AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #1 Skrevet 3. juni 2018 Naboen har murt opp en natursteinsmur, på sin side av tomtegrensen. Fra den har han en lite brukt skråning. For å fiffe opp uteområdet mitt, lagde jeg et bedd oppe på muren hans. Som jeg kantet inne med stein. Ca 5 m langt og bare 30 cm bredt. Nå er naboen irritert, og mener at jeg hindrer dem i å slå skråningen. Og truet faktisk med å så lupiner i hele skråningen. Har jeg tråkket over grensen? Anonymkode: d6803...8eb
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #2 Skrevet 3. juni 2018 Må nesten tro at du troller. Selvfølgelig kan du ikke bare lage et bedd på naboens tomt. Anonymkode: 746c0...46c 14
Professor loff Skrevet 3. juni 2018 #3 Skrevet 3. juni 2018 Om du har tråkket over grensen? Mer bokstavelig grenseovertråkk skal man vel lete lenge etter.... 15
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #4 Skrevet 3. juni 2018 I ettertid innser jeg at jeg burde spurt først, men ville ikke mase på dem da de var på ferie. Men for å forsvare meg selv. Dette er en skråning de aldri bruker, og slår den bare når de må. Og muren er bare 60 cm høy, så det blir på en måte en mer naturlig del av uteområdet mitt enn deres. De har stor tomt. Anonymkode: d6803...8eb
reinsdyret Skrevet 3. juni 2018 #5 Skrevet 3. juni 2018 Hvis du mener skråningen er en mer naturlig del av ditt uteareal, kunne du sikkert spurt om å kjøpe den. Men uansett; hans tomt= han bestemmer. Uansett hvor stor/liten den er. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #6 Skrevet 3. juni 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: I ettertid innser jeg at jeg burde spurt først, men ville ikke mase på dem da de var på ferie. Men for å forsvare meg selv. Dette er en skråning de aldri bruker, og slår den bare når de må. Og muren er bare 60 cm høy, så det blir på en måte en mer naturlig del av uteområdet mitt enn deres. De har stor tomt. Anonymkode: d6803...8eb Hva i all verden har nå det å si? Det er jo ikke din eiendom? Jeg ville klart å utnytte den innerste delen av det meget brede fortauet utenfor meg mye bedre enn det kommunen gjør, og kommunen trenger det overhodet ikke, men jeg kan jo ikke bare ta av fortauet og bygge ting der av den grunn. Selv om de har størst tomt av alle, på sett og vis, og ikke bruker den delen av fortauet til noe som helst. Tror som andre egentlig at dette mest sannsynlig er en spøk. Vondt nok for å tro at noen lager et bed på andres eiendom om jeg ikke skal tro på at de mener å ha gjort det i god tro i tillegg. Det ville vært ekstremt oppsiktsvekkende - og definitivt langt, langt over grensen. Såpass langt at jeg altså tviler på at noen egentlig kan innbille seg noe annet. Stakkars naboen, eventuelt. Anonymkode: 1119d...676 3
kikkana Skrevet 3. juni 2018 #7 Skrevet 3. juni 2018 Vel det er hans, så det mån få bestemme selv. Lupiner er noe svineri og er i likhet med hundekjeks og bjørnekjeks en trussel mot norsk flora. Og vil gi en rimelig bot dersom han sår og blir rapportert.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #8 Skrevet 4. juni 2018 Er det ikke lov å så lupiner? Anonymkode: d6803...8eb
Skogkløver Skrevet 4. juni 2018 #9 Skrevet 4. juni 2018 8 timer siden, kikkana skrev: Vel det er hans, så det mån få bestemme selv. Lupiner er noe svineri og er i likhet med hundekjeks og bjørnekjeks en trussel mot norsk flora. Og vil gi en rimelig bot dersom han sår og blir rapportert. Det er vel bare noen sorter som er på svartelisten. Han kan fint så lupiner uten at noen kan klage 😂
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #10 Skrevet 4. juni 2018 34 minutter siden, Skogkløver skrev: Det er vel bare noen sorter som er på svartelisten. Han kan fint så lupiner uten at noen kan klage 😂 Lupiner er på svartelisten. Jeg kjenner ikke til noen lupiner som ikke er det. Men jeg tviler på at dette håndheves med lov og bot. Anonymkode: 14164...c23 2
Skogkløver Skrevet 4. juni 2018 #11 Skrevet 4. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lupiner er på svartelisten. Jeg kjenner ikke til noen lupiner som ikke er det. Men jeg tviler på at dette håndheves med lov og bot. Anonymkode: 14164...c23 Nå klarte jeg ikke å finne kilde til påstanden min 🙈 så det kan godt være du har rett. De er derimot ille forbudt å plante i egen hage. Til og med rips, eple og syrin er på svartelisten 🤔 så naboen kan fint plante dette, selv om det kanskje ikke er så lurt. http://www.viivilla.no/hage/blomster-og-planter/disse-blomstene-og-plantene-er-forbudte/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå