AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #1 Skrevet 3. juni 2018 Jeg ser det skjer en del her inne at folk skal nevne tyrkere i negativ sammenheng. Og sier noen noe positivt om tyrkere/Tyrkia så har vi alltid den eller de som skal si noe negativt. Er tyrkere slemme mennesker? Er de følelsesløse? Og hvorfor Tyrkia? Ser nesten ikke noe negativt om pakistanere, afghanere, iranere osv? Anonymkode: f234e...489
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #2 Skrevet 3. juni 2018 Folk liker å generalisere. Historie, politikk..det er alle typer mennesker alle steder. Jeg har en tyrkisk kompis, og han er hvertfall verdens skjønneste person 🙂 Anonymkode: 9b3b5...117 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #3 Skrevet 3. juni 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser nesten ikke noe negativt om pakistanere, afghanere, iranere osv? Hvilke underforum leser du? Jeg ser stadig vekk negativt om pakistanere, afghanere og iranere. Mye mulig de bare blir omtalt som "ikke-vestlige" da, men det går for det samme. Anonymkode: 5420f...937 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #4 Skrevet 4. juni 2018 Nei tyrkere er ikke slemme mennesker og jeg blir så lei av folk som skal snakke dårlig om noen og ha dårlig holdning bare fordi det snakkes om noen fra tyrkia. Egentlig tror jeg det hovedsaklig er menn som er sjalu på de som gjør det, siden de syntes tyrkerne er kjekke og konkurrenter for dem. Også er det rasister som generelt har dårlig holdning mot alle utlendinger. Anonymkode: a8a92...887 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #5 Skrevet 4. juni 2018 Om tyrkere? Jeg synes nordmenn generelt har en tendens til å ha det så bra at de snakker stygt om alle andre enn seg selv. Når man ikke har mer å samarbeide for, men må overleve på å overgå andre blir det gjerne slik Anonymkode: eff6d...a09
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #6 Skrevet 5. juni 2018 Tror forøvrig mye av grunnen til at man snakker ned Tyrkere, er at Tyrkia stort sett snart er samme greia som Iran, Saudi og alle andre Muslimske land med tilhørende kvinnesyn og lemfeldig omgang med lokalt lovverk og skattelover. Atatürk sitt prosjekt har feilet, det er snart 90% muslimsk og ledes av en ekstrem despot. Faktisk burde man kastet Tyrkia ut av NATO, de har ingenting der å gjøre. Tyrkere flest, i Europa, er ikke spesielt høyt utdannet eller har spesielt høy deltakelse i arbeidslivet og smelter lett inn i den resterende gettofiseringen i byene, der gigantiske familier brødføs med sosiale stønader, dette ser man spesielt godt i Tyskland. Anonymkode: 67aaa...2d9 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #7 Skrevet 5. juni 2018 Den erfaringen mange nordmenn har med tyrkere, er nok hovedsaklig fra sommerferier i Tyrkia. De tyrkerne på disse feriestedene er innpåsitne og frekke med et grelt kvinnesyn. Forstår godt at det ikke snakkes altfor varmt om dem. Anonymkode: e6b68...d1b 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #8 Skrevet 5. juni 2018 Jeg snakker ikke stygt om tyrkere selv, men har ikke noe positivt å si heller. For min egen del er det basert på de erfaringene jeg har med tyrkiske mennesker, som så langt har vært utelukkende negativ, eller i det minste mere negativ enn positiv. Jeg har spilt fotball med tyrkere, og gått på skole med noen, men det var ikke en positiv opplevelse. Jeg har blitt stalket av ei tyrkisk dame, som var pyton. Ei god venninne av meg ble gjengvoldtatt av 5 tyrkere, hvorav 4 av de ble dømt for det. Møter jeg noen tyrkere så gir jeg de naturligvis sjansen, uten at jeg forhåndsdømmer de, men jeg kommer nok aldri til å reise på ferie til Tyrkia, for eksempel. Anonymkode: 2445d...85c 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #9 Skrevet 5. juni 2018 De er alt for søte..og man blir så bakfull av de! Anonymkode: 36fcb...577 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #10 Skrevet 5. juni 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror forøvrig mye av grunnen til at man snakker ned Tyrkere, er at Tyrkia stort sett snart er samme greia som Iran, Saudi og alle andre Muslimske land med tilhørende kvinnesyn og lemfeldig omgang med lokalt lovverk og skattelover. Atatürk sitt prosjekt har feilet, det er snart 90% muslimsk og ledes av en ekstrem despot. Faktisk burde man kastet Tyrkia ut av NATO, de har ingenting der å gjøre. Tyrkere flest, i Europa, er ikke spesielt høyt utdannet eller har spesielt høy deltakelse i arbeidslivet og smelter lett inn i den resterende gettofiseringen i byene, der gigantiske familier brødføs med sosiale stønader, dette ser man spesielt godt i Tyskland. Anonymkode: 67aaa...2d9 Skal utdannelse avgjøre menneskeverd? Hva med folk i Norge som ikke er høyt utdannet? Er det like lite verdt, eller er de automatisk mer verdt fordi de er norske? Jeg synes det er et fint system i Norge, og mulighetene er jo mange her. Men skal de nedsnakkes fordi de ikke har samme mulighet som oss? 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den erfaringen mange nordmenn har med tyrkere, er nok hovedsaklig fra sommerferier i Tyrkia. De tyrkerne på disse feriestedene er innpåsitne og frekke med et grelt kvinnesyn. Forstår godt at det ikke snakkes altfor varmt om dem. Anonymkode: e6b68...d1b Ja, det er en del innpåslitne og frekke tyrkere. Personlig så har jeg ikke så mye erfaring med disse. 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker ikke stygt om tyrkere selv, men har ikke noe positivt å si heller. For min egen del er det basert på de erfaringene jeg har med tyrkiske mennesker, som så langt har vært utelukkende negativ, eller i det minste mere negativ enn positiv. Jeg har spilt fotball med tyrkere, og gått på skole med noen, men det var ikke en positiv opplevelse. Jeg har blitt stalket av ei tyrkisk dame, som var pyton. Ei god venninne av meg ble gjengvoldtatt av 5 tyrkere, hvorav 4 av de ble dømt for det. Møter jeg noen tyrkere så gir jeg de naturligvis sjansen, uten at jeg forhåndsdømmer de, men jeg kommer nok aldri til å reise på ferie til Tyrkia, for eksempel. Anonymkode: 2445d...85c Jeg synes ikke tyrkere nødvendigvis virker bedre enn andre. Men de jeg har erfaring med er stort sett vanlige mennesker med følelser som andre. Ikke nødvendigvis like høyt utdannet, men fine personer. Anonymkode: f234e...489
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #11 Skrevet 5. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er alt for søte..og man blir så bakfull av de! Anonymkode: 36fcb...577 ? Anonymkode: f234e...489 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #12 Skrevet 5. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ? Anonymkode: f234e...489 Anonymkode: 36fcb...577
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #13 Skrevet 5. juni 2018 Tja, jeg vet ikke hvem som rasister jeg. Dere er klar over at hos muslimske familier så er det verste som kan skje, at døtrene blir for norske? Det er fullstendig katastrofe. Hva sier det om muslimers syn på nordmenn? Anonymkode: 420e6...0c1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #14 Skrevet 5. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 36fcb...577 æsj Anonymkode: f234e...489 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #15 Skrevet 5. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tja, jeg vet ikke hvem som rasister jeg. Dere er klar over at hos muslimske familier så er det verste som kan skje, at døtrene blir for norske? Det er fullstendig katastrofe. Hva sier det om muslimers syn på nordmenn? Anonymkode: 420e6...0c1 Begge. Norske rasister og muslimske rasister. Men jeg kjenner da tyrkere som er helt ok med forskjellige kulturer. Anonymkode: f234e...489 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #16 Skrevet 5. juni 2018 Problemet i et nøtteskall er vel ikke etnisitet i seg selv, men islam. Islam legitimerer pedofili, oppfordrer til å drepe homofile og vantro, ser på kvinner som annenrangs mennesker, demoniserer jøder, også går liksom bare listen videre. At denne ondskapsfulle ideologien blir tolerert i vesten er helt ufattelig. Og denne lille "romansen"/alliansen vi ser mellom islam og venstresiden er noe av det mest bisarre jeg noen gang har observert. Kan noen egentlig forklare hvordan sosialister og feminister tilsynelatende overser at islam går mot alt venstresiden står for og tror på? Den eneste fellesnevneren jeg kan finne er at begge disse gruppene misliker personlig frihet, og liker å bestemme over hva andre mennesker skal gjøre og si. Anonymkode: e73ed...7df 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #17 Skrevet 5. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet i et nøtteskall er vel ikke etnisitet i seg selv, men islam. Islam legitimerer pedofili, oppfordrer til å drepe homofile og vantro, ser på kvinner som annenrangs mennesker, demoniserer jøder, også går liksom bare listen videre. At denne ondskapsfulle ideologien blir tolerert i vesten er helt ufattelig. Og denne lille "romansen"/alliansen vi ser mellom islam og venstresiden er noe av det mest bisarre jeg noen gang har observert. Kan noen egentlig forklare hvordan sosialister og feminister tilsynelatende overser at islam går mot alt venstresiden står for og tror på? Den eneste fellesnevneren jeg kan finne er at begge disse gruppene misliker personlig frihet, og liker å bestemme over hva andre mennesker skal gjøre og si. Anonymkode: e73ed...7df Kjenner en homofil tyrker 😛 han bor i Tyrkia, og det er jo ingen som plager dem... Anonymkode: f234e...489
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #18 Skrevet 5. juni 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner en homofil tyrker 😛 han bor i Tyrkia, og det er jo ingen som plager dem... Anonymkode: f234e...489 Du er ironisk, sant? Anonymkode: e73ed...7df 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #19 Skrevet 5. juni 2018 Eneste jeg kan si er av erfaring, som jente i Tyrkia er det et helvete, for maange av de klarer jo faen ikke respektere kvinnelige turister i mange steder der. Klår og omtrent overfaller deg så lenge du har pupper og høl mellom beina.. Ble selv utsatt for sånn drit rett ved daværende kjæreste og moren min, flere enn èn gang.. Skal ikke skjære alle over en kam, men det lønner seg å være veeeldig forsiktig på slike steder, for de utnytter så langt det lar seg gjøre. Anonymkode: 071ea...a91 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #20 Skrevet 5. juni 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ironisk, sant? Anonymkode: e73ed...7df Nei? Hvorfor skulle jeg være det? Men nå bor han i Istanbul da. Vet ikke om folk mener andre deler av Tyrkia siden det er så ille. Anonymkode: f234e...489 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå