AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #1 Del Skrevet 3. juni 2018 Hei dere! Sikkert et dumt spørsmål derfor anonymt 🤣 Men jeg lurer på ang disse led lyspærene, denne for eksempel: https://m2.ikea.com/no/no/p/ledare-led-paere-e27-600-lumen-dimbar-varm-dimming-globeformet-opalhvit-80388752/ går det an å ha denne pæren i en hvilken som helst lampe? For eksempel denne https://m2.ikea.com/no/no/p/ranarp-taklampe-svart-20390951/ Jeg vet meget lite om ledlys og lamper generelt. Men ut ifra det jeg leser, så er jo ledlys fornuftig på flere måter. Anonymkode: bcd8e...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #2 Del Skrevet 3. juni 2018 Lyspærer har ulike skrudimensjoner. Du må lese på pakken tilpærern og pakken til lampen. Generelt kjøper ikke vi elektriske ting på Ikea, da mye har blitt trukket tilbake fra Ikea på grunn av brannfare. Pærene deres er også av dårlig kvalitet og ryker derfor raskt. Anonymkode: 86f12...e9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #3 Del Skrevet 3. juni 2018 Som grunnregel vil jeg nok tenke at pærer på Ikea passer til lamper på Ikea. Vi har ledpærer og lamper fra Ikea i hele huset, og på to år har vi ikke skiftet en pære... så jeg er fornøyd. Anonymkode: d2581...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 3. juni 2018 #4 Del Skrevet 3. juni 2018 Ja de passer sammen ☺️ Det er sokkelen på pære og lampe som avgjør om de passer sammen, her står det E27 både på påre og lampe, noe som betyr «vanlig» skrusokkel ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #5 Del Skrevet 3. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Som grunnregel vil jeg nok tenke at pærer på Ikea passer til lamper på Ikea. Vi har ledpærer og lamper fra Ikea i hele huset, og på to år har vi ikke skiftet en pære... så jeg er fornøyd. Anonymkode: d2581...2f5 Så enkelt er det nok ikke. siden både Ikea og andre selger lamper beregnet på forskjellige typer pærer, alt etter bruksområde og design. Som @Maskopi sier må du sjekke sokkeltype (og evt. maks wattstyrke, men det er mindre aktuelt for LED-pærer) for å vite om en lampe og en pære passer sammen. Anonymkode: 79e81...1d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #6 Del Skrevet 3. juni 2018 Smartbelysningen til Ikea er helt eminent, pærene koster en del men det sparer man inn på strømforbruket og holdbarheten i forhold til vanlig glødepærer. Man kan dimme og bytte temperatur på lyset. Lyspærene har standard sokkel som E27, E14 og GU10, pærene er litt større enn vanlige pærer men de passer i de fleste lamper. Jeg har startsettet med gateway, da kan man også justere lysene fra telefonen eller sette opp en timeplan for av/på. Men har lagt til flere pærer etterhvert, skal man ha flere pærer på et rom så er det greit med pærer som har samme lumen som for eksempel 980lm. https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80338960/ Anonymkode: 9c557...57e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå