AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #1 Skrevet 3. juni 2018 Hvor akseptert er det at straffe eksen for ting vedkommende mest sannsynligvis har gjort (har ikke konkrete bevis) ved å ta ifra vedkommende barnet vårt? Er dere mange som gjort det? Fikk dere støtte i de rette instansene? Anonymkode: ca834...80a
Gjest O.G. Skrevet 3. juni 2018 #2 Skrevet 3. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor akseptert er det at straffe eksen for ting vedkommende mest sannsynligvis har gjort (har ikke konkrete bevis) ved å ta ifra vedkommende barnet vårt? Er dere mange som gjort det? Fikk dere støtte i de rette instansene? Anonymkode: ca834...80a Jeg ville ikke akseptert noe slags idioti for å ta fra noen ungen bare fordi man tror sånn og sånn og ikke har noe som helst beviser for det man tror på.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #3 Skrevet 3. juni 2018 Er du kvinne ? bare straff I veg. Saboter samvar, ikke hold avtaler osv INGEN konsekvenser. Er du mann. Glem det. Alt vil bli brukt mot deg og du ender opp uten samvar og fullt bidrag++ Anonymkode: 64a02...9fe 1
Traktor Skrevet 3. juni 2018 #4 Skrevet 3. juni 2018 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor akseptert er det at straffe eksen for ting vedkommende mest sannsynligvis har gjort (har ikke konkrete bevis) ved å ta ifra vedkommende barnet vårt? Er dere mange som gjort det? Fikk dere støtte i de rette instansene? Anonymkode: ca834...80a Dessverre alt for stor aksept for slikt dersom du selv er kvinne. Og med mindre mannen har gjort noe som gjør han uegnet til å ta vare på barnet straffer du i like stor grad barnet også. Hvorfor aksepteres slik selvtekt fra kvinner? Endret 3. juni 2018 av Traktor 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #5 Skrevet 3. juni 2018 Du får ikke tatt fra han ungen og kan bare begrense samværet dersom du har noe på han som dop eller lignende. Hvis du skal ta hevn: gjør det uten å bruke et barn som skyts. Det er slemt mot barnet. Det er uskyldig. 1000 andre måter å ramme noen på enn gjennom barn. Anonymkode: 93866...f8f 6
Hadley Skrevet 3. juni 2018 #6 Skrevet 3. juni 2018 Du straffer barnet ditt hvis du tar fra ham/henne faren. Med mindre det er noe barnemishandling eller misbruk da, selvsagt. 2
Lycka Skrevet 3. juni 2018 #7 Skrevet 3. juni 2018 Håper dette bare er kødd??? Uansett, fullstendig uakseptabelt. I sin iver etter å straffe eks er det som regel alltid barna som ender opp med å lide mest. 2
Ulrikke Skrevet 3. juni 2018 #8 Skrevet 3. juni 2018 Altså, det gir jo ikke mening... Han har kanskje sannsynligvis gjort noe, og du skal straffe ham ved å "ta fra ham" et barn som er hans? Her kommer det HELT an på hva han kanskje muligens har gjort, om det er noe som går ut over/er til fare for/skader barnet... Har det ingen sammenheng med barnet i det hele tatt kan du selvfølgelig ikke "straffe ham" ved å "ta fra ham barnet". Dersom han skader/utsetter barnet for fare blir det selvfølgelig en annen historie, da må man få hjelp til å finne ut hva som er sannheten, og få hjelp utenfra ut fra dette.
Gjest BearMama Skrevet 3. juni 2018 #9 Skrevet 3. juni 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor akseptert er det at straffe eksen for ting vedkommende mest sannsynligvis har gjort (har ikke konkrete bevis) ved å ta ifra vedkommende barnet vårt? Er dere mange som gjort det? Fikk dere støtte i de rette instansene? Anonymkode: ca834...80a Så lenge han er en god far og gir barnet omsorg og kjærlighet så er det ubetydelig hva han har gjort med deg med mindre det er vold/overgrep/mishandling. Da er du bare en bitter kjerring som lar det gå utover et uskyldig barn. Endret 3. juni 2018 av BearMama
Holar Skrevet 3. juni 2018 #10 Skrevet 3. juni 2018 Hvis ikke bf har utvist grov omsorgssvikt bør du la være. For ved å gjøre det viser du til hele verden at du er en dårlig mor som ikke klarer å se barnets beste. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #11 Skrevet 3. juni 2018 Merkelig at det kun er mødre som har den tanken i følge svarene her. Kan ikke se TS har nevnt om det er mor, far, medmor eller medfar som her skal straffes. Er ikke innafor å straffe et barn med å fjerne den ene av forelderen. Være seg mor eller far. Slikt gjør ikke fornuftige folk. Er det noe som ikke stemmer med forholdet barn/ foreldre, så begynner man hos familievernkontoret og tar det derifra. Anonymkode: 403f6...cd1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #12 Skrevet 3. juni 2018 Helt sykt å tenke i de baner om det ikke gjelder at x har skadet barnet. Å ta fra ett barnet en mamma eller pappa ellers er ondskap. Anonymkode: 48e8b...dcd
Gjest Ingrid78 Skrevet 3. juni 2018 #13 Skrevet 3. juni 2018 (endret) Så lenge vedkommende ikke har drevet med omsorgssvikt, overgrep eller lignende, så NEI! Å straffe en eks ved å bruke barnet er det absolutt verste man kan gjøre mot barnet. Og før eller siden, så vil barnet oppdage ting og se sannheten. Det fører sjeldent med seg noe godt. Når du har valgt å få et barn med noen, så har du også valgt å alltid sette barnet foran deg selv. Også når det gjelder vonde følelser overfor den andre forelderen Endret 3. juni 2018 av Ingrid78
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #14 Skrevet 3. juni 2018 Det er ingen som får støtte av rettsvesenet til å ta fra noen et barn for å straffe vedkommende. Å nekte noen omgang med barn blir kun akseptert der vedkommende er farlig for barnet, for eksempel der vold, rus eller alvorlig psykiatri er en del av personens liv. Jeg kjenner til flere tilfeller der den ene forelder har mistet foreldreretten og ikke får møte barnet, da av overnevnte grunner. Jeg kjenner til ett tilfelle der damen bare hatet mannen fordi han hadde funnet seg en ny og nektet han å møte barnet for å prøve å ta hevn , han tok det til retten og fikk selvfølgelig ha foreldrerett. En anledning tok moren med seg barnet til hytta (det visste ikke han men de var i allefall ikke hjemme) etter å ha nektet å ta telefonen når det var barnefars uke og han skulle hente barnet, moren ble anmeldt for kidnapping etter en stund, som var på sin plass. Anonymkode: 22739...278
Gjest BearMama Skrevet 4. juni 2018 #15 Skrevet 4. juni 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Merkelig at det kun er mødre som har den tanken i følge svarene her. Kan ikke se TS har nevnt om det er mor, far, medmor eller medfar som her skal straffes. Er ikke innafor å straffe et barn med å fjerne den ene av forelderen. Være seg mor eller far. Slikt gjør ikke fornuftige folk. Er det noe som ikke stemmer med forholdet barn/ foreldre, så begynner man hos familievernkontoret og tar det derifra. Anonymkode: 403f6...cd1 Kanskje fordi dette er KVINNEguiden så vi tenker gjerne at det mest sannsynlig er er mor. Svaret blir akkurat det samme. Bruk fantasien og bytt ut mor med far.
Kattugla Skrevet 4. juni 2018 #16 Skrevet 4. juni 2018 Hva sa du, er det barnet eller eksen du skulle straffe?? (Som de andre sier, den eneste akseptable grunnen er hvis barnets andre foreldre er skadelig for barnet.)
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #17 Skrevet 4. juni 2018 Man skader barnet mer enn man skader eksen. Hevn er greit, så lenge det ikke kan gå ut over barnet. Det er min tankegang. Jeg er fremdeles på utkikk etter en måte å hevne meg på, men har valgt å se på mitt eget liv og hvordan jeg kan ha det best mulig UTEN eksen☺️ Men får jeg mulighet for å hevne meg litt, slik at barnet vårt ikke blir påvirket negativt på noen måte, så går jeg nok for det... Anonymkode: e79e7...9d6
Stiv Heks Skrevet 4. juni 2018 #18 Skrevet 4. juni 2018 Det kjem veldig an på kva han har gjort. Om han hare vore utro mot deg og du er bitter er det ingen grunn til å sabotere samvær. Om han har begått omsorgssvikt mot barnet eller har begått overgrep mot barn er det ein anna sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå