AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #1 Skrevet 3. juni 2018 Naboen er kjempeslapp når det kommer til katten deres. I fjor ringte jeg Mattilsynet som måtte tvinge dem til å ta pusen til veterinær for å bli barbert på grunn av alle pelsklumpene, og det er sikkert ikke lenge igjen til jeg tar en ny telefon. Uansett vil jeg hjelpe katten med det jeg kan. Han får lov til å søke ly her når det regner eller er beinkaldt ute, og han får en liten skål med tørrfôr når han er veldig sulten. Men nå stinker han så sykt mye, at jeg får lyst til å hjelpe han med å bli ren. Jeg har sett litt på Youtube-videoer for tips, men de blir litt vanskelig å følge i denne situasjonen. Det første man bør gjøre er å børste katten. Denne fyren er langhåret, begynner å bli litt klumpete igjen og jeg tror at han har avføring hengene i pelsen bak. Så jeg tør ikke børste han, han burde helst blitt barbert. Dessuten vet jeg at han er en stabukk. Han er "kongen i gata" over alle katter, så han er ikke redd for å slåss. I begynnelsen bet og klorte han oss en del (midt i kosen), men nå er han bare snill mot oss (han er nok blitt glad i oss). Likevel er jeg redd for hva et bad/en dusj kan gjøre med han Så jeg lurer på om noen erfarne katteeiere har noen tips når det kommer til vasking av en hissig katt? Og bør han børstes? Noen tips til hvordan vi kan gjøre det uten at det lugger? Anonymkode: 9a8c4...ce8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #2 Skrevet 3. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Naboen er kjempeslapp når det kommer til katten deres. I fjor ringte jeg Mattilsynet som måtte tvinge dem til å ta pusen til veterinær for å bli barbert på grunn av alle pelsklumpene, og det er sikkert ikke lenge igjen til jeg tar en ny telefon. Uansett vil jeg hjelpe katten med det jeg kan. Han får lov til å søke ly her når det regner eller er beinkaldt ute, og han får en liten skål med tørrfôr når han er veldig sulten. Men nå stinker han så sykt mye, at jeg får lyst til å hjelpe han med å bli ren. Jeg har sett litt på Youtube-videoer for tips, men de blir litt vanskelig å følge i denne situasjonen. Det første man bør gjøre er å børste katten. Denne fyren er langhåret, begynner å bli litt klumpete igjen og jeg tror at han har avføring hengene i pelsen bak. Så jeg tør ikke børste han, han burde helst blitt barbert. Dessuten vet jeg at han er en stabukk. Han er "kongen i gata" over alle katter, så han er ikke redd for å slåss. I begynnelsen bet og klorte han oss en del (midt i kosen), men nå er han bare snill mot oss (han er nok blitt glad i oss). Likevel er jeg redd for hva et bad/en dusj kan gjøre med han Så jeg lurer på om noen erfarne katteeiere har noen tips når det kommer til vasking av en hissig katt? Og bør han børstes? Noen tips til hvordan vi kan gjøre det uten at det lugger? Anonymkode: 9a8c4...ce8 Bedre at veternær gjør det. Bedre å bedøve han, så man ikke ikke blir klort til blods. Katter hater jo vann. Hvis naboen ikke gidder, så ta katten med deg og send regningen til han Anonymkode: 49dab...6f0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #3 Skrevet 3. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bedre at veternær gjør det. Bedre å bedøve han, så man ikke ikke blir klort til blods. Katter hater jo vann. Hvis naboen ikke gidder, så ta katten med deg og send regningen til han Anonymkode: 49dab...6f0 Problemet her er at naboen ikke på noen måte er pliktig i å betale. Så Ts kan stå igjen med å betale. Da er det bedre at Ts ringer Mattilsynet og rapporterer dette. Anonymkode: a76c0...756 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #4 Skrevet 3. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bedre at veternær gjør det. Bedre å bedøve han, så man ikke ikke blir klort til blods. Katter hater jo vann. Hvis naboen ikke gidder, så ta katten med deg og send regningen til han Anonymkode: 49dab...6f0 Jeg hadde lett tatt han med og betalt for både vask og barbering, men som student kan jeg ikke få en uforutsett faktura på flere hundrelapper. Siden jeg er uten sommerjobb lever jeg på et litt stramt budsjett Vet ikke om de tillater fakturaløsning, men om de gjør det, så står fakturaen uansett i mitt navn. Hun som eier katten virker som en sjettis og svært uansvarlig, så jeg er skråsikker på at det ville blitt purringer og jeg hadde måtte betale for å slippe betalingsanmerkning. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Problemet her er at naboen ikke på noen måte er pliktig i å betale. Så Ts kan stå igjen med å betale. Da er det bedre at Ts ringer Mattilsynet og rapporterer dette. Anonymkode: a76c0...756 Takk for svar fra begge to uansett ☺️ Anonymkode: 9a8c4...ce8
Tvist Skrevet 3. juni 2018 #5 Skrevet 3. juni 2018 Ville klipt folkene som kan klippes med saks. Prøv ellers å vaske pus forsiktig med en klut for å se hvordan han reagerer. Måtte vaske min katt en gang, måtte ha på langermet genser, men fikk noen klor. Og det er en snill katt. 1
Julie Skrevet 3. juni 2018 #6 Skrevet 3. juni 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Naboen er kjempeslapp når det kommer til katten deres. I fjor ringte jeg Mattilsynet som måtte tvinge dem til å ta pusen til veterinær for å bli barbert på grunn av alle pelsklumpene, og det er sikkert ikke lenge igjen til jeg tar en ny telefon. Uansett vil jeg hjelpe katten med det jeg kan. Han får lov til å søke ly her når det regner eller er beinkaldt ute, og han får en liten skål med tørrfôr når han er veldig sulten. Men nå stinker han så sykt mye, at jeg får lyst til å hjelpe han med å bli ren. Jeg har sett litt på Youtube-videoer for tips, men de blir litt vanskelig å følge i denne situasjonen. Det første man bør gjøre er å børste katten. Denne fyren er langhåret, begynner å bli litt klumpete igjen og jeg tror at han har avføring hengene i pelsen bak. Så jeg tør ikke børste han, han burde helst blitt barbert. Dessuten vet jeg at han er en stabukk. Han er "kongen i gata" over alle katter, så han er ikke redd for å slåss. I begynnelsen bet og klorte han oss en del (midt i kosen), men nå er han bare snill mot oss (han er nok blitt glad i oss). Likevel er jeg redd for hva et bad/en dusj kan gjøre med han Så jeg lurer på om noen erfarne katteeiere har noen tips når det kommer til vasking av en hissig katt? Og bør han børstes? Noen tips til hvordan vi kan gjøre det uten at det lugger? Anonymkode: 9a8c4...ce8 Honnør for at du ser og bryr deg. 1
Aurora** Skrevet 4. juni 2018 #7 Skrevet 4. juni 2018 Ring mattilsynet og forklar saken ☺ Er så lei katteeiere som ikke bryr seg om katten er full floker. Ikke veldig behagelig for katten. Katten burde få et nytt hjem
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #8 Skrevet 4. juni 2018 Jeg ville også klipt flokene forsiktig bort og vasket litt med klut først. Ta det heller i flere omganger over flere dager. Han blir nok ekstra hissig fordi flokene gjør vondt. Mulig han har vondt andre steder også. Det er aldri dumt å dokumentere. Ta bilder av han og flokene hvis du greier det. Anonymkode: 0e6c2...ea0
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #9 Skrevet 4. juni 2018 Så snill du er TS og det er kjempeflott at du bryr deg! Jeg hadde ikke badet katten da jeg selv har badet en hissig katt og har fått traumer for livet. Ble klort opp over hele kroppen og jeg tror jeg aldri har vært så redd før. Dette var en katt med masse floker og avføring i pelsen. Måtte på sykehuset så jeg hadde aldri tatt sjansen. Jeg hadde send en melding til MT også ville jeg tatt kontakt med din lokale dyrebeskyttelse. De kan hjelpe deg med tips og råd. De kan også melde til MT og av egen erfaring er de mye raskere på saken når det er dyrebeskyttelsen som melder. Dyrebeskyttelsen kan også ta kontakt med eieren og forhåpentligvis overtale eieren å ta den med til dyrlege for en sjekk, vaksine og bading. Anonymkode: 7da9c...ac1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå