Gjest Gjesta Skrevet 28. februar 2005 #1 Skrevet 28. februar 2005 Jeg diskuterte dette med min gode venn her en dag, og han mente at en hore kunne være lykkelig, og at hun til og med kunne ha det bra siden hun tjente så mye penger og sånn. Jeg er helt uenig med han, og mener at en jente som selger kroppen sin overhode ikke kan være lykkelig....., men jeg er usikker på mannelige prostituerte..kanskje de kan være lykkelige, hva tror dere?
Gjest Daniella_ Skrevet 28. februar 2005 #2 Skrevet 28. februar 2005 Hvorfor kan en mannlig hore være mer lykkelig enn en kvinnelig? Ja jeg tror nok en hore kan være lykkelig. Men ikke pga pengene. Det må være av helt andre grunner.
Gjest Gjesta Skrevet 28. februar 2005 #3 Skrevet 28. februar 2005 Hvorfor kan en mannlig hore være mer lykkelig enn en kvinnelig? Ja jeg tror nok en hore kan være lykkelig. Men ikke pga pengene. Det må være av helt andre grunner. Fordi menn har et mindre komolisert forhold til sex vanligvis...men ikke alltid da...
Gjest Daniella_ Skrevet 28. februar 2005 #4 Skrevet 28. februar 2005 Hmm, ja mulig. Det finnes damer som ikke har et så veldig komplisert forhold til sitt sexliv også, så det kan godt være at de er lykkelige i sin jobb som hore da. Men om de har respekt for seg selv er jo en helt annen sak.
Gjest Gjesten Skrevet 28. februar 2005 #5 Skrevet 28. februar 2005 Trur du ikkje at damer som har gifta seg pga pengar kan vere lukkelege? For meg er dei like mykje prostituerte som dei som vankar nede med festningen... Trur de ikkje Anna Nicole Smith var lukkeleg med gamlingen sin? Poenget er vel at lukke ikkje er noko nokon av oss føler heile tida, men det er ikkje dermed sagt at ei prostituert aldri er lukkeleg. Alt er relativt...
Gjest Moonshadow Skrevet 28. februar 2005 #6 Skrevet 28. februar 2005 Trur du ikkje at damer som har gifta seg pga pengar kan vere lukkelege? For meg er dei like mykje prostituerte som dei som vankar nede med festningen... Trur de ikkje Anna Nicole Smith var lukkeleg med gamlingen sin? Poenget er vel at lukke ikkje er noko nokon av oss føler heile tida, men det er ikkje dermed sagt at ei prostituert aldri er lukkeleg. Alt er relativt...
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #7 Skrevet 28. februar 2005 Det har jeg ingen formening om før jeg har snakket mye med noen av dem. Men jeg har alltid hørt at fattige folk i slummen og andre som er blitt mishandlet m.m. også har sine lykkelige øyeblikk. Kanskje lykke er subjektivt og at hvert enkelt menneske mener selv at det opplever glimt av lykke. Hvis noen sier at de er lykkelige kan ikke jeg betvile det. Hvis de lyver, dem om det. Hvem er vi som kan fortelle en prostituert at hun ikke er lykkelig? Hun kan være lykkelig i rus kanskje? Men fortsatt et glimt av lykke. Falsk lykke kanskje? Men fortsatt lykke. Noen av dem vil si at de ikke er lykkelige. Da vil jeg tro dem på det. Går du rundt i konstant lykkerus?
Englepus Skrevet 28. februar 2005 #8 Skrevet 28. februar 2005 Det finnes nok lykkelige horer. De som velger det selv og ikke gjør det for å få penger til stoff. I Vi menn hadde de for en stund siden en reportasje om en svensk dame som trivdes veldig godt som prostituert. Hun betalte til og med skatt. Bare se her: http://www.vimenn.com/?article_id=21498&th...the_phrase=hore http://www.vimenn.com/?article_id=22338&th...the_phrase=hore
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #9 Skrevet 28. februar 2005 Jeg tror at dette blir mye å svelge på en gang. Jeg tror man kan oppleve det å ikke være i 'ulykkelig', som det å være 'lykkelig'. Det ser kansje idiotisk og selvsagt ut ved første øyekast, men dersom man tenker over det forstår man kansje hva jeg mener alikevel? For lykke, i seg selv er jo ofte sett på som noe helt utenom det vanlige. Noe som innebefatter at roser faller fra himmelen hvorenn du går, og at solen til evig tid skinner - i form av følelser av hvordan man har det. Men jeg tror ikke det trenger å oppfattes slik av alle alikevel. For noen kan kansje lykke være noe så enkelt, som det å slippe å være ulykkelig. Derfor synes jeg du lige så godt kunne skrevet inn innlegget under: Må en hore nødvendigvis være, Ulykkelig? Og videre tilført - 'til enhver tid' For det er vel heller ikke slik, for noen av oss - at vi er enten lykkelige eller ulykkelig, alltid?
Gjest GreenSky Skrevet 28. februar 2005 #10 Skrevet 28. februar 2005 Nei, jeg tror faktisk ikke at en hore er lykkelig.
Gjest seroxata Skrevet 1. mars 2005 #11 Skrevet 1. mars 2005 jeg tror nok at en hore kan være lykkelig faktisk! såklart, om hun velger det livet selv vel og merke, og ikke gjør det av stoffmessige grunner.. Jeg kunne faktisk nesten tenke meg å selge kroppen min for en bra pris selv jeg, men det er fordi jeg er pengegrisk!
Gjest porselen Skrevet 1. mars 2005 #12 Skrevet 1. mars 2005 Ingen av oss er konstant lykkelige hele tiden, vi får små glimt av lykke........ jeg vil vel heller si at jeg har lengre perioder hvor jeg føler meg tilfreds med livet. Og så har jeg perioder hvor jeg syns livet stinker, eller er helt greit... det kommer også an på hvilke forventninger du har selv til lykkebegrepet........ Hvis det er slik at jeg først kan føle meg ordentlig lykkelig når jeg har en million på kontoen og ingen i familien krangler, så har jeg satt meg en nærmest uoppnåelig lykkestandard. Så jeg tror at også horer er lykkelige, de som har valgt å være horer uten at det er stoffmisbruk inn i bildet er nok de som kanskje føler seg mest tilfreds med valget sitt. Tenk deg å leve i de fattigste strøk av verden, hvor du ikke vet når ditt neste måltid blir eller hva det blir, tenk deg da at du i tillegg skal gå rundt og være ulykkelig hele tiden..... da gjør du heller det beste ut av det livet du har og tar med deg de lykkeglimtene du får.
Gjest Madam Felle Skrevet 1. mars 2005 #13 Skrevet 1. mars 2005 Det finnes nok lykkelige horer. De som velger det selv og ikke gjør det for å få penger til stoff. I Vi menn hadde de for en stund siden en reportasje om en svensk dame som trivdes veldig godt som prostituert. Hun betalte til og med skatt. Bare se her: http://www.vimenn.com/?article_id=21498&th...the_phrase=horehttp://www.vimenn.com/?article_id=22338&the_phrase=hore Enig med dette
Gjest Melk Skrevet 1. mars 2005 #14 Skrevet 1. mars 2005 Anbefaler å lese på PRO-senteret sine nettsider, der nyanseres bildet av hva en hore "er" ganske betraktelig. de er ikke like.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #15 Skrevet 1. mars 2005 Anbefaler å lese på PRO-senteret sine nettsider, der nyanseres bildet av hva en hore "er" ganske betraktelig. de er ikke like. Sant nok. Poenget er vel kanskje at det å "være hore" spenner over utrolig mye. Fra de mest nedrige og tvangsmessige opplevelser til de som faktisk kun ser på det som en godt betalt jobb. Selvfølgelig kan du være lykkelig som hore - akkurat som du kan være ulykkelig som konge.
Gjest Melk Skrevet 1. mars 2005 #17 Skrevet 1. mars 2005 Pussig at dere skulle trekke frem denne svenske damen. Jeg har møtt henne privat ved flere anledninger, og hun går definitivt ikke i kategorien normal om man skal sammenlikne henne med de fleste andre kvinner. Maken til mer ustabil, sjalu, voldelig og oppfarende person skal man lete lenge etter!!!
Plym Skrevet 1. mars 2005 #18 Skrevet 1. mars 2005 Vi menn kaster seg jo selvfølgelig over muligheten til å dyrke myten om den lykkelige horen.. Selv om det finnes eksempler på prostituerte som tilsynelatende har det bra og har valgt yrket selv, så er jeg ikke et sekund i tvil om at det er et destruktivt yrke som skader deg på sikt. Det er noe som heter rasjonalisering. Det er kanskje lettere å opprettholde stoltheten dersom man klarer å overbevise seg selv om at man har tatt et reelt valg.
LilleBille Skrevet 1. mars 2005 #19 Skrevet 1. mars 2005 At en hore kan ha sine lykkelige øyeblikk tror jeg nok. Akkurat som hvem som helst annen. - og akkurat som at hvem som helst kan ha sine ulykkelige/vonde øyeblikk helt uavhengig av hva/hvem man er. Men at hun er lykkelig fordi hun er hore er en annen sak .. og om hun er lykkelig som hore - det tviler jeg på. En ting er at man kan fungerer mer eller mindre godt/greit med det man gjør - men at det skal være grunn til å være lykkelig eller ikke tror jeg ikke. Lykke kan sjelden relateres til jobb - og det er de færreste av oss som er lykkelige hele tiden. Men for noen er kanskje de små glimtene av lykke lettere å finne.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #20 Skrevet 1. mars 2005 Vi menn kaster seg jo selvfølgelig over muligheten til å dyrke myten om den lykkelige horen.. Selv om det finnes eksempler på prostituerte som tilsynelatende har det bra og har valgt yrket selv, så er jeg ikke et sekund i tvil om at det er et destruktivt yrke som skader deg på sikt. Det er noe som heter rasjonalisering. Det er kanskje lettere å opprettholde stoltheten dersom man klarer å overbevise seg selv om at man har tatt et reelt valg. Dette er en hypotese som stadig fremføres; Det er slik at det å selge sex er destruktivt - punktum! De som fremfører det, føler aldri behov for å underbygge dette på noen måte. Er det tvangen det ligger? Alltså at man må selge kroppen sin for å tjene penger? - Nå er det slik at mange har en jobb de hater, men likevel går på jobb. Så lenge du har et reellt valg i forhold til om du skal fortsette i jobben eller slutte så ser jeg ikke forskjellen mellom prostitusjon og andre yrker. Eller er det at seksuallivet/følelseslivet blir ødelagt? - Hva da med de som frivillig og av egen vilje har valgt å ha et stort antall sex-partnere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå