AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #1 Skrevet 3. juni 2018 Det er varmt, og folk trekker ut. Naboen spiller relativt høy musikk ute, som jeg ærlig talt ikke er spesielt interessert i å høre på. Da kunne jeg jo gått på besøk til naboen.... Har allerede vært der nede en gang og spurt om de ikke kunne skru ned volumet. Jeg spurte pent om de ikke kunne skru ned volumet litt, og ble møtt av "får vi ikke høre på musikk?!". Jeg prøvde å forklare AT de hører på musikk er ikke noe problem, men volumet på musikken. Det hjalp en liten stund, nå er volumet tilbake. Hva gjør jeg? Går jeg ned en gang til og hører om de kan skru ned? Jeg prøver å dekke over musikken med white noise (jeg har eksamen og pleier å fokusere bedre når jeg hører på white noise, regnlyder, osv), men jeg hører musikken åkke som... Jeg vil ikke være den kjipe naboen, men tenker at helligdagsfred ikke bare gjelder motorsag og gressklipper.. Anonymkode: ee241...9bb
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #2 Skrevet 3. juni 2018 Kontakt styret og ring politiet. Beboere i sameie og borettslag er pålagt å vise hensyn til fellesskapet og naboer. Har bygget vaktselskap tilknyttet ringer du dem også. Anonymkode: c6c77...056 1
Gjest GiftMann38 Skrevet 3. juni 2018 #3 Skrevet 3. juni 2018 (endret) Spiller man sjenerende musikk på helligdager så må du først prate med dem (hørtes ut som at det gikk sånn måtelig bra bare) , deretter tar du det opp i borettslag/sameiestyre/velforening. Hvis ikke det hjelper så begynner du konsekvent å ringe politiet. Politiet kommer ikke fysisk, men som regel er det nok at de tar en telefon til vedkommende. Ved gjentatte tilfeller begynner de å gi bøter. Kilde: Bodde i en gammel, dårlig lydisolert bygård i mine yngre dager. Endret 3. juni 2018 av GiftMann38
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #4 Skrevet 3. juni 2018 TS her. Takk for svar. Naboen er av de som konsekvent ikke møter på dugnader osv (naboen er riktignok ikke alene, av 70-80 husstander er det de samme 8-9 som møter år etter år, så akkurat det er kanskje en dårlig beskrivelse av denne spesifikke naboen). Vi bor i selveier rekkehus på et boligfelt, og har et grendelag som styrer med fellesarealer, som lekeplass, måking/strøing/feiing av veier til husstandene osv. Tror ikke det hjelper å ta kontakt med styret der, da de ikke har noe de skulle ha sagt om hvordan den enkelte husstand benytter eiendommen sin. Nå har de heldigvis slått av musikken (sola står rett inn hos dem, så det er vel fort godt over 40 grader på terrassen der nå), håper det blir av resten av dagen. Jeg forstår at folk vil sitte ut nå, det vil jeg også, og jeg forstår at man gjerne vil høre litt på musikk. Som sagt har jeg ikke noe i mot at naboen har på litt musikk, men jeg er ikke interessert i å ha musikken opp på min terrasse. Vi har terrasser drøyt 50 meter fra hverandre, og når man spiller musikk her slår lyden mellom husveggene og forsterkes. Jeg tenker at jeg må være så raus at jeg ikke "forbyr" musikk, men da kan naboen også være så hensynsfull at de ikke spiller konsert for nabolaget... Anonymkode: ee241...9bb
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #5 Skrevet 3. juni 2018 Det er uansett regler for ro og orden og da ringer du politiet. Si at du har forsøkt å snakke med dem og bedt de dempe seg men at du blir møtt av arroganse og ikke blir hørt. Gjentar det seg ofte må politiet uansett ta en prat med disse. Anonymkode: c6c77...056
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #6 Skrevet 3. juni 2018 Samme her. Den forbaskede naboen begynte i går ettermiddag og kvelden i går endte i høy musikk og skriking. I dag er de f.... meg i gang igjen med musikk. Er så drittlei av de folka og det er det samme hver eneste sommer. Anonymkode: 7516b...d47
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #7 Skrevet 4. juni 2018 Samme her! Og er det ikke musikk som står på er det tv'n, med verandadøra åpen! Blir snart gaaaal 😠 Anonymkode: 84ac7...90e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #8 Skrevet 4. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Samme her! Og er det ikke musikk som står på er det tv'n, med verandadøra åpen! Blir snart gaaaal 😠 Anonymkode: 84ac7...90e Men bo rundt folk skal dere? Anonymkode: a5c23...a9c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #9 Skrevet 4. juni 2018 Er så slitsomt med slike naboer, har en selv som spiller høy musikk spesielt sent om kvelden (etter 23) og har en haug av mennesker hos seg. Naboen vekte datteren vår med bråket sitt og da vi banket på for å be de skru ned volumet gadd de ikke åpne engang. Anonymkode: f95e9...73b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå