AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #1 Skrevet 2. juni 2018 Finnes det en egen strand i Oslo for overvektige? Trenger ikke være ved sjøen, kan også bade i ferskvann. Anonymkode: d07e5...d51
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #2 Skrevet 2. juni 2018 Er det slike strender i andre byer mener du? Anonymkode: f9fa9...750 9
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #3 Skrevet 2. juni 2018 Hvorfor skulle det finnes? Anonymkode: a3553...d55 6
Lill3My Skrevet 2. juni 2018 #4 Skrevet 2. juni 2018 Man kan da ikke sortere folk etter størrelse på den måten... "nei, dette er bare for oss overvektige" - det hadde jo ikke blitt akseptert å ha en egen strand for normalvektige, det bulle blitt sett på som diskriminering og slemt... Og ikke minst meningsløst. Skal man ha egne badeplassen for overvektige så skal man vel også, for å være rettferdig, ha egne badeplassen for underrvektige også...? Skjønner godt det kan være ubehagelig å gå på stranden om man føler seg veldig ukomfortabel med egen kropp men... Ingen andre enn nettopp deg selv er egentlig så opptatt av det. De fleste har mer enn nok med seg selv og dine egne komplekse til å egge merke til andres. Og.... De fleste oppsøker stranden for å bade og være sosial, ikke for å kommentere og observere kroppene til vill fremmede. 6
visp Skrevet 2. juni 2018 #5 Skrevet 2. juni 2018 Om du vil ha lite folk så kan du finne et vann i marka. Bare pass på at det er lov å bade der.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #6 Skrevet 2. juni 2018 Alle strender som er åpen for offentlighet og allmenn bruk? Anonymkode: b9c9b...91d 6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #7 Skrevet 2. juni 2018 Akkurat nå, Lill3My skrev: Man kan da ikke sortere folk etter størrelse på den måten... "nei, dette er bare for oss overvektige" - det hadde jo ikke blitt akseptert å ha en egen strand for normalvektige, det bulle blitt sett på som diskriminering og slemt... Og ikke minst meningsløst. Skal man ha egne badeplassen for overvektige så skal man vel også, for å være rettferdig, ha egne badeplassen for underrvektige også...? Skjønner godt det kan være ubehagelig å gå på stranden om man føler seg veldig ukomfortabel med egen kropp men... Ingen andre enn nettopp deg selv er egentlig så opptatt av det. De fleste har mer enn nok med seg selv og dine egne komplekse til å egge merke til andres. Og.... De fleste oppsøker stranden for å bade og være sosial, ikke for å kommentere og observere kroppene til vill fremmede. Enig. I så fall måtte det vært en strand som var eid av en klubb el.l. og at kun medlemmer fikk bruke stranden. Anonymkode: f9fa9...750
Frøken_fjong1 Skrevet 2. juni 2018 #8 Skrevet 2. juni 2018 Hahaha dette må være tull? Det er ingen strender som er for de og de kroppsfasongene! Det hadde gjort seg 😂
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #9 Skrevet 2. juni 2018 Takk for svar. Leit det ikke finnes slike strender. Det hadde nok hjulpet mange under denne hetebølgen. Trådstarter. Anonymkode: d07e5...d51
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #10 Skrevet 2. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Leit det ikke finnes slike strender. Det hadde nok hjulpet mange under denne hetebølgen. Trådstarter. Anonymkode: d07e5...d51 Det kan man da si om alle typer mennesker da. At det er leit det ikke finnes egne strender for alle mennesker som har protese, eller stomi eller for undervektige som er like usikker på kroppen sin som deg o.l. Det blir veldig dumt å segregere etter størrelse og alle mulige andre faktorer som gjør at folk ikke ønsker å bade blant folk flest. Om du synes det er varmt er det bare å bade på en vanlig strand med vanlige folk. Jeg svømmer som treningsform, og jeg må virkelig si at på det badelandet jeg går på er det maange overvektige. Det er ikke så rart siden det er mye overvekt generelt i befolkningen, men uansett skiller man seg nesten mer ut ved å ha flat mage i dagens samfunn. Så du kan bade og tenke at folk driter i kroppsformen din for det er mange som er overvektige. Det er blitt helt vanlig. Anonymkode: 3365d...a06 2
Polly Ester Skrevet 2. juni 2018 #11 Skrevet 2. juni 2018 Hvis man skulle delt inn strender og badeplasser etter undervektig, normal og overvektig så kunne ikke jeg dratt på stranda med venner. Jeg er overvektig, venninnen min er normalvektig. Vi kunne ikke dratt på samme strand. Hva med barna våre? De er ikke overvektige. Hadde de fått lov til å være med? Nei, dette var et forslag jeg ikke hadde støttet om noen hadde fremmet det. Stranda og badeplasser må være fritt for alle, uansett størrelse. 2
Drakan Skrevet 2. juni 2018 #12 Skrevet 2. juni 2018 Er færre folk tidlig på dagen, så er fult mulig å bade tidlig på morgenen når det er færrest folk om man er litt sjenert. Solen er godt oppe i 7 tiden, og de fleste er ikke nært vann før 12-13. Er selv litt sjenert, men har en fin strand jeg kan gå til om morgenen om jeg ønsker, med litt skjulte områder man kan være. (ikke at jeg komme til å dele lokasjonen i Oslo, da jeg foretrekker å være alene, folkesky) 😱
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #13 Skrevet 2. juni 2018 Ta Nr-30-bussen ut til Bygdøy. Gå til høyre ved kiosken, så kommer du til nakenstranda. Alle (nesten) er uten en eneste tråd og blir brune overalt. Alle mulige og umulige kropper. Et snitt av befolkningen. Men ungdommen mangler. Begynner å komme i 25-års-alderen. Anonymkode: 36f6b...ea5
Frøken_fjong1 Skrevet 2. juni 2018 #14 Skrevet 2. juni 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan man da si om alle typer mennesker da. At det er leit det ikke finnes egne strender for alle mennesker som har protese, eller stomi eller for undervektige som er like usikker på kroppen sin som deg o.l. Det blir veldig dumt å segregere etter størrelse og alle mulige andre faktorer som gjør at folk ikke ønsker å bade blant folk flest. Om du synes det er varmt er det bare å bade på en vanlig strand med vanlige folk. Jeg svømmer som treningsform, og jeg må virkelig si at på det badelandet jeg går på er det maange overvektige. Det er ikke så rart siden det er mye overvekt generelt i befolkningen, men uansett skiller man seg nesten mer ut ved å ha flat mage i dagens samfunn. Så du kan bade og tenke at folk driter i kroppsformen din for det er mange som er overvektige. Det er blitt helt vanlig. Anonymkode: 3365d...a06 Det der kjenner jeg meg faktisk igjen i. Ofte er det de/vi med flat mage som blir sett mest på . Og det er ikke alltid i positiv setting. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #15 Skrevet 2. juni 2018 12 minutter siden, Drakan said: Er færre folk tidlig på dagen, så er fult mulig å bade tidlig på morgenen når det er færrest folk om man er litt sjenert. Solen er godt oppe i 7 tiden, og de fleste er ikke nært vann før 12-13. Er selv litt sjenert, men har en fin strand jeg kan gå til om morgenen om jeg ønsker, med litt skjulte områder man kan være. (ikke at jeg komme til å dele lokasjonen i Oslo, da jeg foretrekker å være alene, folkesky) 😱 Takk for tipset! 19 minutter siden, Polly Ester said: Hvis man skulle delt inn strender og badeplasser etter undervektig, normal og overvektig så kunne ikke jeg dratt på stranda med venner. Jeg er overvektig, venninnen min er normalvektig. Vi kunne ikke dratt på samme strand. Hva med barna våre? De er ikke overvektige. Hadde de fått lov til å være med? Nei, dette var et forslag jeg ikke hadde støttet om noen hadde fremmet det. Stranda og badeplasser må være fritt for alle, uansett størrelse. Det ville jo fortsatt vært strender for "alle" selv om vi hadde hatt 1 strand i Oslo forbeholdt overvektige. Trådstarter Anonymkode: d07e5...d51
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #16 Skrevet 2. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for tipset! Det ville jo fortsatt vært strender for "alle" selv om vi hadde hatt 1 strand i Oslo forbeholdt overvektige. Trådstarter Anonymkode: d07e5...d51 Men hva med homofile, muslimer, undervektige, normalvektige, polakker, svensker, lave menn, høye kvinner, rødhårede og kvinner med langt hår, eller kvinner med kort hår, eller eller eller, hva med alle andre som vil ha sin egen strand? Hvorfor skal en gruppe forskjellsbehandles og ikke de andre? Anonymkode: a3553...d55 6
Polly Ester Skrevet 2. juni 2018 #17 Skrevet 2. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for tipset! Det ville jo fortsatt vært strender for "alle" selv om vi hadde hatt 1 strand i Oslo forbeholdt overvektige. Trådstarter Anonymkode: d07e5...d51 Jeg tror jeg skjønner hvor du vil, du vil være på et sted der overvektige ikke blir glant på fordi de er overvektige. Men, greia er fortsatt at dersom det skulle vært strand forbeholdt overvektige så blir det diskriminering. Og man måtte dratt alene hvis man ikke har overvektige venner som kan eller vil være med, og en vennegjeng med både overvektige og de som ikke er overvektige kan ikke dra sammen til denne stranden da. Nei. Jeg er glad for at det ikke finnes et spesifikt sted for en gruppe mennesker. (Sånn sett bort fra nudiststrender) Hvis man har en strand for overvektige, så kan de som er normalvektige komme og si at de vil ha en strand for bare normalvektige og da blir det ramaskrik, for da diskriminerer man overvektige. 2
tussi84 Skrevet 2. juni 2018 #18 Skrevet 2. juni 2018 Dette blir for dumt. De fleste gidder ikke å engasjere seg i hvordan andre på stranden ser ut. Problemet her ser ut til å være at du lurer på hva alle andre tenker om deg fordi du er overvektig. Ja noen få vil kanskje legge merke til at du er overvektig om de først ser, men de fleste vil ikke gidde å legge merke til det engang. Mitt råd gå å bad hvor du vil, og nr 2 drit i hva alle andre synes, nr 3 gjør noe med selvtilliten. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #19 Skrevet 2. juni 2018 Det er så mange overvektige i dag at de færreste bryr seg.... Anonymkode: 743f3...124
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #20 Skrevet 3. juni 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Finnes det en egen strand i Oslo for overvektige? Huk nudist strand. Virker ihvertfall slik. Anonymkode: ce10d...5c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå