Gå til innhold

Han er politimann og trener hver dag - idiotisk av meg å føle meg lat i forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en politimann, og han trener HVER dag. Jeg trener så ofte jeg kan, men er student med to deltidsjobber, så jeg har ikke tid til å trene hver dag. Dessuten ønsker jeg å være sosial i stedet for å trene innimellom også. Han har ikke sagt noe på det, men jeg føler feks på at jeg i dag har vært ute og badet og vært på piknik med venner i parken, mens han har vært på treningssenteret OG løpt seg en tur ute. 

Idiotisk å tenke slik?  

Anonymkode: 23f02...2bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde følt meg helt lik det du sier, men jobben hans krever jo at han er i form, så du får se på det som det det er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres travlere ut å date en som trener absolutt hver dag, han må jo gå glipp av mye.

Anonymkode: 9e5dd...bba

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dater en som snart er politimann og han trener også hver dag. Trur jeg har trent 4ganger de siste 2mnd. Føler meg selvfølgelig litt lat i forhold til han, men driter egentlig litt i det :)

Anonymkode: 87a52...4fa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener hver dag akkurat som han. Forventer ikke at kjærester trener i det hele tatt av den grunn. Folk er forskjellige. Jeg syns f.eks det er drittkjedelig å sitte på rumpa i en park og slarve med folk. Er for rastløs til den type tidtrøyte. 

Anonymkode: e603c...059

• Liker 3
Skrevet (endret)

Er du redd for at han skal synes du er lat fordi du ikke trener like mye som han?
Det virker jo ikke som om dette går utover tiden dere bringer ilag. Blir dette er problem for deg hvis dere blir sammen / bor ilag?

Ta å prat med han om det, fortell din side av saken. Men jeg tror ikke du kan kreve at han skal trene mindre. Det er jo tross alt viktig at han er i god form siden han jobber i politiet.

Endret av LarsKristian
Gjest Tamsi
Skrevet

Jeg trener mer og løper fortere enn min politi, tror det er kleinere for han enn for deg 😉

Synes for øvrig bare det er synd at noen prioriterer å trene i dette været. Jeg prioriterer bading og grilling med venner over det absolutt meste, så det blir ikke mye trening på meg heller for tiden. Du sier også at du trener så ofte du kan, så ser ikke helt hvorfor han skulle sagt noe på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor hardt du trener. Om du er i form med den treninga du gjør- greit nok. Om du er en slappfisk med mye fett på kroppen og han er muskuløs og sexy, så tenker jeg at du burde trappe opp treningen litt....

Anonymkode: db3ce...881

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke følt meg idiotisk av å ikke trene like mye som partneren

Anonymkode: d3076...c82

Skrevet

Jeg trener 3-4 ganger i uken - og vil ikke forvente at en eventuell partner skal gjøre det samme :) 

AnonymBruker
Skrevet
På 3.6.2018 den 21.55, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor hardt du trener. Om du er i form med den treninga du gjør- greit nok. Om du er en slappfisk med mye fett på kroppen og han er muskuløs og sexy, så tenker jeg at du burde trappe opp treningen litt....

Anonymkode: db3ce...881

Jeg er slank med bra rumpe, hvertfall. Men jeg har ikke sixpack. Poenget er jo at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få tid til mer trening uten at det skal gå utover jobb/skole/søvn.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er slank med bra rumpe, hvertfall. Men jeg har ikke sixpack. Poenget er jo at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få tid til mer trening uten at det skal gå utover jobb/skole/søvn.

Du fullfører vel skolen på et eller annet tidspunkt.

Anonymkode: d8161...db7

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke du som ikke har tid  til å trene. Det er han som ikke har tid til å ha piknik i parken med venner. Med mindre han er toppidrettsutøver som lever av idretten sin, gir det ingen mening å bruke så mye tid på trening. Med mindre treningen i seg selv er hobbyen hans. I så fall kan han ikke forvente at du deler hobbyen hans. Forventer du at han skal ta del i dine hobbyer?

Er det noen som skal ha dårlig samvittighet her er det han som bruker så mye tid på hobbyen sin at han ikke har tid til annet. Litt som de med kjærester som gamer hele døgnet. De kan i det minste tjene penger på å game.

Anonymkode: ebf5e...0d2

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i forsvaret. Trener mellom 5 og 7 ganger uka. Mest styrke men endel kondisjon om sommeren. Kona trener overhodet ikke og er blitt relativt lubben etterhvert.

Det plager meg overhodet ikke. Trener for min egen del.

Anonymkode: 9d421...996

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke du som ikke har tid  til å trene. Det er han som ikke har tid til å ha piknik i parken med venner. Med mindre han er toppidrettsutøver som lever av idretten sin, gir det ingen mening å bruke så mye tid på trening. Med mindre treningen i seg selv er hobbyen hans. I så fall kan han ikke forvente at du deler hobbyen hans. Forventer du at han skal ta del i dine hobbyer?

Er det noen som skal ha dårlig samvittighet her er det han som bruker så mye tid på hobbyen sin at han ikke har tid til annet. Litt som de med kjærester som gamer hele døgnet. De kan i det minste tjene penger på å game.

Anonymkode: ebf5e...0d2

Forsvaret og politi? har fysiske krav som man som ansatt blir testet i jevnlig. Og stryke kan bety mye karrieremessig. Som forsvarsansatt trener jeg i arbeidstiden minst 3x pr.uke. Mer hvis tjenesten tillater det. Det stjeler ikke tid fra familien eller venner. Fysisk skikkethet er endel av jobben som offiser. Det er ingen hobby, det er et krav man har akseptert ved jobben.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsvaret og politi? har fysiske krav som man som ansatt blir testet i jevnlig. Og stryke kan bety mye karrieremessig. Som forsvarsansatt trener jeg i arbeidstiden minst 3x pr.uke. Mer hvis tjenesten tillater det. Det stjeler ikke tid fra familien eller venner. Fysisk skikkethet er endel av jobben som offiser. Det er ingen hobby, det er et krav man har akseptert ved jobben.

En politimann trenger heller ikke trene hver eneste dag :)

Anonymkode: ba33d...02b

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En politimann trenger heller ikke trene hver eneste dag :)

Anonymkode: ba33d...02b

Hvis han bruker arbeidstiden 3x pr uke og trener 3x paa fritiden tar man egentlig bare av TV tid med litt planlegging. Men det er klart at med for mye vil det bli forsakelser. Tror endel toppidretts partnere er mye alene...

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, dere. Godt å høre at den allmenne oppfatningen er at jeg ikke bør føle på det. Særlig flott med svar fra dere som er i hans sko. 

Og for å forsvare han litt; han jobber for tiden på en annen kant av landet, så han er bare hjemme når han har turnusfri. Enn så lenge har jeg ikke inntrykk av at treningene har gått utover noe sosialt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...