AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #1 Del Skrevet 2. juni 2018 Er det noen her som har hatt erfaringer med å ha smerter på venstre side av magen? Er litt under brystet. Har også mye luft i magen og vet ikke om det kan være grunnen. Isåfall noen tips til å bli kvitt det. Sliter en del med foretoppelse om dagen da magen kommer og går hele tiden. Noen ganger løs. Andre ganger ikke. Anonymkode: 59d7b...e2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #2 Del Skrevet 2. juni 2018 Ja, det er nok nesten helt sikkert luft. Om du sliter med forstoppelse så må du spise mer fiberrik mat kombinert med å drikke vann, spise lakserende mat som f,eks svisker, ta laksantika som for eksempel dulcolax eller miniklyx. Jeg har aldri forstoppelse, men mye luft pga IBS og det hjelper med varmepute jeg kjøper på apoteket som jeg legger på magen. Hjelper også med litt knebøy, ligge på rygg og "sykle", trykke beina mot magen når jeg ligger på rygg opp og ned sånn 15 ganger hver gang, massere magen, ligge på magen på gulvet med en pute som er sammenrullet under magen, ta Redugas som fåes kjøpt på apoteket, peppermyntete. Anonymkode: fd139...a57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #3 Del Skrevet 2. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er nok nesten helt sikkert luft. Om du sliter med forstoppelse så må du spise mer fiberrik mat kombinert med å drikke vann, spise lakserende mat som f,eks svisker, ta laksantika som for eksempel dulcolax eller miniklyx. Jeg har aldri forstoppelse, men mye luft pga IBS og det hjelper med varmepute jeg kjøper på apoteket som jeg legger på magen. Hjelper også med litt knebøy, ligge på rygg og "sykle", trykke beina mot magen når jeg ligger på rygg opp og ned sånn 15 ganger hver gang, massere magen, ligge på magen på gulvet med en pute som er sammenrullet under magen, ta Redugas som fåes kjøpt på apoteket, peppermyntete. Anonymkode: fd139...a57 Tusen takk For svar. Ja jeg har nå slitt med magen en måned. I forhold til at når jeg spiser så får jeh vondt i magen. Og da har jeg ikke fått spist så mye. O tillegg til lite aktivitet. Er til ultredning i forhold til magen. Men er som sagt av og på med smerter hele dagen. Og er av og på mer forstoppelse å. Prøver og drikke mye og spise fiber. Som havregrøt og slike ting. Men man vegrer seg jo når man alltid får vondt uansett hva man gjør. Anonymkode: 59d7b...e2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 2. juni 2018 #4 Del Skrevet 2. juni 2018 (endret) Luft. Kan være ubehagelig, men burde gå over av seg selv. Om det skjer ofte, ville jeg vurdert å endre dietten og hatt matjournal. Kan være du er følsom for noe. Obs, brokoli, kål og bønner kan være en synder for noen, så om du spiser mye av noen av det, kanskje greit å teste de borte fra dieten først. Endret 2. juni 2018 av Drakan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #5 Del Skrevet 2. juni 2018 Ligger ikke galleblæra på den siden 🤔 og bukspyttkjertelen🤔 Ikke at det trenger å være problemer med noen av delene. Luft kan jo være utrolig vont! Men om problemene vedvarer ville jeg oppsøkt lege. Anonymkode: c23f2...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #6 Del Skrevet 2. juni 2018 1 minutt siden, Drakan skrev: Luft. Kan være ubehagelig, men burde gå over av seg selv. Om det skjer ofte, ville jeg vurdert å endre dietten og hatt matjournal. Kan være du er følsom for noe. Var nok luft får smertene har avtatt nå. Hsr bare ikke hatt det før så ble litt engstelig særlig på grunn av at jeg har slitt med magen som sagt en måned Anonymkode: 59d7b...e2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 2. juni 2018 #7 Del Skrevet 2. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Var nok luft får smertene har avtatt nå. Hsr bare ikke hatt det før så ble litt engstelig særlig på grunn av at jeg har slitt med magen som sagt en måned Anonymkode: 59d7b...e2a Om du er bekymret så er det greit å dra til legen. Jeg ble litt bekymret når magen min begynte å bli mer følsom i 20 årene. Fant ut jeg var laktoseintolerant og hadde irritabel tarm. >_< Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #8 Del Skrevet 2. juni 2018 Akkurat nå, Drakan skrev: Om du er bekymret så er det greit å dra til legen. Jeg ble litt bekymret når magen min begynte å bli mer følsom i 20 årene. Fant ut jeg var laktoseintolerant og hadde irritabel tarm. >_< Er 22 så ja. Samme som deg nesten Anonymkode: 59d7b...e2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #9 Del Skrevet 2. juni 2018 2 minutter siden, Drakan skrev: Om du er bekymret så er det greit å dra til legen. Jeg ble litt bekymret når magen min begynte å bli mer følsom i 20 årene. Fant ut jeg var laktoseintolerant og hadde irritabel tarm. >_< Hvordan fant du ut at du hadde irritabel tarm ? Hvilke symptomer hadde du ? Anonymkode: 59d7b...e2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 2. juni 2018 #10 Del Skrevet 2. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er 22 så ja. Samme som deg nesten Anonymkode: 59d7b...e2a Håper det roer seg. Jeg var livredd når det gjorde så vondt første gangen. Trodde noe var fryktelig galt, men var heldigvis bare irritabel tarm >_< Er ufattelig ubehagelig, håper det bare er luft i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 2. juni 2018 #11 Del Skrevet 2. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan fant du ut at du hadde irritabel tarm ? Hvilke symptomer hadde du ? Anonymkode: 59d7b...e2a De undersøkte tarmene mine 😱😱😱 Hadde ganske vondt i magen, kjentes som en kniv, eller masse sagblader. Var fryktelig vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 2. juni 2018 #12 Del Skrevet 2. juni 2018 Er glad jeg fant ut det tras at det var flaut å bli undersøkt innvendig. 😱 Har mye bedre magebalanse nå, men måte kutte mange ting jeg liker. Spesielt sterk krydret mat 😭 Er forhåpentligvis ikke så ille for deg ts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #13 Del Skrevet 2. juni 2018 Akkurat nå, Drakan skrev: Er glad jeg fant ut det tras at det var flaut å bli undersøkt innvendig. 😱 Har mye bedre magebalanse nå, men måte kutte mange ting jeg liker. Spesielt sterk krydret mat 😭 Er forhåpentligvis ikke så ille for deg ts. Som sagt har jeg jo slitt med dette en måned. Så noe må det være. Skal bli sjekket ut både med gastroskopi og ultralyd. Så håper å finne ut hva det rr snart. Får man blir jo helt utslitt av å ha det sånn Anonymkode: 59d7b...e2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 2. juni 2018 #14 Del Skrevet 2. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som sagt har jeg jo slitt med dette en måned. Så noe må det være. Skal bli sjekket ut både med gastroskopi og ultralyd. Så håper å finne ut hva det rr snart. Får man blir jo helt utslitt av å ha det sånn Anonymkode: 59d7b...e2a Skjønner deg godt. Var jævlig, jeg gikk sånn i et halvt år før jeg ga opp og gikk til legen >_< Vanskelig å sove, og spise når det gjør vondt. >_< God bedring, får håpe det ikke er noe skummelt Irritabel tarm er heldigvis ikke noe farlig om det skulle vise seg at du har det, er bare at man har et mer følsomt system. >_< Man kan spise alt når man er ung, men med en gang man blir litt eldre, begynner kroppen å si ifra. >_< Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #15 Del Skrevet 2. juni 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ligger ikke galleblæra på den siden 🤔 og bukspyttkjertelen🤔 Ikke at det trenger å være problemer med noen av delene. Luft kan jo være utrolig vont! Men om problemene vedvarer ville jeg oppsøkt lege. Anonymkode: c23f2...075 Da er men fryktelig syk, og har intense smerter. Anonymkode: b7c7b...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #16 Del Skrevet 3. juni 2018 Forstoppelse kan også gjøre grusomt vondt. Jeg er mye forstoppet, og her en del vondt. Burde bli flinkere til å bruke movicol eller noe sånt, men jeg glemmer det etter ei lita stund 😛 Anonymkode: 1c8a3...0e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Occulta Skrevet 3. juni 2018 #17 Del Skrevet 3. juni 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ligger ikke galleblæra på den siden 🤔 og bukspyttkjertelen🤔 Ikke at det trenger å være problemer med noen av delene. Luft kan jo være utrolig vont! Men om problemene vedvarer ville jeg oppsøkt lege. Anonymkode: c23f2...075 Nei, de ligger på høyre side. Når pasienter kommer inn på sykehuset med akutt abdomen (sterke magesmerter) er det ytterst sjeldent at smertene er på venstre side av magen. De aller fleste tegn til at noe er galt med organene i bukhulen er smerte lokalisert på høyre side eller midten, da det oftest gjelder gallegangen, bukspyttkjertelen, lever, appendix etc. Og det er her problemene oftest oppstår. Du har mest sannsynlig luftsmerter pga forstoppelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #18 Del Skrevet 3. juni 2018 1 time siden, Occulta skrev: Nei, de ligger på høyre side. Når pasienter kommer inn på sykehuset med akutt abdomen (sterke magesmerter) er det ytterst sjeldent at smertene er på venstre side av magen. De aller fleste tegn til at noe er galt med organene i bukhulen er smerte lokalisert på høyre side eller midten, da det oftest gjelder gallegangen, bukspyttkjertelen, lever, appendix etc. Og det er her problemene oftest oppstår. Du har mest sannsynlig luftsmerter pga forstoppelse. Nå måtte jeg søke opp et bilde for jeg bare ... nei... bukspyttkjertelen ligger jo sån litt i midten, så joda litt feil der altså. (Husker virkelig at den var lengre til venstre🤔🤔). Men det var «spleen» (milten) jeg tenkte på når jeg sa galleblæra 😬 Og i original innlegger hadde jo 🤔🤔 siden jeg ikke var 100% sikker. Var bare noe jeg tenkte å nevne om det ikke var tenkt over. Anonymkode: c23f2...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Occulta Skrevet 3. juni 2018 #19 Del Skrevet 3. juni 2018 Store deler av bukspyttkjertelen ligger dypt bakover i bukhulen og stråler derfor enten mitt på magen eller ryggen. Milten ligger på venstre siden men helt inn mot rygg og man får derfor vondt i ryggen/på baksiden om det er noe galt med den, samme med nyrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå