AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #1 Del Skrevet 3. juni 2018 Jeg har en jente på snart 2 år med et hemangiom på overkroppen. Jeg ble fortalt av lege/helsesøster at det ville begynne å fade ved ett års alder. Ingenting har skjedd. Jeg tenker litt ekstra mye på det nå siden det er sommer og såpass synlig. Jeg hører bemerkninger fra andre som ser det. Forstår at barn lurer, men syns det er ekkelt når voksne glaner og barn kan si «æsj, hva er det?». Det gjør meg trist. Gir leger og helsesøstre falske forhåpninger til foreldre for at vi skal unngå å behandle det? Anonymkode: a14c5...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #2 Del Skrevet 3. juni 2018 Be om å bli henvist til hudlege. Min datters begynte å forsvinne for ca ett år siden, blir to i okt, viser fremdeles godt, men jeg ser iallefall at det forsvinner. Skader ikke å skjekke. Anonymkode: f23b6...410 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #3 Del Skrevet 3. juni 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Be om å bli henvist til hudlege. Min datters begynte å forsvinne for ca ett år siden, blir to i okt, viser fremdeles godt, men jeg ser iallefall at det forsvinner. Skader ikke å skjekke. Anonymkode: f23b6...410 Det skader jo ikke med en ny vurdering. Takk! Ts Anonymkode: a14c5...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #4 Del Skrevet 5. juni 2018 Er det flere med erfaringer? Anonymkode: a14c5...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #5 Del Skrevet 5. juni 2018 Datteren min hadde i fjeset. Den var nesten borte ved skolestart, men vi opplevde at «fristen» for å henvise til spesialist stadig ble flyttet. Vi skulle henvises om den ikke var borte bed 2 år, så 3 år så skolestart. Da hadde den bleknet og krympet såpass at det ble vurdert som bra nok uten henvisning. Hun er 10 nå og det er bare vi nærmeste som ser den. Hennes var mest skjemmende i størrelse, ikke farge. Anonymkode: ebc6d...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #6 Del Skrevet 5. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Datteren min hadde i fjeset. Den var nesten borte ved skolestart, men vi opplevde at «fristen» for å henvise til spesialist stadig ble flyttet. Vi skulle henvises om den ikke var borte bed 2 år, så 3 år så skolestart. Da hadde den bleknet og krympet såpass at det ble vurdert som bra nok uten henvisning. Hun er 10 nå og det er bare vi nærmeste som ser den. Hennes var mest skjemmende i størrelse, ikke farge. Anonymkode: ebc6d...24c Ja, fristen blir hele tiden pusha på. Anonymkode: a14c5...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akkabakka Skrevet 6. juni 2018 #7 Del Skrevet 6. juni 2018 Jeg kan ikke svare på det du lurer på, men datteren min har et hemangiom på hodet og vi har også fått beskjed om at det kan vokse inntil et år, så gradvis forsvinne i løpet av et års tid. Hun er nå 6 mnd og det har blitt litt større. Dere som har eldre barn, vokste det mye før det begynte å bli mindre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #8 Del Skrevet 6. juni 2018 Det går bra 😊 Bare fint om flere svarer og bringer inn deres erfaring. ts Anonymkode: a14c5...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 7. juni 2018 #9 Del Skrevet 7. juni 2018 Hva er hamangiom og hvordan får barnet det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #10 Del Skrevet 7. juni 2018 18 minutter siden, Ayesh skrev: Hva er hamangiom og hvordan får barnet det Det er et slags fødselsmerke og kan arte seg på flere måter. Hos noen er det et rødt merke i huden. Storkebitt/ jordbærkyss. For vår del var det et nøste av blodårer som gjorde at hun hadde en kul i ansiktet. Den vokste fort fram til hun var ca 1.år, før den sakte forsvant. Legene brukte også ordet fødselssvulst. Anonymkode: ebc6d...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akkabakka Skrevet 7. juni 2018 #11 Del Skrevet 7. juni 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det går bra 😊 Bare fint om flere svarer og bringer inn deres erfaring. ts Anonymkode: a14c5...026 Bra ☺️ Vi var forresten hos en annen barnelege i dag, og hun sa at de gjerne vokser et års tid og forsvinner innen barnet er fem år. Så lenge de ikke har flere enn fem hemangiomer eller sitter ved øyet, er det jo ikke noe farlig, men mange lurer naturligvis på hva det er.. Datteren min har en rød kul som står ut fra hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #12 Del Skrevet 7. juni 2018 1 time siden, Akkabakka skrev: Bra ☺️ Vi var forresten hos en annen barnelege i dag, og hun sa at de gjerne vokser et års tid og forsvinner innen barnet er fem år. Så lenge de ikke har flere enn fem hemangiomer eller sitter ved øyet, er det jo ikke noe farlig, men mange lurer naturligvis på hva det er.. Datteren min har en rød kul som står ut fra hodet. Okey, må bare smøre meg med tålmodighet da 😳 Det jeg syns er trist med hemangiomet er at voksne mennesker stirrer. Hvis du lurer, bare spør. Det er bedre enn at man snik-glaner. Jeg forteller gjerne om jeg får muligheten 😊 Anonymkode: a14c5...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå