Gå til innhold

Hvilken rase/blanding er dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://imgur.com/a/HTSD8cl For dere som har litt peiling på hund. Ei jeg kjenner påstår at hunden hennes er ekte renraset chihuahua korthåret. Hunden er bare 6 måneder. Hun har ikke papirer på hunden og dama hun kjøpte hunden av driver med kjøkkenoppdrett. Hun sier hun skal begynne på raseutstilling med hunden og påstår at man lett kan skaffe papirer til hunden da hunden er 100% ekte. Jeg ser at den ikke er ekte rase, men hvilken raser tror dere hunden er? 

Anonymkode: 31699...1a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være chihuahua blandet med papilon eller pomerian? 

Anonymkode: 51eab...022

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende. Jeg har selv en voksen pomeranian og snutepartiet til min hund er ikke like kraftig som den avbildet. Hunden virker også veldig stor til å bare være 6 måneder. ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker langhåret Jack russell av en eller annen grunn.

Anonymkode: 7d423...e7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si, men jeg tror uansett venninna di får seg en overraskelse når hun skal skaffe seg papirer på hunden og stille den på utstilling :P 

Anonymkode: 329dc...090

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å si, men jeg tror uansett venninna di får seg en overraskelse når hun skal skaffe seg papirer på hunden og stille den på utstilling :P 

Ja, det tror jeg også :P Jeg prøver å si til henne at den ikke er renraset, men hun nekter på at den ikke er det. Den er jo like søt og snill selv om den ikke er renraset, men hun får jo ikke stilt den ut. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det tror jeg også :P Jeg prøver å si til henne at den ikke er renraset, men hun nekter på at den ikke er det. Den er jo like søt og snill selv om den ikke er renraset, men hun får jo ikke stilt den ut. 

Om den så skulle være renraset, så hjelper jo ikke det uten papirer fra oppdretter. Rart at oppdretter ikke har registrert den, men på sånn småhunder tjener man kanskje uansett på å ikke ta den kostnaden. Etterspørselen er vel så stor at de får solgt til samme pris uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som blanding av chi og strihåret jack russel. Dersom den er er renraset ville den ha blitt forhåndsregistrert i NKK selv om hun enda ikke har fått papirene, så er bare å se der om kullet er registrert :)

Anonymkode: e1030...213

Skrevet

Ser ut som en blanding av en  langhår chihuahua og strihåret jack eller parson russel terrier.

AnonymBruker
Skrevet

Uten navn til oppdretter og eksisterende papirer på foreldra kan hun bare glømme å få papirer på hunden😂 NKK kan si seg 100% enig at det trolig er en renraset chihuahua, men hun får ikke papirer på han fordi om. Da må vel eier av mor ha registrert h*n som valp. 

Anonymkode: a0356...539

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...