AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #1 Skrevet 3. juni 2018 Hei! Jeg skriver dette litt for å uttrykke frustrasjon, men også fordi jeg er ganske fortvilet og kunne tenkt meg litt råd. Jeg er student, og akkurat nå er jeg (forhåpentligvis) midlertidig uten jobb. Det vil si at jeg får litt i underkant av 8000 å leve på i måneden før husleien er betalt. Jeg hadde en buffer på ca 10 000, men hunden min ble syk, og selv om han er forsikret gikk det mye penger i egenandel og medisiner. Med andre ord er bufferen borte. Jeg har søkt masse jobber, men siden jeg er fulltidsstudent kan jeg ikke ha en så alt for stor stilling. Dette gjelder da selvfølgelig for de fleste andre studenter også, og på hvert intervju jeg har vært på har jeg blitt informert om at det har vært 50+ søkere. Det sier seg selv at man skal være ganske heldig for å faktisk få seg jobb. Nå er juni her, og denne måneden får jeg bare litt over 5000 kr utbetalt, og det er akkurat nok til å dekke husleie. Og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å leve rett og slett. Jeg har en veldig snill far, men jeg ønsker ikke å tigge noe særlig mer penger av han, da han hjalp meg mye da hunden min var syk. Jeg har heldigvis fått utsatt husleien for juli, slik at jeg kan betale den når storstipendet kommer i august. Men hva kan jeg gjøre? Jeg har ca 500 kr som jeg skal ha frem til 15., og etter det må jeg kjøpe hundemat for det som er igjen etter husleien. Er det noen stillinger som typisk ikke blir utlyst? Jeg ringte gamlehjemmet her om dagen, og hun jeg pratet med var veldig positiv til at jeg skulle levere en søknad frem til det kom frem at jeg ikke studerer noe som er relevant for dem der (altså jeg studerer ikke helse/omsorg). Da lurte hun på om jeg ikke skulle søke jobber som var mer relevant for mitt studie i stedet. Men ja.. Jeg tar imot alle råd, med mindre det kommer noen som sier at jeg bør kvitte meg med hunden, for det er selvfølgelig uaktuelt. På forhånd takk. Anonymkode: 36a07...1a3 1