AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #1 Skrevet 3. juni 2018 Hei! Jeg har en følelse jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med. På jobb får jeg mange positive tilbakemeldinger, både fra ledelsen og fra kolleger, som ofte kommer til nettopp meg når de lurer på noe. Mistenker at jeg fremstår som en "flinkis". Positive tilbakemeldinger er selvsagt hyggelig, men de har en bismak. Saken er nemlig at jeg, uten å ha en spesiell grunn, føler at jeg slettes ikke er så flink. Detter er vondt både fordi jeg jeg føler at jeg nærmest lurer de andre, og enda mer fordi jeg alltid er litt redd for å bli "avslørt". Så, hva skal jeg gjøre? Fortsette å spille med? Si at jeg ikke er så flink? Eller prøve å stole mer på dem - hvordan gjør jeg det i så fall? Anonymkode: 74b35...54b
Kanutte Skrevet 3. juni 2018 #2 Skrevet 3. juni 2018 Du skal takke og jobbe med å tro på dem. Sakte, men sikkert vil du få mer og mer tro på at du faktisk er dyktig. Men, jeg vet det er kjempevanskelig. Jeg er samme typen selv. Føler at jeg lurer alle til å tro at jeg er flink. Jeg blir flinkere og flinkere til å se at jeg faktisk er god og får til veldig mye. Dermed har jeg også turt å søke nye utfordringer.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #3 Skrevet 3. juni 2018 Hallo TS. Kjent sak. Jeg er 44 og har etterhvert blitt avdelingsleder. Tjener 800.000 tar tunge beslutninger og blitt forfremmet en rekke ganger pga oppgavene har blitt gjort og folk syntes jeg er en flink og trivelig fyr. (all beskjedenhet). Gode tilbameldinger og mange prosjekter har det blitt. Men innerst inne venter jeg bare den dagen hvor jeg blir gjennomskuet....mener selv at jeg ikke har spesielt god kontroll og slett ikke sitter med alle svar. Anonymkode: 09f71...31c 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #4 Skrevet 3. juni 2018 Et vanlig fenomen og mer utbredt blant kvinner enn menn. http://www.lederskapsbloggen.no/2018/imposter-syndrome-nar-du-foler-deg-som-en-bedrager-pa-arbeidsplassen/ Anonymkode: 1f12b...eac
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #5 Skrevet 3. juni 2018 Jeg har jobbet som sykepleier i 100 år (pluss minus). Jeg syns personlig at jeg ikke er flink, jeg bare jobber og kommer hjem. Jeg er ikke flink, bare heldig at ingen har dødd på min vakt. Jeg ville ikke visst hva jeg skulle gjøre om det kom en dårlig pasient....... Helt til jeg overhørte noen snakke om hvor flinke de syns jeg var, og liker å spørre meg, fordi jeg forteller på en lettfattelig måte. Da gikk det opp for meg at jeg er kanskje ikke så ubrukelig som jeg trodde jeg var. Anonymkode: 9d03e...f1f 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #6 Skrevet 3. juni 2018 TS her. Takk for svar, alle sammen! Godt å vite at man ikke er alene. Er det noen som har tips til hvordan man kan begynne å stole mer på seg selv og det folk sier? Jeg har et yrke der det ikke er så konkrete resultater, i alle fall ikke som kan kobles direkte til meg. Anonymkode: 74b35...54b
Peaches Skrevet 3. juni 2018 #7 Skrevet 3. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet som sykepleier i 100 år (pluss minus). Jeg syns personlig at jeg ikke er flink, jeg bare jobber og kommer hjem. Jeg er ikke flink, bare heldig at ingen har dødd på min vakt. Jeg ville ikke visst hva jeg skulle gjøre om det kom en dårlig pasient....... Helt til jeg overhørte noen snakke om hvor flinke de syns jeg var, og liker å spørre meg, fordi jeg forteller på en lettfattelig måte. Da gikk det opp for meg at jeg er kanskje ikke så ubrukelig som jeg trodde jeg var. Anonymkode: 9d03e...f1f Men vite hva du skal gjøre i en akuttsituasjon må du jo gjøre. Be om kurs på jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå