AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #1 Skrevet 3. juni 2018 Jeg har nylig begynt å jobbe som renholder og jeg lurer på noen ting ang lønn. Hvis jeg vasker 3-4 steder i løpet av en dag, har jeg ikke krav på lønn for tiden jeg bruker på å kjøre fra sted til sted? Jeg har timelønn, men fordi jeg bruker tid på å komme meg fra sted til sted, så må jeg jobbe mer enn 8 timer dagen totalt, for å få lønn for en full dag. Er dette riktig? Arbeidsgiver sier også at jeg f.eks kun kan bruke 1 time på et sted jeg må bruke 1,5 timer på, men får altså ikke lønn for den halvtimen. Kan hun bare bestemme hvor lang tid jeg trenger på et sted? Anonymkode: 839e4...f0a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #2 Skrevet 3. juni 2018 Spør fagforeningen din. Du er vel fagorganisert? Anonymkode: 7b665...2ff
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #3 Skrevet 3. juni 2018 du skal ha lønn for 7,5 t og så tar du vel en halv time ulønnet lunsj? men tiden mellom arbeidsstedene skal ligge inni de 7,5. og du skal enten ha firmabil eller få km.godtgjørelse. ang den jobben som du bruker 1,5 t på men skal bruke 1: se etter hva du kan skjære ned på/spare tid på, og vær forberedt på klager. men det er sjefen din som skal håndtere (evt)klage, og da blir det muligens forandring. men nei, du skal ikke jobbe gratis Anonymkode: 1f08d...626
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #4 Skrevet 3. juni 2018 Første stedet du begynner på er kl 0000(uvesentlig tid) da begynner arbeidtiden din å gå, så skal du da utføre jobben på den tiden som er estimert. Klarer du ikke jobben innen oppsatt tid må du si i fra, da de da må A) legge inn mer tid B) få opplæring i hvordan du skal rekke det på oppsatt tid. Så skal du kjøre til neste jobb, med km godgjørelser. Dette skal være estimert på din arbeidsliste Anonymkode: d4b35...0f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå