Gå til innhold

Bestefar på besøk som kommer hjem full og stinker alkohol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene med datteren min og det er kjærkomment når bestefar kommer på besøk fordi vi da får hjelp til praktiske ting som jeg ikke får gjort når jeg er alene, samt at det er fint for datteren at hun har en bestefar. Bestemor er død og ellers har vi ikke annen familie som besøker oss. Bestefar bor på en annen kant av landet, men han kommer på besøk til oss kanskje hver 3-4. måned. Jeg er veldig glad i ham. Som utgangspunkt. Men.

I dag var jeg og datteren ute med venner, mens bestefar gikk ut for å kjøpe en ting for meg. Da han kom hjem i kveld var han full, i den grad at han ikke pratet rent og det lukter alkohol når jeg går ut på stua. Men tingen hadde han kjøpt. Han tok den ut av innpakningen og la innpakningen på golvet...

Han er gift med en alkoholiker, og de har nettopp vært på en ferie i Syden, og jeg regner med at det ikke har gått edru for seg. Så hvorfor drar han ut og drikker med det samme flyet lander i Norge og han kommer på besøk til oss? Heldigvis sover datteren min. Han drakk seg full foran meg og min søster da jeg var barn også, og jeg husker at jeg som 11-åring sa til han at jeg ikke likte at han drakk. Uten at han respekterte det. Han er ikke alkoholiker, men er veldig glad i en fest. Kona hans er tungt alkoholisert. 

Jeg orker ikke gå ut i stua nå og jeg er lei meg og veldig skuffet. Jeg liker ikke at han ligger og stinker alkohol på den dyre sofaen min. Barnet i meg har lyst å gråte, men nå er jeg voksen og mamma og kan ikke det. Jeg vet ikke hva jeg skal si til han. Han er jo bare full, liksom. Men jeg er utrygg og skuffet og synes dette er trashy. Jeg vil så gjerne at den eneste lille familien jeg har skal være ordentlig. Men jeg synes dette er lavmål. 

Hva synes dere? Er det barnet i meg som overreagerer?

Anonymkode: 0ff7f...ec3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selvfølgelig er det vondt for deg. Helt naturlig reaksjon. Jeg tror jeg hadde ventet til han dro igjen og kanskje skrevet et brev og fortalt at du blir veldig utrygg og lei deg for at han må drikke de få gangene dere ses siden han er din eneste familie.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke problemet. Barnet ditt sover, og får ikke dette med seg. Du er voksen og tåler vel å se fulle folk. Hva er problemet med at han ligger på den dyre sofaen din? Høres ikke ut som han verken bråker eller krangler. 

Anonymkode: 9f7ef...05c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke problemet. Barnet ditt sover, og får ikke dette med seg. Du er voksen og tåler vel å se fulle folk. Hva er problemet med at han ligger på den dyre sofaen din? Høres ikke ut som han verken bråker eller krangler. 

Anonymkode: 9f7ef...05c

Du skjønner virkelig ingenting av hvordan dette fungerer. Jeg er 30 og HATER når min mor drikker. Enda hun ikke er voldelig eller noe. Alkoholproblem er det likevel og jeg har aldri likt at hun drikker. Hun respekterte det ikke da jeg som barn sa fra heller. 

Anonymkode: 59bdb...78f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...