EMMA_X Skrevet 14. august 2002 #1 Skrevet 14. august 2002 Hei! Var hos legen i dag. Fikk resept på PT, etter jeg hadde forklart hvordan syklusen min har vært etter jeg fjernet spiralen i slutten av mars... Fikk beskjed om at "risikoen" for mer enn en var tilstede. Kan noen som kjenner til PT hvordan det virker?
tinki Skrevet 15. august 2002 #2 Skrevet 15. august 2002 Hei og hopps! Jeg har også brukt PT. Gynekologen sa til meg at det ikke var noen større sjanse for tvillinger etter bruk av PT. Men jeg har også lest om leger som mener at det er det, og noen sier at det ikke er det.. Så der strides de lærde, tydeligvis.. :-? Det var kanskje ikke svaret du ønsket, men.. :D
scorpion73 Skrevet 15. august 2002 #3 Skrevet 15. august 2002 Det står jo faktisk på pakningsvedlegget at risikoen for flerbarns fødsler er tilstede. Har selv aldri hørt om noen som har fått tvillinger etter bruk av pergo.
Gjest Anonymous Skrevet 15. august 2002 #4 Skrevet 15. august 2002 Hva er egentlig Pergotime? Er det tabletter som skal "få i gang" eggløsningen igjen, eller er det et "frukbarhetsmiddel" for dem som har holdt på å prøve en stund? Jeg og samboeren min har nemlig ikke brukt prevensjon på ett år (men ikke stresset noe), kunne dette Pergotime-greiene være noe for oss da, eller? Takknemlig for svar. Anette
tinki Skrevet 15. august 2002 #5 Skrevet 15. august 2002 Hei Anette! Pergotime brukes hvis kvinnen har skjelden eggløsning, iallefall.. Kan vel også brukes i andre tilfeller, men det er ikke jeg så inne på. Men hvis dere prøver å bli gravide (som dere sikkert gjør hvis dere ikke bruker prev.) , bør dere kanskje gå til legen siden dere ikke har blitt gravide på ett år. Meget mulig at du får pergotime da. Men hvis du har normal syklus, er det ikke sikkert at legen vil gi dere det, da må dere nok begynne på utredning for å se om det er deg eller mannen din som er "problemet". Eller om dere rett og slett ikke har hatt flaksen på deres side. Lykke til iallefall! :D
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2002 #6 Skrevet 16. august 2002 Takk tinki! Kan jo uansett bestille legetime, så får vi se hva de sier... Ha en god dag! Anette
Gjest gjest Skrevet 16. august 2002 #7 Skrevet 16. august 2002 Lykke til! :D Klem fra en ikke innlogget Tinki
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2002 #8 Skrevet 16. august 2002 hvordan vet en om en har sjelden eggløsning. har tatt eggløsningstester i to mnd og fått de riktige strekene, kan det da være at jeg ikke hadde eggløsning den tredje mnd for eksempel?
tinki Skrevet 17. august 2002 #9 Skrevet 17. august 2002 Hei gjest! Hvis du ikke har eggløsning, får du heller ikke menstruasjon. (skjønt, man KAN få mensen uten at det har vært el.) Så hvis du går over en lengre periode uten mensen, har du nok ikke eggløsning heller. (du kan jo være gravid også, da. ) For min del har jeg ikke hatt eggløsning på 3 år, så her i gården er det ikke mye håp på graviditet med det første. Jeg har noe som heter Pcos, så jeg vet iallefall hva som er problemet. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå