Gå til innhold

Kjøre fra Budapest til "syden"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min skal i bryllup i Budapest i sommer. Men vi ønsker oss også litt mer sydenferie. Vi har derfor tenkt på muligheten til å fly videre fra Budapest til et annet sted eller å leie bil å kjøre. 

Har noen her gjort det før? Hvor kan man fly billig fra Budapest? Og hvor kan man kjøre? Fine plasser? 

Er interessert i kultur, uteliv, shopping (får sikkert tilfredsstilt det behovet i Budapest), strand, snorkling, mat og drikke. 

Anonymkode: 83720...448

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det nærmeste blir vel Kroatia.

Anonymkode: 353e5...05a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke flydd, mentol tog fra Budapest til Zagreb for en del år tilbake. (Det går sikkert fly den strekningen også...) så tok vi lokaltog videre til split som er en skikkelig badeby på kysten til Kroatia. Likte meg godt der.

Anonymkode: e145d...b6a

Skrevet

Er vel bare 5-6 timers kjøring til Pula i Kroatia. Men sørg for at dere får lov å krysse landegrenser med leiebil. 

Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg hadde 100 % helt sikkert uten unntak krysset Ungarn og Slovenia og dratt til kysten av Slovenia, som Izola, Koper og Piran.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Overrasket skrev:

Jeg hadde 100 % helt sikkert uten unntak krysset Ungarn og Slovenia og dratt til kysten av Slovenia, som Izola, Koper og Piran.

Helt riktig !  Kroatia er oppskrytt i fht. Slovenia. Og så mye koseligere folk.

Anonymkode: 05d12...26f

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Helt riktig !  Kroatia er oppskrytt i fht. Slovenia. Og så mye koseligere folk.

Anonymkode: 05d12...26f

Koselige folk, pene kvinner, deilig mat og nydelige omgivelser. :pinar:

Skrevet

Har kjørt gjennom Europa, selvfølgelig ikke alle land. Motorveien i Ungarn er i dårlig stand, og det går unna på tross av det. Regn med å bli forbikjørt av gamle vrak mens du selv holder 120 km/t i ditt eget vrak. Få, hvis noen, veier er opplyst i mørket.

Vet ikke hvordan det er med leiebil, men med privat bil må du kjøpe "matrica" i Ungarn, altså en billett som gir deg lov til å kjøre på veien; en bomavgift.

IKKE ligg i venstre fil "bare fordi". I andre europeiske land er de mye flinkere til å bruke venstrefila kun for forbikjøring, så legge seg inn i høyre. Nordmenn har altså noe å lære. 

Jeg vet du etterspør ting å gjøre, men det er også viktig å vite litt om kjørekulturen 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å dra til Balatonsjøen? Der er det veldig fint og kun en kort kjøretur fra Budapest.

Anonymkode: feae2...70d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...