Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som klarte å ha fulltids- eller deltidsjobb ved siden av master? Eller å ta ekstra fag ved siden av master?

Jeg ligger litt etter med studiepoeng i forhold til Lånekassen, og vil prøve å ta 10-15 poeng ved siden av masteren min som jeg begynner på til høsten. Samtidig har jeg også deltidsjobb. Men det virker som ganske mye arbeid og lite fritid. Er det noen andre som har fått det til å fungere?

Anonymkode: 897ea...45b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Viktig å ikke ta seg vann over hodet! I og med at fu mangler stp ifht Lånekassen, ville jeg ha prioritert det. 

Jeg skrev master og jobbet deltid. Siste halvåret igjen av masteren lå jeg veldig godt an med skrivingen så jeg jobbet fulltid som vikar i det jeg utdannet meg til. For meg fungerte det fint da jeg heller ikke hadde lån  i Lånekassen å tenke på. Fikk jobb med en gang etter masteren var unnagjort, og de likte jeg hadde noe erfaring å vise til. 

Anonymkode: 864de...a60

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke gjort det med master, men med bachelor. Tok 80 stp på et år og hadde deltidsjobb ved siden av. Fikk gode karakterer. Kjenner også flere som har tatt 120 stp på et år og jobbet ved siden av, faktisk. Ingen av dem strøk på noe, men de fikk vel gjerne en dårlig karakter i enkelte emner.

Absolutt mulig hvis man går inn for det, med andre ord.

Anonymkode: e8fc4...28b

AnonymBruker
Skrevet

Du må huske på at 10-15 sp er ikke mye verdt i kroner og ører. Det er snakk om en 10-15000 kr i redusert lån. Er det verdt å risikere å få dårligere karakterer på masteren for å spare inn det relativt beskjedne beløpet? 

Anonymkode: 7edb1...1bc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 80% og tar master på fulltid. Slitsomt, men det går.

Anonymkode: d7d00...9e3

Skrevet

Starter du på selve masteroppgaven, eller masterstudiet (4.år?) 

4. Året tok jeg 7,5 poeng ekstra og jobbet ca 40% ved siden av

5. Året jobbet jeg litt mer første semster og fikk reist litt, mens jeg neste kuttet helt ned på jobbingen siste semester for å kunne fokusere på oppgaven som krever en del fleksibilitet med reising for å kunne samle data. Også denne perioden man søker jobb, noe som også krever tid og energi. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...