Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske ny i læreryrket, og er derfor usikker på om dette er en bagatell eller alvorlig. Jeg jobber på en ungdomsskole, og vi har ikke lov til å gi elever smertestillende, siden de er under 18 år. Her om dagen hadde en elev vondt i hodet, og kom innom det kontoret jeg sitter på for å spørre om paracet. Kollegaen min sa noe sånt som "jeg kan egentlig ikke gi deg det, men du kan få et halvt gram da."

Er dette en filleting jeg bør la ligge, eller bør det meldes til ledelsen? 

Anonymkode: 3d4d0...743

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å høre med sjefen? 

Anonymkode: 0de49...c35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Guppy88 said:

Vær all right, si heller ifra til læreren selv enn til ledelsen.

Det går ikke an å være alright om du er på kvinneguiden.

Anonymkode: c90fa...dab

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke lagd noe sak ut av dette, med mindre dette skjer ofte. Har selv fått paracet av noen snille lærere et par ganger når jeg selv gikk på skolen, og det gjorde så jeg klarte å holde ut skoledagen. Det beste er selvsagt å ha med paracet selv, men for elever på ungdomsskolen er vel ikke dette noe man pleier å ha med i skolesekken sånn til vanlig, med mindre man sliter med et eller annet som gjør at man ofte har bruk for paracet. Jeg er ihvertfall veldig takknemlig for at jeg fikk meg en paracet de få gangene jeg ble overrasket med heftig hodepine på skolen, og håper for all del at de få lærerne som ga meg dette slapp noe trøbbel med ledelsen i etterkant. 

Anonymkode: 7859c...25c

• Liker 34
Gjest Reputation
Skrevet

La det ligge

Du vet selv at en paracet ikke skader, og eleven kan gå tilbake til skolen og undervisning. 

Ser du at kollegaen fortsetter å dele ut i mengder så får du heller ta det opp, men jeg hadde stempla deg som sær hvis du skulle klaga noen inn for en paracet. 

AnonymBruker
Skrevet

Om du melder dette er du faktisk smålig! Noen regler er for å være generelle prinsipper, eller retningsledende. Det går ann å bruke hodet sjøl. Herrefred altså. 

Anonymkode: 5616e...9e1

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Jøss, tror ikke det var så strenge regler på dette da jeg gikk på skolen. Men jeg hadde ikke vondt i hodet på den tiden så jeg vet ikke. Men nei, dette melder du ikke fra om.

Anonymkode: a2e93...fc1

• Liker 8
Skrevet

For en halv Paracet? C’mon..

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skjønner hvorfor denne regelen eksisterer, skjønner du også hvor meningsløst det er å "rapportere" en slik hendelse.

Anonymkode: 19c18...9d7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske ny i læreryrket, og er derfor usikker på om dette er en bagatell eller alvorlig. Jeg jobber på en ungdomsskole, og vi har ikke lov til å gi elever smertestillende, siden de er under 18 år. Her om dagen hadde en elev vondt i hodet, og kom innom det kontoret jeg sitter på for å spørre om paracet. Kollegaen min sa noe sånt som "jeg kan egentlig ikke gi deg det, men du kan få et halvt gram da."

Er dette en filleting jeg bør la ligge, eller bør det meldes til ledelsen? 

500 mg paracet? Hva om eleven ikke tåler paracet eller ikke skal ta paracet av helsemessige grunner?

Anonymkode: ddb1d...f83

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville sett på deg som meget sær og ute av stand til å vurdere nyanser ved regler og læreryrket....

Anonymkode: f1892...6fe

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Lalala123 skrev:

For en halv Paracet? C’mon..

En hel paracet. Et halvt gram er én tabelett i de vanlige pakkene man får på butikken. Ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vel, er ganske dumt av læreren å dele ut paracetamol ettersom eleven kan være allergisk. 

Anonymkode: c1feb...8ab

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En hel paracet. Et halvt gram er én tabelett i de vanlige pakkene man får på butikken. Ts

Samme det. Det er ikke vits i å rapportere for en eneste Paracet. Denne læreren viste omsorg for eleven med å gjøre ett unntak. Skjer det flere ganger uten at hun opplyser om at de selv må ta med tilltalelse fra foreldrene, blir det noe annet.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Forresten, hva med å spørre vedkommende "er det ok å gi paracet til elever? Jeg er ny så jeg er litt usikker rundt slike ting..."  ??

Anonymkode: f1892...6fe

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...