 Skrevet 4. juni 2018 En ting er å bo midlertidig hjemme hos foreldrene etter samlivsbrudd, men kombinasjonen nylig brudd, to barn og planlegger å bli boende hos foreldrene en god stund er ikke veldig attraktivt, nei... Anonymkode: 5af53...6ac
Gjest Overrasket Skrevet 4. juni 2018 #14 Skrevet 4. juni 2018 Jeg har sympati og forståelse for situasjonen, men jeg personlig blir ikke romantisk super-gira av det. Du sier du venter fordi du vil ha råd til drømmehuset, vel, da synes jeg du skal være litt forsiktig i kjærlighetslivet også, og ta deg tid til å finne drømmemannen.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #15 Skrevet 4. juni 2018 Spiller det noen rolle om det er turn off? Er jo bare 6 mnd siden brudd. Så bra at du har muligheten til å bo hos foreldrene dine. Mine hadde aldri godtatt det😅 Ville fokusert på å spare penger og skaffe bolig. Mannfolk kommer og går uansett. Anonymkode: ff722...e8d
Trolltunge Skrevet 4. juni 2018 #16 Skrevet 4. juni 2018 I din situasjon ville jeg avventet dating litt, og konsentrert meg om å få i land egenkapital. Det er en forståelig situasjon, men unødvendig å dra foreldre inn i sjekking og dating, og de ville jo merke det både om du drar bort til noen eller tar noen hjem. Det tenker jeg det er best å spare dem for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå