Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi leier en leilighet i et rekkehus hvor vi har en bod og en garasje. De vi leier av sa at de forrige som bodde her hadde to biler, så den ene stod i garasjen, den andre stod på gjesteparkeringen ved siden av garasjen.

Boden vår er full, vi har ett, snart to barn og boden vår er derfor full med blant annet vogner, bilseter og annet utstyr (samt julepynt og diverse annet vi ikke har stående fremme hele året). Vi har en stor bil og har for det første vanskeligheter med å få den inn i garasjen, i tillegg har vi som regel bagasjerommet med vogn, stellebag osv, barn skal inn og ut av bilseter osv. Derfor står bilen vår på gjesteparkeringen, mens mannen min sin motorsykkel samt litt småtteri står i garasjen.

For litt siden kom hun ene i rekka her ut da vi skulle ut å kjøre bilen og gjentok «bruk garasjen, du kan ikke stå der, du må bruke garasjen, bruk garasjen, bruk garasjen». Hun hadde absolutt ingen vennlig tone. Vi sa vi skulle prøve, men vi har nå sett at det faktisk ikke går. Nå når vi kom hjem i sta sitter den samme damen sammen med to andre og baksnakker oss mens vi går forbi om dette med hvor vi parkerer.

Noen har vanskelig for det, det skal være likt for alle ble det blant annet sagt. Men så bruker alle andre også gjesteparkeringene fordi de ikke har plass i sin garasje. Dvs at «likt for alle» er at alle andre enn oss kan bruke gjesteparkeringene, fordi de tross alt har to biler.

Kan jo legge til at skal man være HELT korrekt så er vår gjesteparkering foran garasjeporten vår (vi fikk derimot beskjed om at de forrige har brukt plassen ved siden av garasjen og at det var helt greit). Parkerer vi derimot foran porten vår vil vi stå i veien for eventuelle andre som steller seg der vi står nå, samt gjøre det vanskelig for andre som har parkert i nærheten. Skal også sies at jeg som er hjemmeværende aldri har sett noen bruke gjesteparkeringen vi normalt står på. Hadde skjønt det om vi ofte har besøk som også tar opp parkeringer, men det har vi aldri da all familie som faktisk kommer på besøk kommer gående.

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal håndtere denne damen. At vi skal selge vår dyre bil med passe plass til våre snart to barn fordi vi skal please en eldre dame her som vil vi skal parkere i en garasje er uaktuelt. Skal jeg ta det opp med de vi leier av, eller skal vi bare snakke med denne damen når vi ser henne neste gang? Hun har vel strengt tatt ikke noe med hva vi har i vår bod og vår garasje heller. Vi hilste på henne da vi flyttet hit, da var det veldig viktig for henne å poengtere at hun hadde bodd her i alle år, og hun var ikke spesielt hyggelig da heller i grunnen. Vet ikke om vi skal ta det opp med henne som sagt, eventuelt hva vi skal si for at hun kanskje skal forstå at vi ikke parkerer der for å være vanskelig, men at vi faktisk må ha et sted å stå vi også, og helst vil gjøre det enklest mulig for alle de andre som parkerer ute her, noe vi gjør nå.

Beklager langt og kanskje rotete innlegg, en kombinasjon av å få ut frustrasjon og spørre om råd.. 

Anonymkode: 46209...8dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjesteparkeringen er vel til gjester. Så egentlig skal dere vel ikke stå der i det hele tatt. 

• Liker 25
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva med å ta en skikkelig ryddedag i garasjen? Dere har vel en innebod og kanskje også en utebod dere kan rydde ut av også?

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Rydd opp!!

Og be mannen melde seg ut av den småkriminelle MC-klubben. 

Endret av Antoinette
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er et reelt problem at dere ikke har plass i garasjen pga for stor bil og liten garasje ville jeg bare sagt det. Gi henne evt nummeret deres og si at dere gjerne flytter bilen om det oppstår problemer for henne. 

jeg tenker at dette er en sak mellom dere og utleier og hvis utleier aksepterer deres parkeringsløsninge er det en sak mellom utleier og naboene.

vi har trang garasje og to barn. Umulig å få begge barna ut når bilen er parkert og ingen av dem er gamle nok til å bli satt av får vi rygger inn. Har fått klager fra styret i borettslaget på at vi ikke bruker garasjen, men parkerer på gjesteparkeringen. Vi har forklart problemet og bedt om forståelse for at i enkelte situasjoner er det umulig for oss å parkere i garasjen. 

Anonymkode: b17b1...442

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi leier en leilighet i et rekkehus hvor vi har en bod og en garasje. De vi leier av sa at de forrige som bodde her hadde to biler, så den ene stod i garasjen, den andre stod på gjesteparkeringen ved siden av garasjen.

Boden vår er full, vi har ett, snart to barn og boden vår er derfor full med blant annet vogner, bilseter og annet utstyr (samt julepynt og diverse annet vi ikke har stående fremme hele året). Vi har en stor bil og har for det første vanskeligheter med å få den inn i garasjen, i tillegg har vi som regel bagasjerommet med vogn, stellebag osv, barn skal inn og ut av bilseter osv. Derfor står bilen vår på gjesteparkeringen, mens mannen min sin motorsykkel samt litt småtteri står i garasjen.

For litt siden kom hun ene i rekka her ut da vi skulle ut å kjøre bilen og gjentok «bruk garasjen, du kan ikke stå der, du må bruke garasjen, bruk garasjen, bruk garasjen». Hun hadde absolutt ingen vennlig tone. Vi sa vi skulle prøve, men vi har nå sett at det faktisk ikke går. Nå når vi kom hjem i sta sitter den samme damen sammen med to andre og baksnakker oss mens vi går forbi om dette med hvor vi parkerer.

Noen har vanskelig for det, det skal være likt for alle ble det blant annet sagt. Men så bruker alle andre også gjesteparkeringene fordi de ikke har plass i sin garasje. Dvs at «likt for alle» er at alle andre enn oss kan bruke gjesteparkeringene, fordi de tross alt har to biler.

Kan jo legge til at skal man være HELT korrekt så er vår gjesteparkering foran garasjeporten vår (vi fikk derimot beskjed om at de forrige har brukt plassen ved siden av garasjen og at det var helt greit). Parkerer vi derimot foran porten vår vil vi stå i veien for eventuelle andre som steller seg der vi står nå, samt gjøre det vanskelig for andre som har parkert i nærheten. Skal også sies at jeg som er hjemmeværende aldri har sett noen bruke gjesteparkeringen vi normalt står på. Hadde skjønt det om vi ofte har besøk som også tar opp parkeringer, men det har vi aldri da all familie som faktisk kommer på besøk kommer gående.

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal håndtere denne damen. At vi skal selge vår dyre bil med passe plass til våre snart to barn fordi vi skal please en eldre dame her som vil vi skal parkere i en garasje er uaktuelt. Skal jeg ta det opp med de vi leier av, eller skal vi bare snakke med denne damen når vi ser henne neste gang? Hun har vel strengt tatt ikke noe med hva vi har i vår bod og vår garasje heller. Vi hilste på henne da vi flyttet hit, da var det veldig viktig for henne å poengtere at hun hadde bodd her i alle år, og hun var ikke spesielt hyggelig da heller i grunnen. Vet ikke om vi skal ta det opp med henne som sagt, eventuelt hva vi skal si for at hun kanskje skal forstå at vi ikke parkerer der for å være vanskelig, men at vi faktisk må ha et sted å stå vi også, og helst vil gjøre det enklest mulig for alle de andre som parkerer ute her, noe vi gjør nå.

Beklager langt og kanskje rotete innlegg, en kombinasjon av å få ut frustrasjon og spørre om råd.. 

Du må begynne å skjerpe deg i måten du omtaler andre mennesker på, enten personene er eldre eller yngre enn deg. 

Bor man på et sted sammen med andre mennesker, så er der regler for hvordan man oppfører seg, både innedørs og utendørs, selv om regler tydeligvis ikke gjelder for deg. 

Personer som leier i sameier og borettslag er en pest og en plage for alle andre som eier og bor i boligene sine. Hvorfor? Jo, fordi mange er slik som deg, de lager sine egne regler for parkering og gjerne andre ting også. 

Garasjen er til å parkere biler i. Følger det med garasje til en leilighet, eller annen bofelleskapsbolig, så skal bilen parkere i garasjen om så du bare skal inn for å tisse. Gjesteparkeringer er for besøkende gjester, ikke for folk som fyller garasjen opp med alt mulig annet, eller har for stor bil til å plassere bilen i garasjen. Leier man så er man i tillegg en smule ydmyk for fellesskapets regler for å unngå å falle i unåde hos alle andre. Man tar seg ikke tilrette og i tillegg argumenterer heftig og barnslig for at man må ta seg tilrette. 

I tillegg synes du ikke å forstå at en brannbil eller ambulase kan ha behov for å kjøre raskt inn i boområdet, da sperrer du med dine alternative parkeringer. 

Skal du dure på etter ditt eget hode så lenge at eier av boligen blir nektet fremleie og pålag må enten flytte inn i leiligheten selv, eller selge? For det skjer med slike problemer som du sjiserer. 

Når dine behov er så særskilte og viktige, så har du bare en ting å gjøre, pakke sakene dine og komme deg ut av boområdet der du nå ser ut til å dominere hele området. Enebolig er det som vel passer deg best, her? 

Anonymkode: 1c5a7...5b4

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må begynne å skjerpe deg i måten du omtaler andre mennesker på, enten personene er eldre eller yngre enn deg. 

Bor man på et sted sammen med andre mennesker, så er der regler for hvordan man oppfører seg, både innedørs og utendørs, selv om regler tydeligvis ikke gjelder for deg. 

Personer som leier i sameier og borettslag er en pest og en plage for alle andre som eier og bor i boligene sine. Hvorfor? Jo, fordi mange er slik som deg, de lager sine egne regler for parkering og gjerne andre ting også. 

Garasjen er til å parkere biler i. Følger det med garasje til en leilighet, eller annen bofelleskapsbolig, så skal bilen parkere i garasjen om så du bare skal inn for å tisse. Gjesteparkeringer er for besøkende gjester, ikke for folk som fyller garasjen opp med alt mulig annet, eller har for stor bil til å plassere bilen i garasjen. Leier man så er man i tillegg en smule ydmyk for fellesskapets regler for å unngå å falle i unåde hos alle andre. Man tar seg ikke tilrette og i tillegg argumenterer heftig og barnslig for at man må ta seg tilrette. 

I tillegg synes du ikke å forstå at en brannbil eller ambulase kan ha behov for å kjøre raskt inn i boområdet, da sperrer du med dine alternative parkeringer. 

Skal du dure på etter ditt eget hode så lenge at eier av boligen blir nektet fremleie og pålag må enten flytte inn i leiligheten selv, eller selge? For det skjer med slike problemer som du sjiserer. 

Når dine behov er så særskilte og viktige, så har du bare en ting å gjøre, pakke sakene dine og komme deg ut av boområdet der du nå ser ut til å dominere hele området. Enebolig er det som vel passer deg best, her? 

Foreslår at du leser innlegget mitt en gang til. Vi omtaler denne naboen som uhyggelig, nettopp fordi det er det hun er. Vi har møtt henne med en vennlig tone fra starten av, denne vennlige tonen fikk vi absolutt ikke tilbake.

Så, for det første er vi såpass unge at å ta opp noe lån til egen bolig dessverre ikke er mulig akkurat nå, ellers skulle vi med glede kjøpt oss noe eget, og gjerne enebolig. Så har det seg slik at det faktisk er noen som eier denne leiligheten vi leier. Utleier har sagt hva vi har lov til, og vi har ikke brutt noen «regler». Så at noen også nevnte at vi måtte rydde opp og at mannen min ikke kan ha en lettmotorsykkel og noe om en kriminell mc-klubb. Hvor har dere dette fra? Mannen min har en lettmotorsykkel han kjører med til jobben en sjelden gang fordi han synes det er fint om sommeren. Vi har det ryddig i boden våres og har absolutt ikke noe unødvendig der. Jeg sier vi snart har to barn, alt av utstyr etter første skal jo brukes igjen og oppbevares naturligvis i boden da. Skal vi ha alt dette inne i vår leilighet, for at en liten motorsykkel skal stå i boden, for at garasjen likevel skal stå tom fordi BILEN VÅR ER FOR STOR FOR DEN LILLE GARASJEN?

Absolutt alle andre står parkert på sin gjesteparkering. Nå vet ikke jeg hva de har i sin garasje, om det er en bil eller bare rot (kan jo nevnes at jeg så ene garasjen stod åpen med en haug av skrot dyttet inn der), men det er i grunnen ikke noe jeg har noe med. Poenget er at andre bruker sin gjesteparkering, men det skal altså ikke vi få lov til av denne naboen.

Jeg gjentar, skal vi være helt korrekt (til tross for at utleier har sagt vi kan parkere der vi nå står) er vår gjesteparkering foran vår port, men da vil vi være til hindring for andre. Jeg vil jo si vi heller er rasshøl om vi skal parkere hvor vi er en hindring for andre, bare fordi vi faktisk kan.

Kan heller ikke huske å ha skrevet om hvordan parkeringsplassen ser ut ellers her. Uansett hvordan vi og andre hadde parkert er det fint med plass for både brannbil og ambulanse å komme fort hit, parkere og gjøre det de skal. 

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er et reelt problem at dere ikke har plass i garasjen pga for stor bil og liten garasje ville jeg bare sagt det. Gi henne evt nummeret deres og si at dere gjerne flytter bilen om det oppstår problemer for henne. 

jeg tenker at dette er en sak mellom dere og utleier og hvis utleier aksepterer deres parkeringsløsninge er det en sak mellom utleier og naboene.

vi har trang garasje og to barn. Umulig å få begge barna ut når bilen er parkert og ingen av dem er gamle nok til å bli satt av får vi rygger inn. Har fått klager fra styret i borettslaget på at vi ikke bruker garasjen, men parkerer på gjesteparkeringen. Vi har forklart problemet og bedt om forståelse for at i enkelte situasjoner er det umulig for oss å parkere i garasjen. 

Anonymkode: b17b1...442

Ja, nei ene barnet vårt er knapt 2 år og neste er jo ikke engang født, så det er klart de vil være for små til å stå utenfor å vente uten at det ville vært uansvarlig. Foreløpig er det ingen andre, så vidt jeg vet, som har klagd på at vi står der, og jeg vil anta det er fordi plassen alltid er blitt brukt av de som har leid denne leiligheten før oss.

Da vi var på visning her sa utleier at han/hun stod for dugnader og alt slikt, så regner med at dersom det var et stort problem hadde de vel sagt ifra til han/henne..

Blir alltid så nervøs hvis denne naboen er ute, hun nistirrer mot oss og jeg blir skikkelig ukomfortabel. Etter at hun ba oss parkere i garasjen har vi ikke hørt noe fra henne, men hørte jo at hun startet opp temaet med de andre som satt der ute.

Hva sa de da du forklarte det slik?

Ut ifra hva slags inntrykk denne naboen har gitt oss ser jeg absolutt ikke for meg at hun vil ha noen forståelse for dette. Hun virker som sagt opptatt av å poengtere at hun har bodd her lengst, og folk som nylig har flyttet hit kan blant annet ikke bruke ting som i grunnen tilhører alle fordi de som var med å betalte for tingene den gangen, ikke bor der lenger. Det er litt sånne ting. Får ta å snakke med utleieren vår om det neste gang vi snakker sammen.. 

54 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Gjesteparkeringen er vel til gjester. Så egentlig skal dere vel ikke stå der i det hele tatt. 

«Det skal være likt for alle», men alle bortsett fra oss skal få stå med sin bil på sin gjesteparkering.

52 minutter siden, Peaches skrev:

Hva med å ta en skikkelig ryddedag i garasjen? Dere har vel en innebod og kanskje også en utebod dere kan rydde ut av også?

Les innlegget. Vi har en utebod og en garasje, ikke noe rot eller unødvendig i noe av det. Vår bil får ikke plass i garasjen, fordi garasjen rett og slett er for liten. Jeg vil tro det er verre for alle om vi skal kjøre bilen vår inn i en for liten garasje, tror neppe den garasjen er like hel etterpå. 

53 minutter siden, Antoinette skrev:

Rydd opp!!

Og be mannen melde seg ut av den småkriminelle MC-klubben. 

Ikke noe å rydde opp i dessverre da det allerede er ryddig. Og mannen min er heller ikke med i noen kriminell MC-klubb fordi han har en lettmotorsykkel han liker å bruke innimellom om sommeren.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Hvis dere ikke får bilen fysisk inn i garasjen når den er HELT ryddet, er det jo en ikke-sak.

Endret av Peaches
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor heter det gjesteparkering om din bil står der hele tiden? 

Anonymkode: 22f99...e26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor heter det gjesteparkering om din bil står der hele tiden? 

Anonymkode: 22f99...e26

Nå er det faktisk ikke mulig å få bilen inn i garasjen vår da, dette var utleier klar over kunne skje før vi fikk beskjed om at vi fikk bo i leiligheten. Alle har hver sin gjesteparkering, og alle bruker disse til sine egne biler, det er derimot plass for besøkende å parkere her også. 

Alle andre parkerer sin bil på sin gjesteparkering, hvordan det står til i deres garasje vet jeg ikke noe om og har ikke noe med, men vi har som sagt ikke plass fordi bilen er for stor. Er det at vi rett og slett kjører i stykker garasjen hvis vi prøver å få bilen inn, en dårligere grunn til å bruke VÅR gjesteparkering, enn alle andre som bruker sin gjesteparkering fordi de kanskje har to biler og/eller skrot i garasjen?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

. Vi omtaler denne naboen som uhyggelig, nettopp fordi det er det hun er.

Du mener vel lite hyggelig, håper jeg.

Synonymer for uhyggelig: https://www.ordetbetyr.com/synonym/uhyggelig

Anonymkode: 28b8a...1b7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Peaches skrev:

Hvis dere ikke får bilen fysisk inn i garasjen når den er HELT ryddet, er det jo en ikke-sak.

Hadde jo ingen mulighet til å prøve å få bilen inn da vi var på visning, de som eier så bilen vår og parkering ble et tema. Det var ikke så farlig fikk vi beskjed om, og vi fikk forklart hvordan tidligere leietakere hadde parkert og at det isåfall var helt i orden. Nå har jo faktisk ikke bilen vår plass i garasjen, og hadde den så vidt fått plass måtte vi vel alle mann krabbet bak i bilen og ut bakluka (som vi heller ikke hadde fått opp). Det er mange garasjer her, og i og med at de er mange er det klart de er bygd så små som mulig. Hadde vi kunnet parkere i garasjen hadde jo det vært det beste, slippe glovarm bil om sommeren fordi solen skinner rett på den, og slippe å skrape is om vinteren, men det er rett og slett ikke mulig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

har for det første vanskeligheter med å få den inn i garasjen,

Å ha vanskeligheter med å få en bil inn i en garasje er ikke synonymt med å ikke klare å få bilen inn i garasjen. 

To barn på knappe to år, hjemmeværende mor på andre året og for unge til å få lån? Hvor tullete, uansvarlig og umoden er det mulig å bli selv i en tråd på kvinneguiden? 

Ting ser ut til å endre seg litt etter litt her etterhvert som mangelen på sympati med ts utvikler seg i tråden. Den som bør lese hi en gang til før hun kommenterer videre, vet dere hvem det er? Jo, ts.

• Liker 8
Skrevet

Men er det noen vedtekter for sameiet/borettslaget? For hvis det står der at beboere ikke skal benytte gjesteparkering så har det ikke noe å si hva utleier har sagt til dere.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Wow, du starter med å fortelle TS at hun må skjerpe seg i måten hun omtaler andre på, og etter det er det bare en lang nedrakking av TS fra din side! Noe så selvmotsigende er det lenge siden jeg har lest! Det du skriver kunne ha vært uttrykt på en helt annen måte! 

Anonymkode: bc718...56f

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ha vanskeligheter med å få en bil inn i en garasje er ikke synonymt med å ikke klare å få bilen inn i garasjen. 

To barn på knappe to år, hjemmeværende mor på andre året og for unge til å få lån? Hvor tullete, uansvarlig og umoden er det mulig å bli selv i en tråd på kvinneguiden? 

Ting ser ut til å endre seg litt etter litt her etterhvert som mangelen på sympati med ts utvikler seg i tråden. Den som bør lese hi en gang til før hun kommenterer videre, vet dere hvem det er? Jo, ts.

Synes ikke det er tullete at vi benytter oss av det samme som alle andre som bor her, både de som eier selv og de som leier. Umoden og uansvarlig, hvordan? Vi er 22 år og har et lykkelig barn som har alt det trenger og mer enn det, venter vårt andre og sannsynligvis siste barn (hadde jeg vi ventet flere år med barn hadde vi sannsynligvis endt opp barnløse), og har snart klart å spare opp en god egenkapital så vi kan kjøpe oss noe eget. Vil faktisk påstå vi har kommet en del lenger enn veldig mange andre på vår alder, men det kommer vel kanskje an på øyet som ser. 

Skriver senest i siste avsnittet at innlegget kanskje er rotete, og jeg ser jo det at ting jeg har skrevet har blitt misforstått. For ordens skyld er det naboen som har bedt oss om å få fjernet ting fra vår garasje og heller sette dette i boden, men nå har det seg slik at denne naboen ikke engang har sett i vår garasje, isåfall har hun brutt seg inn, og det er ikke noe rot å fjerne fra den. Hadde vi hatt en mindre bil hadde den nok fått plass i garasjen, men det er da ikke tilfelle her. Dessverre.

Det skal være likt for alle sa denne naboen, tydeligvis er dette for alle andre enn oss da alle andre «har lov» til å benytte seg av sin gjesteparkering, men ikke vi. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så dere har et barn på 2 år, og et som ikke er født enda. En bil med "passe plass" til 2 voksne og (snart) 2 bittesmå barn er altså en bil som er større enn de fleste? I mindre biler er det altså ikke plass til barna? 

Anonymkode: a64d2...2bf

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Peaches skrev:

Hva med alle de som har to biler og har den ene på gjesteparkering?

Anonymkode: 90904...bde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener vel lite hyggelig, håper jeg.

Synonymer for uhyggelig: https://www.ordetbetyr.com/synonym/uhyggelig

Anonymkode: 28b8a...1b7

Er det mulig 😣

Anonymkode: cc482...0cd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere har et barn på 2 år, og et som ikke er født enda. En bil med "passe plass" til 2 voksne og (snart) 2 bittesmå barn er altså en bil som er større enn de fleste? I mindre biler er det altså ikke plass til barna? 

Anonymkode: a64d2...2bf

Hadde en caddy en gang som ikke gikk i en garasje, enkelte garasjer og spesielt ved borettslag er veldig smale! 

Og må si selv og at to små så blir det trangt med Skoda til og med. De barnesetene bygger mye.

Anonymkode: 90904...bde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...