Gå til innhold

Skal jeg fortelle det jeg vet, eller holde kjeft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg oppe i en litt vanskelig situasjon.

Det har seg slik at ei nær venninne av meg hadde et forhold til samboeren til ei som er i min bekjentskapskrets, dog ikke nær venninne. Hun var ikke den eneste han hadde et forhold til, men til slutt tok i hvertfall samboerforholdet hans slutt.

Venninna mi og han fortsatte å være sammen, men dette tok også slutt da det kom fram at han også var utro mot henne.

Nå har altså begge disse to jentene prøvd å komme over denne fyren, men han fortsetter å ta kontakt med dem og ønsker å fortsette forholdet med dem begge - uten at de to jentene vet om hverandre da, selvfølgelig.

Jeg har nå fått vite fra venninna mi at han har fortalt henne hvor høyt han elsker henne, at han vil ha barn med henne osv...og forleden snakket jeg med den tidligere samboeren hans, og hun fortalte meg at han holdt på å ta kontakt med henne hele tiden også, ville treffe henne, snakke med henne osv, osv.

Så hva gjør jeg midt oppe i det hele???

Jeg håper jo på ingen måte at NOEN av disse jentene går tilbake til han - for det er han absolutt ikke verdt. Men de to vet jo ikke om at han sier det samme til dem begge, men det gjør altså jeg...

Bør jeg fortelle dem det jeg vet, eller skal jeg bare holde meg unna. Jeg har jo egentlig ikke no' med det, annet enn at jeg bryr meg om disse to jentene...

K

Videoannonse
Annonse
Gjest Moonshadow
Skrevet
Jeg hadde nok tipset dem ja.....
:Nikke: Det er helt for jævlig å finne ut at man har blitt ført bak lyset men jeg ville vist om det. Hadde jeg vist at vennina mi viste noe sån og ikke hadde sagt i fra til meg, da hadde jeg aldri klart å tilgi henne.
Skrevet

Jeg tror ikke at den tidligere samboern hans i det hele tatt vurderer å ta han tilbake - jeg er mer bekymra for venninna mi, for det virker som om hun fortsatt er veldig betatt av han.

Men det føles veldig rart å skulle utlevere en samtale jeg har hatt med den tidligere samboern hans til venninna mi...

For det er jo faktisk gjennom henne at jeg vet det jeg vet...men er det riktig av meg å bruke det...

K

Skrevet

Og en annen ting jeg glemte å si, er at begge disse jentene VET at han er av den utro typen - og de VET at han har hatt flere jenter samtidig MENS han har vært sammen med dem.

Og de VET at han lyver og fører dem bak lyset - han har jo holdt på med det i lang, lang tid.

Og jeg har sagt til venninna mi gang på gang at hun må holde seg unna han, for han betyr bare trøbbel...

Men hvor mange ganger skal jeg fortelle det jeg vet...Jeg har fortalt alt jeg har visst hittil - det var til og med jeg som fortalte venninna mi at han hadde ei annen i tillegg til henne rett før jul her...Det var ikke noe særlig å være budbringer i en sånn situasjon, og jeg vet ikke om jeg har så lyst til å være det igjen.

For man må jo lære en gang, mener jeg...

K

Skrevet

Skjønner at du syns det er en kjip situasjon, men hadde jeg vært deg hadde jeg fortalt det!

Gjest Daniella_
Skrevet

Jeg hadde fortalt det hvis dette var en god venninne, men ikke ellers. Da kan det bare slå tilbake på deg (merkelig nok).

Skrevet

Takker for svar og råd. Jeg føler egentlig mest for å fortelle det jeg vet - men så har jeg ikke lyst til å utlevere denne andre jenta heller da, hun som i utgangspunktet har gitt meg den informasjonen jeg sitter inne med...

Uff, nei, dette er vanskelig...

K

Skrevet

Fortell det først til eks-samboeren og si ifra at du kommer til å fortelle venninnen din også.

Hadde jeg gjort ihvertfall.

Gjest gjest1
Skrevet
Fortell det først til eks-samboeren og si ifra at du kommer til å fortelle venninnen din også.

Godt råd!

Gjest lilletroll
Skrevet

:Nikke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det hadde jeg også gjort. Han vil nok etter all sannsynlighet flire deg oppi ansiktet (den typen gutter gjør gjerne det for å vise hvor tøffe de er og demonstrere sin gi-faen holdning) men da har du hvertfall gjort det på den rette måten.

Skrevet

Jeg ville sagt fra til venninnen din. Jeg hadde blitt veldig såret og sint dersom en venninne hadde visst at jeg ble bedratt og ikke fortalt meg noe. Evt kan du konfrontere mannen også, dersom du føler du kjenner ham godt nok, og si at du kommer til å gi damene beskjed dersom han ikke bestemmer seg for den ene av dem... Men det er absolutt en vanskelig situasjon!

Skrevet
Jeg hadde nok tipset dem ja.....

Enig

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg hadde sagt det.

Så de slipper å bli såret skikkelig senere.

Ah... for en idiot...

Gjest Anonymous
Skrevet

Fri dem fra denne mannen.

Hvorfor ikke la jentene møte hverandre?

Begge vet jo at han har vært utro tidligere og har muligens nytte av å treffe hverandre. Hjelpe hverandre med å holde seg borte fra denne mannen og gi ham en kald skulder.

Skrevet

Hmmm... er dette eksen min tro? Utro på utro på utro på utro (Gjeeeesp..) osv...

For en idiot... Jeg hadde garantert sagt ifra til dem begge!

Men kjip situasjon å havne i Kverula!

Gjest Gjesta
Skrevet

Takk for gode råd, jenter - setter pris på å høre hva dere mener. Og som sagt så ønsker jeg å fortelle det jeg vet, men det føles godt å vite at andre syns det er greit også.

Det eneste som ikke føles greit for meg, er at jeg føler at jeg utleverer noe som har blitt sagt til meg. Forteller jeg det jeg vet til venninna mi (som er den som er troende til å ta han tilbake) så kommer hun jo til å konfrontere han med det jeg har sagt - og til sist vil vel kanskje denne andre jenta få greie på at jeg forteller til andre hva hun har sagt til meg...Og det liker jeg ikke...For jeg pleier ikke å fortelle videre det folk deler med meg...

Og om jeg forteller det til den andre jenta først, så blir det muligens det samme der...

Jeg er ikke redd for å stå for det jeg sier, det er ikke det jeg syns er vanskelig - det er bare det at jeg ikke liker å fortelle videre noe som har blitt sagt til meg...

K

Skrevet
Takk for gode råd, jenter - setter pris på å høre hva dere mener. Og som sagt så ønsker jeg å fortelle det jeg vet, men det føles godt å vite at andre syns det er greit også.

Det eneste som ikke føles greit for meg, er at jeg føler at jeg utleverer noe som har blitt sagt til meg. Forteller jeg det jeg vet til venninna mi (som er den som er troende til å ta han tilbake) så kommer hun jo til å konfrontere han med det jeg har sagt - og til sist vil vel kanskje denne andre jenta få greie på at jeg forteller til andre hva hun har sagt til meg...Og det liker jeg ikke...For jeg pleier ikke å fortelle videre det folk deler med meg...

Og om jeg forteller det til den andre jenta først, så blir det muligens det samme der...

Jeg er ikke redd for å stå for det jeg sier, det er ikke det jeg syns er vanskelig - det er bare det at jeg ikke liker å fortelle videre noe som har blitt sagt til meg...

K

Dersom venninne 1, exen hans, uansett ikke vil ha ham tilbake - fortell at du kjenner ei jente som er forelsket i denne mannen og spør om det er greit at du forteller at han fremdeles prøver seg på venninne 1, til venninne 2. Hun sier sikkert ja - og problemet er løst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...