Gå til innhold

Ny (utrolig pen) kollega gir meg dårlig selvbilde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egentlig alltid vært ganske fornøyd med meg selv og hvordan jeg ser ut. Litt skavanker her og der har jeg, men har lært meg å leve med det. 

For litt siden fikk vi en ny kollega på jobb, og hun er virkelig pen. Kollegaene mine av det motsatte kjønn er selvfølgelig nysgjerrige og veldig "på" henne, og det kan jeg godt forstå. 

I min jobb blir det en del bildetakning og vi er i avisa rett som det er. Når jeg ser på bilder av meg og henne sammen føler jeg meg så sykt stygg.. Syns skavankene mine (som jeg etter lang tid har lært meg og leve med og akseptere at det er sånn jeg er) blir ekstra synlige og blottlagte ved siden av henne. Hun er vakker, håret hennes ligger alltid perfekt og hun er veldig fotogen. Jeg ser bare rar ut ved siden av henne. 

Hun bærer klærne vi får utdelt mye bedre enn meg. Alt sitter pent på henne, og jeg tar meg selv i å nesten krympe meg litt og "forsvinne" ut av syne når hun er i nærheten fordi jeg føler meg så stygg og mislykket. 

Nå sist vi skulle ha en shoot tok jeg meg god tid hjemme for å preppe meg. Pleiet huden min og la mascara, pluss mye annet. Sjekket meg i speilet og syntes jeg så ordentlig fin ut! Så møter vi opp på denne shooten, knipser noen prøvebilder som vi får se og jeg ser heelt mongo ut i forhold til kollegaen min. 

Jeg vet at det er lite å gjøre med. Man er som man er. Men selvbildet mitt har fått seg en ordentlig knekk etter at hun begynte å jobbe der.. Føler hun overgår meg i alt og at jeg ikke når henne opp til anklene engang. 

Ellers må jeg tilføye at dette er en hyggelig kollega. Men hun har en sterk personlighet. 

Noen som har vært borti lignende, og hva skal jeg tenke og gjøre for å få tilbake selvtilliten min?? 

Anonymkode: 84c73...7c9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at du er litt bifil og litt forelska i henne?

Anonymkode: f2717...66d

Skrevet

Du er deg og hun er seg. Ikke bruk energi på å misunne henne. Alle har utfordringer og hun har helt sikkert noen hun med. Fordi det er menneskelig. Isteden tenk at du skal være det beste du kan.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan det være at du er litt bifil og litt forelska i henne?

Anonymkode: f2717...66d

Hei. Nei, jeg er ikke forelsket i henne. 

Skrevet

Du får be henne skjerpe seg og se styggere ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mongo? Så ufint av deg å bruke et slikt ord. 

Anonymkode: 90c3b...9af

Skrevet

Vi kvinner er vel gjerne sånn at vi sammenligner oss selv med andre kvinner, det er bare sånn det er 😛 Det vil alltid være noen som er penere og mer vellykket på alle måter, og det kan være en stor kamel å svelge. Men livets realitet det..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men prøv å bli bedre kjent med hun. Kan hende hun føler av truet av deg. Kan hende hun innerst inne er usikker og har dårlig selvtillit. Allehag noe de sliter med. Ikke tenk på det. Noen liker hennes type, andre liker din type. Tror ikke noen som ser bilde  av dere tenker noe på det. De som liker henne bedre får gjøre det. De som liker deg bedre får gjøre det. Alle er vi forskjellige, og liker forskjellige mennesker og typer og utseendet. Og godt er det, for du vil ikke ha de som foretrekker noen andre enn akkurat deg. Gi deg selv minst tre fine komplimenter før du legger deg, så skal du se at du etterhvert føler det annerledes. Dette går bra 😀 Fokuser på deg selv IG din velvære. 

Anonymkode: 56b4d...5fa

• Liker 2
Skrevet (endret)
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har egentlig alltid vært ganske fornøyd med meg selv og hvordan jeg ser ut. Litt skavanker her og der har jeg, men har lært meg å leve med det. 

For litt siden fikk vi en ny kollega på jobb, og hun er virkelig pen. Kollegaene mine av det motsatte kjønn er selvfølgelig nysgjerrige og veldig "på" henne, og det kan jeg godt forstå. 

I min jobb blir det en del bildetakning og vi er i avisa rett som det er. Når jeg ser på bilder av meg og henne sammen føler jeg meg så sykt stygg.. Syns skavankene mine (som jeg etter lang tid har lært meg og leve med og akseptere at det er sånn jeg er) blir ekstra synlige og blottlagte ved siden av henne. Hun er vakker, håret hennes ligger alltid perfekt og hun er veldig fotogen. Jeg ser bare rar ut ved siden av henne. 

Hun bærer klærne vi får utdelt mye bedre enn meg. Alt sitter pent på henne, og jeg tar meg selv i å nesten krympe meg litt og "forsvinne" ut av syne når hun er i nærheten fordi jeg føler meg så stygg og mislykket. 

Nå sist vi skulle ha en shoot tok jeg meg god tid hjemme for å preppe meg. Pleiet huden min og la mascara, pluss mye annet. Sjekket meg i speilet og syntes jeg så ordentlig fin ut! Så møter vi opp på denne shooten, knipser noen prøvebilder som vi får se og jeg ser heelt mongo ut i forhold til kollegaen min. 

Jeg vet at det er lite å gjøre med. Man er som man er. Men selvbildet mitt har fått seg en ordentlig knekk etter at hun begynte å jobbe der.. Føler hun overgår meg i alt og at jeg ikke når henne opp til anklene engang. 

Ellers må jeg tilføye at dette er en hyggelig kollega. Men hun har en sterk personlighet. 

Noen som har vært borti lignende, og hva skal jeg tenke og gjøre for å få tilbake selvtilliten min?? 

Ville jobbet med meg selv om jeg var deg....med den holdningen din så er jeg glad jeg har holdt meg unna deg ihvertfall.

Endret av Xcase33
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å senk skuldrene og tenk gode tanker om deg selv og den nye kollegaen 😊

Anonymkode: 56b4d...5fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nydelig kollega, veldig sjarmerende og hyggelig i tillegg. Det jeg vet, etter å ha snakket med henne privat, er at hun blir dømt ut fra utseende. På intervju har hun blitt fortalt at «hun må ikke tro hun vil få jobben bare fordi hun er pen», dette er da en drivende dyktig dame som slett ikke trenger å bruke utseende for å komme seg frem (og gjør det heller ikke, men hun ser nå engang ut som hun gjør). Hun må bevise dobbelt at hun duger. Samtidig tror jeg nok det er enklere for henne når hun først har kommet gjennom nåløyet. 

Heller enn å misunne henne og la henne få meg til å føle meg mindreverdig velger jeg å beundre henne og være hennes venn, hun har jobbet hardt for alt hun har, akkurat som meg. Jeg har mine styrker og de blir ikke dårligere av at hun har kommet inn.

Anonymkode: 84fc5...c6e

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg måtte le litt når jeg leste dette. Så det sånn for meg, og det er jo ikke annet enn sjarmerende. (foruten at du snakker degselv veldig ned)  tror du knuser henne på sjarm og sikkert flere andre ting. Og er sikker på du er flott også, selv om du ikke er en tro kopi av henne. Bare fortsett å være degselv og ha en avslappet forhold til degselv. Vær imøtekommende ift henne, det er HUN som er ny, ikke du, så det er hun som isåfall skal kjenne på utryggheten. Who knows, kanskje dere blir skikkelige gode kollegaer etterhvert. 

Endret av Lalala123
  • Liker 3
Gjest Forandring
Skrevet

Vedder på at du ser bedre ut enn du tror. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...