AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #1 Skrevet 3. juni 2018 Skreller poteten sin selv? Kjenner jeg blir litt provosert... Er det virkelig så mye forlangt at de kan dette selv? Anonymkode: 6f5f7...cd5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #2 Skrevet 3. juni 2018 Hvorfor skrelle? Spis skallet, Problem løst Anonymkode: 1d26e...603 9
SesameStreet Skrevet 3. juni 2018 #3 Skrevet 3. juni 2018 Jeg skjønner ikke helt problemet. Klager 11-åringen og maser at dere skal gjøre det? Her er det jo tre alternativer, tenker jeg. 1. Barnet spiser poteten med skall 2. Barnet skreller poteten og spiser den. 3. Barnet spiser ikke poteten. 8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #4 Skrevet 3. juni 2018 2 minutter siden, SesameStreet skrev: Jeg skjønner ikke helt problemet. Klager 11-åringen og maser at dere skal gjøre det? Her er det jo tre alternativer, tenker jeg. 1. Barnet spiser poteten med skall 2. Barnet skreller poteten og spiser den. 3. Barnet spiser ikke poteten. Evt. andre muligheter, men for all del, ikke skrell poteten for barnet! Det er ikke alle måltider du som forelder er delaktig i. Anonymkode: 7fe54...164 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #5 Skrevet 3. juni 2018 Føler 11-åringen at det blir for vanskelig? Se hva barnet gjør rart. Lær hvordan gjøre det rett. Ellers går det an å spise poteten med skallet. Anonymkode: f01fb...924
Gjest Ingrid78 Skrevet 3. juni 2018 #6 Skrevet 3. juni 2018 Jeg har en mann som ikke klarer å skrelle poteter skikkelig, så jeg hadde ikke stressa over det med en 11 åring. Han er vokst opp med at man spiser skallet, så han har liksom aldri lært seg det
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #7 Skrevet 3. juni 2018 Er dette et barn du har på besøk? Som 11 åring fikk jeg ikke lov til å skrelle poteter selv eller bruke kniv generelt. Mamma var redd jeg kunne skjere meg på kniven 🙄 Var superflaut og være på besøk og ikke få til å skrelle pottene eller skjere opp maten selv. Anonymkode: 291b4...050 1
Ulrikke Skrevet 3. juni 2018 #8 Skrevet 3. juni 2018 H*n har vel aldri trengt å gjøre det da.... Enten fordi de alltid har poteter med skall som kan spises, sjelden spiser poteter eller fordi det alltid har blitt gjort for h*n. Vet ikke om det er noe å bli provosert over, men 12-åringen min har ikke noe problem med å skrelle sin egen potet (men verken hun eller jeg er veldig glad i kokte poteter, så det er ikke så ofte det trengs.... )
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #9 Skrevet 3. juni 2018 Har vært på julebord og der var det en dame (to barn) der mannen måtte skrelle og dele opp maten hennes Her er ingen så glad i å skrelle potetene, men må de så må de Anonymkode: 86f91...06e
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #10 Skrevet 3. juni 2018 Ser ikke problemet, det er noe dritt å skrelle varme poteter. Jeg skreller for barna, så slipper de å brenne seg. Anonymkode: 95c17...df5 1
Hulderen Skrevet 3. juni 2018 #11 Skrevet 3. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skreller poteten sin selv? Kjenner jeg blir litt provosert... Er det virkelig så mye forlangt at de kan dette selv? Anonymkode: 6f5f7...cd5 Server ris i stedet. Ingen grunn til å la seg provosere over en slik bagatell.
Hulderen Skrevet 3. juni 2018 #12 Skrevet 3. juni 2018 Det er ikke enkelt å skrelle poteter, man må ha god finmotorikk for å klare det. Kanskje 11-åringen har noen problemer der. Uansett så er det merkelig at du klarer å reagere på en slik måte. 1
The Kitten Skrevet 3. juni 2018 #13 Skrevet 3. juni 2018 Jeg har elendig finmotorikk, så jeg skreller bare poteter med gulrotskreller før jeg koker poteter. Ja, med gulrotskreller, synes det er mye bedre enn å bruke vanlig potetskreller. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #14 Skrevet 3. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Skreller poteten sin selv? Kjenner jeg blir litt provosert... Er det virkelig så mye forlangt at de kan dette selv? Anonymkode: 6f5f7...cd5 Hva med å skrive en ordentlig overskrift, isteden for å drive med det tullet her? Anonymkode: 6928f...082 6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #15 Skrevet 3. juni 2018 Vi har sjelden poteter,min 11-åring sliter litt med å skrelle sin. Vanskelig med alt man ikke har øvd på.Potetskrelling bekymrer meg lite,altså. Anonymkode: b5e5d...052
Chizue Skrevet 3. juni 2018 #16 Skrevet 3. juni 2018 48 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg har elendig finmotorikk, så jeg skreller bare poteter med gulrotskreller før jeg koker poteter. Ja, med gulrotskreller, synes det er mye bedre enn å bruke vanlig potetskreller. Bruker ostehøvel jeg, enda bedre 😜 *Synes jeg da..* 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #17 Skrevet 4. juni 2018 Tråden har en lite beskrivende tittel. Vanskelig å gjette hva tråden handler om ut fra tittelen. Anonymkode: b8f1e...c48 3
Papirfly Skrevet 4. juni 2018 #18 Skrevet 4. juni 2018 Hei, trådstarter. Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Papirfly, mod. 1
Anbefalte innlegg