Gå til innhold

Når bør man begynne å pakke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi flytter i midten av juli. Har kjøpt hus i en annen by og har to uker på oss til å komme inn i huset vi har kjøpt. Bor i en leilighet på 110 m2 nå. Når bør vi begynne å pakke i pappesker? Er det kjipt å bo en måned med pappesker rundt seg? Vi har tre små barn, hvis det har noe å si. Noen som har tips &råd i denne prosessen? 

Anonymkode: cec94...b83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gitt at dere er to voksne så er en uke plenty. Da begynner en selvgast med ting en ikke trenger i det daglige, og pakker barna sine rom sist. Dere har vel ordnet med en bil som kommer til gitt tidspunkt og tar med seg møbler etc - til denne bør alt være klappet og klart til å stable inn. Men, altså, 6-7 dager på 2 voksne er nok til å pakke kun etter at ungene er i seng.

Det dere bør ha gjort før dere pakker er viktigere: gå gjennom alt dere eier og resirkuler/selg alt dere ikke faktisk bruker. Lite poeng i å dra med seg fravokste leker, klær som ikke blir brukt og hauger med ubenyttede bøker/nips/møbler/utstyr på flyttelasset, selv om dere skal skalere opp i husstørrelse.

Anonymkode: cb374...669

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om det er kjipt å bo blant esker er jo smak og behag. Har selv en del pappesker stående i et soverom vi har vasket ned. Ute av syne, ute av sinn. Jeg regner med dere har myyyee ting og det tar tid å pakke ned, så ville begynte så snart som mulig

Anonymkode: 90a39...55e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det første jeg ville startet med, var og kaste alt dere ikke trenger. Så ville jeg pakket alt dere ikke må bruke. De fleste barn har alt for mye leker, man har alt for mye kjøkkenutstyr, klær osv. Så start nå i det små, så slipper det å bli så mye å gjøre den siste tiden.

Anonymkode: c8a3a...5f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi flytter i midten av juli. Har kjøpt hus i en annen by og har to uker på oss til å komme inn i huset vi har kjøpt. Bor i en leilighet på 110 m2 nå. Når bør vi begynne å pakke i pappesker? Er det kjipt å bo en måned med pappesker rundt seg? Vi har tre små barn, hvis det har noe å si. Noen som har tips &råd i denne prosessen? 

Anonymkode: cec94...b83

Knipt å bo i flyttekartonger når du skal flytte? Hvor mye du har å pakke og hvor mye tid du har fra du begynner til flyttebilen kommer det er avgjørende. 

De fleste begynner å pakke alt de ikke trenger mange måneder i forveien, for å bli ferdig uten stress de siste timene.

Anonymkode: b929d...197

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi er i ganske lik situasjon. Overtar nytt hus 29 juni og må gi fra oss dette 15 juli. Jeg har egentlig ikke tenkt til å begynne å pakke før ca 29 juni. Er veldig kort avstand mellom husene og jeg har ferie. Med 2,5 uke på oss tenker  jeg at det ikke er noe stress, og ikke verdt å leve i flyttekaos her den siste tiden. Masse ting ble fjernet før visning. Og masse er i kasser i boden fra før. Mange møbler skal selges/gis bort fra det gamle huset. Så mitt største stressmoment er å få kjøpt nye møbler, lamper, klesskap osv. Men har dere masse ting, ikke ferie, stor avstand til nytt hus osv, ville jeg begynt ca 10 dager før. Begynt med alt dere ikke trenger (bøker, bakeboller, hobbyutstyr, vinterklær osv). 

Anonymkode: 75d0f...374

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er i ganske lik situasjon. Overtar nytt hus 29 juni og må gi fra oss dette 15 juli. Jeg har egentlig ikke tenkt til å begynne å pakke før ca 29 juni. Er veldig kort avstand mellom husene og jeg har ferie. Med 2,5 uke på oss tenker  jeg at det ikke er noe stress, og ikke verdt å leve i flyttekaos her den siste tiden. Masse ting ble fjernet før visning. Og masse er i kasser i boden fra før. Mange møbler skal selges/gis bort fra det gamle huset. Så mitt største stressmoment er å få kjøpt nye møbler, lamper, klesskap osv. Men har dere masse ting, ikke ferie, stor avstand til nytt hus osv, ville jeg begynt ca 10 dager før. Begynt med alt dere ikke trenger (bøker, bakeboller, hobbyutstyr, vinterklær osv). 

Anonymkode: 75d0f...374

Skal du ha nye ting på denne tiden av året, så ikke forvent at du får noe før etter fellesferien i juli, atså langt ute i august.

Anonymkode: b929d...197

• Liker 1
Skrevet

Så tidlig som mulig. Man eier flere ting enn man tror og pakking tar lengre tid enn man tror. Dere har dessuten helt sikkert veldig mange ting dere ikke trenger fram til da og som kan pakkes ned allerede nå. Det er kjipere å få hastverk på slutten fordi det tar lengre tid enn dere forutså enn å begynne rolig nå og bo litt i pappesker en måneds tid. Det er jo ikke som om pappeskene trenger stå midt på stuegulvet heller.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Leiligheten din skal vel vaskes ut før overtagelse også, så jeg hadde startet tidlig. Mye av det man eier brukes ikke i det daglige og kan kjapt pakkes bort. Som andre sier, dette er en gylden mulighet til å selge unna skrot man ikke bruker. 

Jeg ville pakket litt hver dag allerede nå og satt unna på et eget rom, bod e.l. Plutselig kommer det mange fine sommerdager hvor du gjerne vil bruke litt av dagen ute, men hvor du kanskje må være inne med hodet ned i pappesker fordi du startet for sent. Dessuten tar slike ting alltid lenger tid enn man tror, og det er godt med alt som er gjort.

Anonymkode: 3ba2e...506

• Liker 1
Skrevet

Hadde det vært meg burde jeg startet så tidlig som mulig. Det er fordi jeg vet jeg frivillig ikke hadde startet før det nesten er for sent og undervurderer hvor lang tid ting tar.

• Liker 1
Skrevet

Vi må ut av huset vårt 15.7. og har allerede begynt å pakke! Har kastet og gitt bort mye, har pakket ned alt vintertøy, har ryddet bort mye vi ikke trenger de siste ukene og vært systematisk med merking av alle kasser.  Så her er mye gjort allerede, men vet at det tar tid å flytte!! 

Skrevet

Pakk vekk vintetøy, babytøy som er for lite, papirer/dokumenter som skal tas vare på og lignende. Hvis dere har et rom som ikke brukes så mye kan dere sette alle eskene der til der overtar det nye huset.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...