Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en syklus på 27 dager. 

Og har eggløsning nesten alltid på dag 12 eller 13 etter første mens. Men mensen kommer jo på dag 27. Hva kalles den fasen mellom eggløsning og neste mens? Bør ikke den være lik på fasen fra mens til eggløsning? Og har denne fasen noe å si på om man blir gravid ettersom fasen etter eggløsning er lenger enn fasen før? 

Anonymkode: cbba6...b90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fasen mellom eggløsning og mens kalles lutealfasen. Tell fra dagen etter eggløsning til dagen før mens 1. dag.

Ideelt sett bør den være på 14 dager, men så lenge den er over 10 dager er det ikke umulig å bli gravid. Under 10 dager bør den ikke være på.

Lengden fra mens til eggløsning har lite å si. Men mener å ha lest noe om at den ikke bør være for lang heller.

http://www.syklus.info/egglosning/lutealfase/

Anonymkode: bf4ae...acb

AnonymBruker
Skrevet

Det spiller ingen rolle om lutealfasen er kortere, lengre eller like lang som follikkelfasen. Det viktigste er at lutealfasen er lang nok til at et befruktet egg rekker å feste seg skikkelig før mensen kommer og skyller det ut.

Hvis du har eggløsning på dag 13 og får mensen på dag 28, har du en lutealfase på 14 dager (eggløsningsdagen og første mensdag skal ikke regnes med). Det er helt perfekt. :)

http://hvordanbligravid.com/lutealfasen/

Anonymkode: b7d34...906

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 3.6.2018 den 23.07, AnonymBruker skrev:

Jeg har en syklus på 27 dager. 

Og har eggløsning nesten alltid på dag 12 eller 13 etter første mens. Men mensen kommer jo på dag 27. Hva kalles den fasen mellom eggløsning og neste mens? Bør ikke den være lik på fasen fra mens til eggløsning? Og har denne fasen noe å si på om man blir gravid ettersom fasen etter eggløsning er lenger enn fasen før? 

Anonymkode: cbba6...b90

Jeg har syklus på 21 dager og blør i 6-7 dager, men har likevel aldri hatt problemer med å bli gravid, så det trenges tydeligvis ikke en eviglang lutealfase for å bli gravid.

Anonymkode: 8101a...22c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...