AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #1 Skrevet 3. juni 2018 Barna har oppdaget rumpetroll i et tjern like ved huset og har så lyst å ta noen med hjem for å se på utviklingen. Men er dette mulig å gjøre på en human måte? Nær bør de slippes ut igjen? Lar de ikke få lov om det ikke er bra. Anonymkode: 61578...5fe
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #2 Skrevet 3. juni 2018 http://www.miljodirektoratet.no/no/Tema/Arter-og-naturtyper/Trua-arter-og-naturtyper/Fredete-arter/ "Alle har lov til å samle inn egg og rumpetroll av vanlig frosk til forsknings-, undervisnings- og opplysningsformål. Levende egg, rumpetroll eller utviklet frosk skal deretter settes ut på samme sted som de ble samlet inn." Anonymkode: b334b...0b9
Tvist Skrevet 3. juni 2018 #3 Skrevet 3. juni 2018 Synes ikke det er greit, fort for at de dør. Barna kan heller gå dit ofte for å se etter dem, og ellers lese bøker om det. 1
matrobot Skrevet 3. juni 2018 #4 Skrevet 3. juni 2018 Jeg husker at da jeg var liten, tok barnehagen min med rumpetroll til barnehagen. Hvert år gleder vi oss til at de skulle utvikle seg, men de døde maks 1-2 uker etter. Hvert år. Gjett hvor skuffet vi ble. Med mindre om du har kunnskap om å holde dem i livet, la dem være.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #5 Skrevet 3. juni 2018 Tok de alltid med hjem fra hytta. De overlevde sjeldent bilturen, selvom de var i en isboks med hull, vannet de kom fra og «alt annet» det vannet inneholdt. Anonymkode: 2e69b...3bc
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #6 Skrevet 3. juni 2018 6 minutter siden, Tvist skrev: Synes ikke det er greit, fort for at de dør. Barna kan heller gå dit ofte for å se etter dem, og ellers lese bøker om det. Dette syns jeg var en god idé. Anonymkode: 14b87...fec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå