AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #1 Skrevet 2. juni 2018 Hei, Har søkt litt rundt, og ser at det ikke er uvanlig med intense smerter i bihulene under landing når man er ute og flyr. Jeg opplevde dette tidligere i dag, det føltes som om noen kjørte en lastebil med strikkepinner inn i ene siden av ansiktet mitt. Det som tok meg enda mer på senga enn at ansiktet mitt prøvde å vrenge seg fra innsiden, var at det ikke gikk over da vi landa. Dette var en retur-flyvning, og på tur-flyvningen hadde jeg en lignende sprengende følelse i øret, som om trommehinnen kom til å gi etter. Dette ga seg med en gang vi var på bakken. I hele dag har jeg ligget rett ut med smerter i bihulene/hodet. Har forsøkt med Paracet, har sovet, renset med saltvann og nesehorn og drukket masse kaldt vann. Det hjelper til en viss grad å smøre halve ansiktet med tigerbalsam, men jeg kjenner at med en gang det trekker inn, så kommer smertene luskende. Er det noen som har noen tips for å få dette til å gå over litt raskere? En eller annen måte å få bihulene til å innse at vi er planta på jorda igjen, så de kan ta seg sammen nå? Har lest veldig mange forebyggende tips og råd, men det hjelper lite så lenge jeg ligger her i ettertid og synes synd på meg selv. På forhånd takk for svar! Anonymkode: d35b9...fac
Occulta Skrevet 3. juni 2018 #2 Skrevet 3. juni 2018 Jeg sliter også enormt med bihulene og barotraume/sinussqueeze når jeg flyr... kun under innflygningen og landingen. Noen ganger har det vært helt ulidelig og jeg har smerter i flere dager etterpå og blør fra nesen. Første gang det skjedde så trodde je at jeg skulle dø. Tårekanalen på ene siden ble affektert og det sprutet ut av øyet mitt, blødde også neseblod og hadde så sterke smerter at jeg slet med å puste Jeg har ikke så mange tips til hva du kan gjøre for å få det bedre akkurat nå men jeg anbefaler deg sterkt å kjøpe ørepropper som skal hjelpe å utligne trykket når du flyr. De selger dem på apoteket og på kiosker på flyplassen. Øreplugger i silikon som man skrur inn i øret. Jeg var skeptisk selv og skjønnte ikke helt hvordan noe slikt kunne ha effekt, men det hadde det. Har brukt dem sikker 20-30 ganger nå og har aldri hatt noen problemer med trykket etter det! De funker virkelig kjøp deg slike!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå