Ciara Skrevet 28. februar 2005 #1 Skrevet 28. februar 2005 Har funnet et bilde jeg vil bruke som avatar. Men det er på 26kb, og det må ned til 6kb. Går det an? Det er en jpg-fil.
Robban43 Skrevet 28. februar 2005 #2 Skrevet 28. februar 2005 Ja du kan bruke ett billedbehandlindsprogramm for å redusere størrelse selv bruker jeg ADC See sitt programm og er veldig fornøyd med det
Polly Ester Skrevet 28. februar 2005 #3 Skrevet 28. februar 2005 Jeg bruker Photofiltre og er veldig fornøyd med det...
Ciara Skrevet 7. mars 2005 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2005 Takk for svar! Er dette programmer jeg kan laste ned fra nettet?
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #5 Skrevet 7. mars 2005 ACD See har vel ein demoversjon du kan lasta ned, Photophiltre kjenner eg ikkje til IrfanView kan du lasta ned - og det er heilt gratis.
Cronos Skrevet 7. mars 2005 #6 Skrevet 7. mars 2005 http://www.photofiltre.com/ ACDSee koster penger.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 7. mars 2005 #7 Skrevet 7. mars 2005 Et par gratis: irfanview - greit hvis du bare skal gjøre om størrelse på bildet Gimp - kraftig verktøy, nærmeste man kommer photoshop, som er gratis.
Ciara Skrevet 7. mars 2005 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2005 Ok Cronos, nå har jeg lastet ned Photofiltre. Mulig jeg er helt dum, men hva gjør jeg for å få bildet ned til 6 kb nå?
Polly Ester Skrevet 7. mars 2005 #9 Skrevet 7. mars 2005 Åpne bildet i Photofiltre... hvis du skal beskjære det så gjør du det først og lagrer i nytt vindu. Når du har bildet klart akkurat slik du vil ha det, så trykker du deg inn på image - image size. Og da kommer det opp en rute der du kan skrive inn hvor stort det skal være i pixler... tror du kan velge mellom pixler, cm eller prosent...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå