Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mensen er 7 dager forsinket. Forsinket for 1. gang. Tar en CB- test: gravid 1-2 uker- for en LYKKE. Går på do på ettermiddagen, DER var mensen. Og en ny test sier: ikke gravid morgenen etter. Mensen er på sin 3.dag idag. Var dette en kjemisk graviditet?

Anonymkode: 0562d...846

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var nok desverre det...

Anonymkode: bafaf...873

• Liker 2
Skrevet

Dessverre ja 😪

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Alvildeivf skrev:

Dessverre ja 😪

Hvordan vet du det med sikkerhet? Takk for svar. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var nok desverre det...

Hvordan vet du det med sikkerthet? Og betyr dette at vi kan bli «ordentlig» gravide?

takk for svar. 

Skrevet (endret)

Du spør oss, da svarer vi hva vi MENER.

jeg er ingen graviditetstest. 

Men siden det står at du ikke er gravid er du vel ikke det. 

Men hvis d u vil vite med sikkerhet spør du ikke på ett forum, men reiser til lege og tar blodprøve 

Endret av Alvildeivf
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Alvildeivf skrev:

Du spør oss, da svarer vi hva vi MENER.

jeg er ingen graviditetstest. 

Men siden det står at du ikke er gravid er du vel ikke det. 

Men hvis d u vil vite med sikkerhet spør du ikke på ett forum, men reiser til lege og tar blodprøve 

Takk for svar. Ikke sikkerhet som er rette ord. Men mer om det er noen gjenkjennelige tegn da jeg ikke vet noe om dette. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er vanlig med spotting under graviditet. Dvs rosa/brunt utflod, men ikke ferskt blod. 

Jeg anbefaler uansett å ta deg en tur til gynekolog for å være sikker 👌🏽

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Alvildeivf skrev:

Ja, det er vanlig med spotting under graviditet. Dvs rosa/brunt utflod, men ikke ferskt blod. 

Takk for tips- det første som skjer når «uka» er over. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Alvildeivf skrev:

jeg spottet mye ferskt blod gjennom hele første trimester. Men igjen, det er vel ikke så vanlig 😅

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Forever22 skrev:

jeg spottet mye ferskt blod gjennom hele første trimester. Men igjen, det er vel ikke så vanlig 😅

Det er ikke vanlig nei, men mange av oss her på forumet er ikke vanlig har jeg skjønt 😂🙌🏼

Skrevet
17 minutter siden, Alvildeivf skrev:

Det er ikke vanlig nei, men mange av oss her på forumet er ikke vanlig har jeg skjønt 😂🙌🏼

AMEN 🙏🏼 Det er sikkert og visst 🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan vet du det med sikkerthet? Og betyr dette at vi kan bli «ordentlig» gravide?

takk for svar. 

Hvis graviditetstest først viser positivt så negativt har du produsert hcg, også hatt en tidlig spontanabort. 

Blødninger MED positive tester kan være helt ufarlig 

Jeg har har hatt noen kjemiske graviditeter, og snart to barn...Så dere kan bli gravide ja. Lykke til!

Skrevet

Utifra informasjonen du oppgir så kan vi tolke følgende:

Du var gravid fordi mensen var forsinket og graviditetstesten var positiv.

Du er ikke gravid nå fordi du blør en god del og testen ble negativ igjen.

Mister man før man er 5 fullgåtte uker gravid, så kalles det for en kjemisk graviditet. Så du har mest sannsynlig hatt en kjemisk graviditet. Og ja, dette beviser at dere kan bli gravide.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis graviditetstest først viser positivt så negativt har du produsert hcg, også hatt en tidlig spontanabort. 

Blødninger MED positive tester kan være helt ufarlig 

Jeg har har hatt noen kjemiske graviditeter, og snart to barn...Så dere kan bli gravide ja. Lykke til!

Takk for svar. 

Vil en kjemisk graviditet vises hos gynekolog/ på blodprøver?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Ny Bruker skrev:

Utifra informasjonen du oppgir så kan vi tolke følgende:

Du var gravid fordi mensen var forsinket og graviditetstesten var positiv.

Du er ikke gravid nå fordi du blør en god del og testen ble negativ igjen.

Mister man før man er 5 fullgåtte uker gravid, så kalles det for en kjemisk graviditet. Så du har mest sannsynlig hatt en kjemisk graviditet. Og ja, dette beviser at dere kan bli gravide.

Takk for god informasjon- virkelig. Kan jeg spør deg om du vet at en slik graviditet kan vises på prøver? Eller blir det tolket ut fra informasjon?

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar. 

Vil en kjemisk graviditet vises hos gynekolog/ på blodprøver?

Blodprøver er mer nøyaktige enn graviditetstest..

Men tror neppe det er grunn for deg å ta det nå. Hcg synker fort i starten, mye mulig blodprøven ville vært negativ

Kjemisk graviditet er kjempevanlig. Kun de som tester tidlig merker det. For mange vil det oppleves som en litt forsinket mens

Gjest Sisti
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for god informasjon- virkelig. Kan jeg spør deg om du vet at en slik graviditet kan vises på prøver? Eller blir det tolket ut fra informasjon?

Hva spør du egentlig om? 

Graviditet kan før 5-6 uker bare påvises vha blodprøve eller urin. Er den først positiv og senere negativ betyr det at du har mistet, og per definisjon er det da en kjemisk graviditet. Kjemiske graviditeter kan ikke påvises på andre måter enn blod/urin - det er derfor de kalles kjemiske. Embryo er for lite å synes på UL. 

Du kan ikke påvise en kjemisk lenge i etterkant, når hcg har falt kan det ikke påvises mer. Derfor er det mange som aldri får med seg at de har en kjemisk graviditet. 

Du var gravid, så var du ikke gravid mer. Det er ikke så mange flere måter å tolke det på, enn at du hadde en tidlig abort. 

Ikke så lett å forstå hva du lurer på, men jeg håper dette var oppklarende. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...