Gå til innhold

Please anbefal noen gode filmer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er medlem av en filmklubb, men naa kommer jeg ikke paa noen filmer jeg vil se....men det er massevis jeg ikke har sett, saa please foreslaa noen!!

Jeg liker romantiske komedier (ikke altfor taapelige), komedier, drama (men ikke beksvarte), "arty" filmer - helst filmer med mening (og hvis de ikke har det maa de vaere morsomme!).

Kom igjen jenter, blir kjempeglad for forslag!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

The Million Dollar Baby av Clint Eastwood er en av de beste jeg har sett på lenge. Også filmen The Alamo er å anbefale

Skrevet

Den fabelaktige Ameliefra Montmartre..

Big fish..

Almost famous..

..ville du kanskje like? vet at mange liker disse filmene, og big fish og Amelie er begge litt "arty" som du skrev du likte. Det var nå disse jeg kom på i farta. du har sikkert sett de før, men hvis ikke er de vel verdt å se.

En svært morsom film er monty python - the search for the holy grail.det er jo kanskje litt sær humor, men hysterisk morsomt synes nå jeg.

:)

Gjest Anonymous
Skrevet
En svært morsom film er monty python - the search for the holy grail.det er jo kanskje litt sær humor, men hysterisk morsomt synes nå jeg.

:)

Tiltredes! Life of Brian også - gjerne sammen med Monty Python live at the Hollywood bowl. Deretter kan du spe på med The meaning of life, før du avrunder med noen eldre utgaver av Monty Python's Flying Circus. Dermed skulle kvelden være reddet en måneds tid!

Skrevet

"Chocolat" med Johnny Depp, Juliette Binoche og Lena Olin.

Nydelig romanisk, trist og morsom. Høres klissete ut (bare tittelen sier sitt..), men er jordnært klissete (hvis det går an å si det sånn).

Ellers: "Fight Club" med Brad Pitt og Edward Norton. Brutal og underfundig.

"Snatch" og "Lock, Stock and Two Smoking Barrels", begge skrevet og regissert av Guy Ritchie. Morsom krim og spenning. Helt fantasiske filmer.

Filmen "The Cider House Rules", basert på boken av John Irving med samme navn (han har også skrevet manus). Nydelig, trist, varm...topp film (og bok).

Disse, i tillegg til Amelie-filmen mulle anbefalte, er mine favoritter når det gjelder film.

Skrevet

Requiem for a dream....den beste filmen jeg har sett, men kanskej litt for dyster for deg... :o

Gjest seroxata
Skrevet

House of a 1000 corpses, Starsky and Hutch, The million dollar hotel, Edward scissorhands, Resident Evil, the 5th element, Shrek2, Bad Taste, Juon, girl interupted, Strange Days, Boondock Saints, The green mile, Desperado, Legally blonde 1 og 2virgin suicides, American beauty, Mullholland Drive, Labyrinth, Vampire hunter D, Eyes wide shut, Meet the parents, Natural born Killers, Battle Royale, Resident Evil apocalypse, Spiderman, Zoolander, Prozac Nation, Dracula, Lost highway, Requim for a dream.... dette er mine yndlingsfilmer iallefall :kul:

Skrevet

Donnie Darko (liker du filmer med mening passer denne veldig bra), The Forgotten, The Day After Tomorrow.

The Terminal med Tom Hanks og Catherine Zeta-Jones. Synes ikke den så noe bra ut i det hele tatt men den er utrolig søt og morsom.

Gjest gjest1
Skrevet

Piken på broen

Big Fish

Ghost Dog

Quill

Skrevet

Har nettopp leid den prisbelønte serien "Angels in America". Den er basert på et skuespill, og har Meryl Streep, Al Pacino og Emma Thompson på rollelista. Anebefales på den sterkeste. Seks timer med fryd!

Gjest Anonymous
Skrevet
Piken på broen

Big Fish

Ghost Dog

Quill

Piken på broen, ja! Den er det lenge siden jeg har sett. Fin film.

Ellers enig i filmvalgene dine.

Og i samme slengen og delvis samme regissører:

Edvard Saksehånd

Stranger than Paradise

Trust

Tuvalu

Underground (om konflikten i x-Jugoslavia)

Alt av Buster Keaton

Anime-filmer fra Gibli-studioet. (finnes vel mye annen bra anime også, men disse er safe og passer bra for ei vestlig og ikkevoldelig jente som meg...)

----

Av filmer som går på kino for øyeblikket er jeg ikke helt oppdatert. Synes Mot veggen var vanvittig bra.

Skrevet

Må filmene komme fra etter 90-tallet? Jeg vet om en rekke bra filmer fra 30-, 40-, 50- og 60-tallet...

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest TomKrus
Skrevet

One flew over the cuckoo's nest.

Edit: Oi, unnskyld. Så ikke at det bare var jentene du spurte. Filmen er likevel veldig bra så jeg lar den stå.

Gjest kenneth
Skrevet
Jeg er medlem av en filmklubb, men naa kommer jeg ikke paa noen filmer jeg vil se....men det er massevis jeg ikke har sett, saa please foreslaa noen!!

Jeg liker romantiske komedier (ikke altfor taapelige), komedier, drama (men ikke beksvarte), "arty" filmer - helst filmer med mening (og hvis de ikke har det maa de vaere morsomme!).

Kom igjen jenter, blir kjempeglad for forslag!!

Mr. Destiny m/James Belushi og Linda Hamilton, samt Jon Lovitz m.fl. http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...888731?v=glance

Helt klart en romantisk komedie. Er man i det rette humøret, kan man ekstrahere litt livsvisdom også. Knallfilm synes jeg!

Gjest Aurélie
Skrevet

A beautiful mind!! Denne så jeg for første gang i helgen, og den var sååå vakker.

Skrevet

A Beautiful Mind/Et vakkert Sinn Vakker, litt trist, velspilt og flott.

Much Ado About Nothing/Stor ståhei for ingentingRomanisk komedie basert på ett Shakespeare stykke med samme navn. Med og av Kenneth Branagh og daværende kone Emma Thompson i hovedrollene. Velspilt og vittig, ikke typisk gammeldags og kanskje kjedelig Shakespeare, litt vågalt med Denzel Washington og Keanu Reeves i to av rollene.

The Thorn Birds/Tornefuglene Romantisk australsk mini-serie. Nydelig :sjarmor:

My Fair Lady Musikal med blant annet Audrey Hepburn og Rex Harrison. Basert på stykket Pygmalion av Bernard Shaw.

Sound of Music Musikal for hele familien, romantikk er også.

To have and have not Film med Humphrey Bogart og Lauren Bacall, nydelig film. Nå rollefigurene deres faller for hverandre, skjedde dette også i virkeligheten hvor de innledet et forhold. Det er morsomt å se siden filmen er spilt inn i rekkefølge. Bogart og Bacall giftet seg rett etterpå og fikk to barn sammen :) .

Roman Holiday/Prinsesse på vift Nydelig film med Gregory Peck og Audrey Hepburn, og den første amerikanske filmen Hepburn spilte i, og som hun vant oscar for beste kvinnelige skuespiller.

War and Peace/Krig og fred Bygget på bøkene av Lev Tolstoj med samme navn. I hovedrollene finner man blant annet Audrey Hepburn, Henry Fonda og Mel Ferrer. Krigsdrama og romantikk. Skal sies at undertegnede ikke er glad i krigsfilmer, men denne filmen er faktisk veldig fin, siden krig bare er en del av det.

Kan nevne flere hvis det ett ønske.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Hunndjevelen, døden kler henne, fletch, arthur, moulin rouge, american pie, Erin Brokovich, stekte grønne tomater og united er noen filme jeg kan anbefale hvis du liker komedie og drama

Skrevet

Jeg har nettopp sett Finding Neverland, den var veldig bra. Kanskje den har kommet på DVD i UK nå?

Ellers var Something's gotta give en av høydepunktene fra i fjor.

Piglet

Skrevet

Har du sett Trees Lounge med Steve Buscemi? Den anbefales.

Skrevet

Obligatoriske, store filmer er bla:

American History X

The Green Mile

Requiem for a dream

jernteppe husker ikke flere!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...