Gå til innhold

Er det en "type" personlighet du bare ikke kommer overrens med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på fest her om dagen og fikk skikkelige sperrer pga en person og hvordan han var. 

Typisk type som prøver å være festens midtpunkt. Høylytt, litt brautende og forøkte å få med alle på det han likte. Tydelig at han prøvde å være en person som ikke var han naturlig og forsøkte å skjule dårlig selvtillit med å late som han var det totalt motsatte. Han klarte også flere ganger å si negative ting om andre of prøvde å få oss til å bli enig. Men det ble bare så krampaktig. 

Når jeg er med slike personer så blir jeg stille og trekker meg unna. Synes det er ubehagelig. Og det merket jeg at han nytte godt av. Da fikk han hele tiden frem hvor stille jeg var, at jeg så nedstemt osv. Og det gjorde ikke stemningen min bedre. 

Har du en typer person/personlighet du ikke passer sammen med?

Anonymkode: fe9f1...db5

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvilken personlighet denne tilhører:

Men de som er skikkelig selvfokuserte. De kan være veldig glade i andre mennesker og gi venninnene sine klemmer osv. Men i f.eks. gruppearbeid, eller fokusgrupper for forskning osv. så er det ''meg, meg, meg'', og alle andre som mener noe annet enn dem skal de ha en begrunnelse fra, for de godtar ikke uenighet.

Husker en type fokusgruppe jeg var på: og jeg tror dessverre ikke resultatene ble valide, egentlig. Personen godtok ikke de som mente det de mente og prøvde å overbevise de over på sin side. Caset med en fokusgruppe er jo å få personenes ærlige mening, ikke at noen skal gå rundt og påvirke noen til å mene det samme som de. Å ha ''rett'' er aldri et fokus i forskning heller, for hvor blir det av representativiteten da, egentlig?

Anonymkode: 9bd2d...1aa

• Liker 1
Skrevet

1)Personer med OCD som freaker ut av redsel for å bli smittet av bakterier.  Personer som ikke vil låne meg et ukeblad på stranda fordi jeg har solkrem på hendene og derfor kan komme til å grise på det. Får fnatt av slike mennesker. 

2)

Personer som er lite takknemlige og ikke takker for hjelp eller gaver. 

• Liker 8
Skrevet

De som ikke smiler

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja. De som er veldig rigide og mener alle andre burde gjøre som dem selv. Jeg kan tåle rigide mennesker som er litt selvironiske på at de er litt nevrotiske, men de som ødelegger dagen til andre fordi de ikke klarer holde kjeft gidder jeg ikke

Anonymkode: 2506e...57d

• Liker 8
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Narsisiter/Psykopater/sosiopater

Man kjenner dem lett igjen ved at de aldri beklager når de gjør noe galt.

Gjest Chicchi
Skrevet

Folk som name dropper forfattere, mediapersoner, regissører, kunstnere osv som om alle er like opplyste som dem, og så fråtser av nytelse når man blir tvunget til å spørre hvem de snakker om

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvilken personlighet denne tilhører:

Men de som er skikkelig selvfokuserte. De kan være veldig glade i andre mennesker og gi venninnene sine klemmer osv. Men i f.eks. gruppearbeid, eller fokusgrupper for forskning osv. så er det ''meg, meg, meg'', og alle andre som mener noe annet enn dem skal de ha en begrunnelse fra, for de godtar ikke uenighet.

Husker en type fokusgruppe jeg var på: og jeg tror dessverre ikke resultatene ble valide, egentlig. Personen godtok ikke de som mente det de mente og prøvde å overbevise de over på sin side. Caset med en fokusgruppe er jo å få personenes ærlige mening, ikke at noen skal gå rundt og påvirke noen til å mene det samme som de. Å ha ''rett'' er aldri et fokus i forskning heller, for hvor blir det av representativiteten da, egentlig?

Anonymkode: 9bd2d...1aa

Enig.

Har en hel familiedel med slike som alltid skal hevde sin mening og aldri aldri gir noen andre snev av rett. Har som voksen skjønt det bare er å late som en er enig med det samme (ja det forstår jeg. ja det har du mulig rett i.. osv osv) ellers ser en for seg en times overbevisnings-tokt fra deres side, før en selv må gi seg for en orker ikke mer. Og dette for alt fra store spørsmål til om blå er bedre enn rød.

Anonymkode: bbe11...2c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vulgære folk. 

Anonymkode: ced29...ce7

• Liker 2
Skrevet

De som tar enormt mye plass, er selvsentrerte og prater non stop. 

De ekstremt usikre og klengete. Dem har jeg en viss sympati med, men jeg får bare helt mark av å ha særlig med dem å gjøre. 

Skrevet (endret)

Kronisk kjempepositive, gladreligiose som jobber seg gjennom rommet som en "smalltalk" ekspert yrkespolitker. Tilsynelatende mer glad i deg enn en gammel kompis etter ha kjent meg i 30 sek.

Da kjenner jeg skepsisen stige...

Endret av Commander
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

verdensmesteren, som kan alt etter 1 dag på jobb og hvis man skulle tøre å fortelle at man MÅ følge handlingskjeder så er det bare tull ,da verdensmesteren kan bedre enn alle andre, uansett. ( kun møtt 1 slik da)

Anonymkode: 35a48...1ea

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Folk som ikke klarer å tenke utenfor boksen. Som tenker at alt må være standard A4 ellers er det noe galt.

Anonymkode: 945e8...7b1

• Liker 9
Skrevet

Folk som er innadvendte, beskjedne,

og ser attpåtil utad sure ut, morske, overlegne.

Sikkert fordi jeg er slik selv :vetikke:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Usikre mennesker som vrir og vender på ting som blir sagt og tolker det på verst mulig måte.

Anonymkode: 5c2c5...19b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flinke piker. Sånne som trener 3 dager i uken mens de utdanner seg, har jobb på siden på klesbutikk og aaaaldri sier noe som er på kanten. Hvis andre har det gøy med noe som kan ses på som barnslig eller "ikke lov", så er ikke flink pike med, hun bare legger igjen en moderlig kommentar om at " man ikke bør gjøre det der". I tillegg har hun ikke et stort følelsesregister, som regel bare glad og hyggelig. 

Slike har jeg møtt i ny og ne gjennom jobb, studier og lederskapskurs. Det er så utrolig vanskelig å snakke med de, syns jeg. Så lite å gripe tak i når man skal bli kjent. Men de flinke pikene finner som regel hverandre og snakker høy og lyst om syden og salater.

Anonymkode: 450f9...60b

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, puppi said:

Folk som er innadvendte, beskjedne,

og ser attpåtil utad sure ut, morske, overlegne.

Sikkert fordi jeg er slik selv :vetikke:

Virkelig? Betyr det ikke noe hva de er på innsiden? For eks at en innadvendt sjenert person driver med veldelighet på fritiden, eller er den eneste i familien som gidder ta seg av en syk bestemor. 

Anonymkode: 2506e...57d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste. :P Skal svært lite til for å irritere meg. 

Anonymkode: bea47...151

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Folk som er ekstremt utadvendte, høylydte og selvsentrerte og som må ha alles oppmerksomhet rettet mot seg selv hele tiden. 

Anonymkode: c025c...bfd

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...