MizLiz Skrevet 3. juni 2018 #1 Skrevet 3. juni 2018 Hjelp! Skal ta opp en muntlig eksamen jeg skulle tatt for flere år siden! Har ikke vært student på flere år, og derfor veldig rusten 😓 Har heller ikke vært gjennom undervisning siden dette er kun selve eksamen. Dette er muntlig i lærerutdanning, og temaet er skriving og skriveutvikling. Jeg har aldri vært god på formulere/finne på en bra problemstilling, og nå enda dårligere når jeg ikke studerer 😱 Noen engler med forslag der ute?? Har bare to dager på meg..
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #2 Skrevet 3. juni 2018 Jeg er egentlig ikke i mot å veilede folk til eksamen, men ærlig talt du! Du skal bli lærer også klarer du ikke tenke ut noen forslag til problemstilling engang? Jeg skal vurdere å hjelpe deg hvis du kommer med noen forslag. Anonymkode: 41813...362 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #3 Skrevet 3. juni 2018 Det er da enkelt. Finn noe du finner stoff om i pensum som omhandler skriveutvikling og lag en problemstilling ut i fra det. Har aldri gått lærerutdanning før, men du begynner sikker med "hvordan kan lærer" osv. F.eks noe med hvordan lærer kan bidra til mestringsfølelse for barn som sliter med å lære dobbeltkonsonanter eller noe sånt. Anonymkode: e151a...a2d
MizLiz Skrevet 3. juni 2018 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er egentlig ikke i mot å veilede folk til eksamen, men ærlig talt du! Du skal bli lærer også klarer du ikke tenke ut noen forslag til problemstilling engang? Jeg skal vurdere å hjelpe deg hvis du kommer med noen forslag. Anonymkode: 41813...362 Ja du vet, jobben som lærer går hovedsaklig ut på å formulere problemstillinger.. Jeg trenger hjelp til å formulere noe fint da jeg syns slikt kan være vanskelig, og spør bare om tips. Om du ikke har lyst å svare på det trenger du ærlig talt ikke å svare i det hele tatt. Ingen vits å svare noen på den måten. Vær litt voksen.
MizLiz Skrevet 3. juni 2018 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da enkelt. Finn noe du finner stoff om i pensum som omhandler skriveutvikling og lag en problemstilling ut i fra det. Har aldri gått lærerutdanning før, men du begynner sikker med "hvordan kan lærer" osv. F.eks noe med hvordan lærer kan bidra til mestringsfølelse for barn som sliter med å lære dobbeltkonsonanter eller noe sånt. Anonymkode: e151a...a2d Takk for tips 👍 😊 Er akkurat det jeg er litt dårlig på, å snevre det inn. Blir ofte litt for «store» problemstillinger da jeg syns alt burde være med 🙈
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #6 Skrevet 4. juni 2018 11 timer siden, MizLiz skrev: Ja du vet, jobben som lærer går hovedsaklig ut på å formulere problemstillinger.. Jeg trenger hjelp til å formulere noe fint da jeg syns slikt kan være vanskelig, og spør bare om tips. Om du ikke har lyst å svare på det trenger du ærlig talt ikke å svare i det hele tatt. Ingen vits å svare noen på den måten. Vær litt voksen. Det utgjør jo en del av jobben. Som elever vil man jo også lære seg dette, og man vil få bruk for det videre i utdanningsløpet som du jo også nå erfarer. Elever vil gjennom et langt utdanningsløp motta kritikk ofte. Vil du heller at de skal ta til seg kritikken du som lærer kommer med eller bare kaste tilbakemeldingen din i søpla? At brukeren over ber deg om å komme med noen forslag selv som man deretter kan jobbe ut ifra er ikke slemt å skrive. Tvert imot. Anonymkode: 112c9...ced 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #7 Skrevet 5. juni 2018 På 4.6.2018 den 0.32, MizLiz skrev: Ja du vet, jobben som lærer går hovedsaklig ut på å formulere problemstillinger.. Jeg trenger hjelp til å formulere noe fint da jeg syns slikt kan være vanskelig, og spør bare om tips. Om du ikke har lyst å svare på det trenger du ærlig talt ikke å svare i det hele tatt. Ingen vits å svare noen på den måten. Vær litt voksen. Faktisk så lager jeg problemstillinger støtt og stadig, minst en gang i måneden, så jo, det må man kunne. Det er ungdomsskolepensum å kunne formulere en problemstilling. Jeg kunne hjulpet deg hvis du kommer med noen forslag, men du virker så umoden at jeg tror jeg står over. Det er faktisk voksent å gi ordentlige tilbakemeldinger, det er umodent å skrive "vær litt voksen" til folk som skriver konstruktive tilbakemeldinger til deg. Anonymkode: 41813...362 1
Stiv Heks Skrevet 6. juni 2018 #8 Skrevet 6. juni 2018 Kva med å koble inn noko om prosessorientert skriving?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå