Drakan Skrevet 2. juni 2018 #1 Skrevet 2. juni 2018 Etter at jeg flyttet til Sør-Norge har jeg fått for vanne å sove med sånne kjølevæsker i senga. Det er så ufattelig deilig å lege det mellom skulderbladene når man sover om sommeren. Har så klart et tynt klede mellom (leger det i hodeputa) sånn at huden ikke skal få skade. Har sovet uten det uten skadde derimot, men er langt lettere å sove. Er jeg merkelig som sover med flere kjølevæsker i sengen? 😅 er jeg den eneste? Ja jeg har noen ganger lagt hele 3 kjølevæsker og flere isbiter i senga så jeg kunne kjøle ned hele kroppen mens jeg sov. >_< Har også sett at folk dør av sånt, f.eks i svindel saken nylig, men har generelt lav temperatur til vanlig i kroppen min, så tenker det ikke er farlig for min del. Er derfor jeg begynte å sove med tøy mellom meg og kjølevæsken (ikke på grunn av den saken, men fordi jeg vet man kan dø av nedkjøling). >_< lurer også på om andre nordlendinger gjør dette eller om jeg bare er veldig rar 😓 1
Duckie Skrevet 2. juni 2018 #2 Skrevet 2. juni 2018 Jeg er 100% søring og gjør det samme, takler ikke varmen vi har om dagen. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #3 Skrevet 2. juni 2018 Jeg vil si du er veldig rar, ja. Det har aldri falt meg inn å gjøre noe sånt, hverken som nordlending boende i Nord-Norge, nordlending boende i Sør-Norge eller nordlending boende i et mye varmere land enn Norge. Har aldri hørt om noen andre som gjør det heller. Jeg har forøvrig normal menneskelig kroppstemperatur selv om jeg er nordlending... Anonymkode: 57c99...921 1
Ichiko Skrevet 2. juni 2018 #4 Skrevet 2. juni 2018 Det går i fuktige håndklær hos meg nå om dagene, kjølevæske i senga har jeg aldri prøvd Høres deilig ut. Tåler - 30 langt bedre enn +30. 1
Drakan Skrevet 2. juni 2018 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2018 10 minutter siden, Duckie skrev: Jeg er 100% søring og gjør det samme, takler ikke varmen vi har om dagen. Yay, jeg er ikke alene. 😄 1 minutt siden, Ichiko skrev: Det går i fuktige håndklær hos meg nå om dagene, kjølevæske i senga har jeg aldri prøvd Høres deilig ut. Tåler - 30 langt bedre enn +30. Kan anbefales, men vær forsiktig og ha noe tøy mellom deg og kjølevæsken. Normalt hater jeg kulde på ryggen, men er skikkelig digg når det er så varmt >_< 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #6 Skrevet 2. juni 2018 Dette er kjølevæske: Anonymkode: 57c99...921 2
Ichiko Skrevet 2. juni 2018 #7 Skrevet 2. juni 2018 7 minutter siden, Drakan said: Yay, jeg er ikke alene. 😄 Kan anbefales, men vær forsiktig og ha noe tøy mellom deg og kjølevæsken. Normalt hater jeg kulde på ryggen, men er skikkelig digg når det er så varmt >_< Takk for tips! Ja, det hjelper veldig å få avkjølt ryggen. Til AB over - ja ja ja, vi mener kjøleelementer, skjønte du ikke det? Noen av dem er forresten fylt med en væske som ikke fryser, bare blir veldig kald. Så TS har jo sånn sett rett. Eller tror du hun har isbitene liggende løst i senga også? 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #8 Skrevet 2. juni 2018 54 minutter siden, Ichiko said: Takk for tips! Ja, det hjelper veldig å få avkjølt ryggen. Til AB over - ja ja ja, vi mener kjøleelementer, skjønte du ikke det? Noen av dem er forresten fylt med en væske som ikke fryser, bare blir veldig kald. Så TS har jo sånn sett rett. Eller tror du hun har isbitene liggende løst i senga også? Hvordan har man egentlig isbiter liggende i senga? Anonymkode: 57c99...921
Ichiko Skrevet 2. juni 2018 #9 Skrevet 2. juni 2018 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan har man egentlig isbiter liggende i senga? Anonymkode: 57c99...921 I en pose, for eksempel? Du vet at det går an å oppbevare ting i andre ting? Anbefales spesielt når det er noe flytende, sånn som smeltede isbiter(også kjent som vann). Fylle luftmadrass med vann - eller kjølevæske! - legge i fryseren først, og senga etterpå. Endret 2. juni 2018 av Ichiko 1
applestories Skrevet 2. juni 2018 #10 Skrevet 2. juni 2018 10 minutter siden, Ichiko skrev: I en pose, for eksempel? Du vet at det går an å oppbevare ting i andre ting? Anbefales spesielt når det noe flytende, sånn som smeltede isbiter(også kjent som vann). Fylle luftmadrass med vann - eller kjølevæske! - legge i fryseren først, og senga etterpå. Så ruller man rundt, og en falt ned (for de som husker den fra.. var det Sesam Stasjon?) Ønsket meg alltid vannseng da jeg var liten, da. Fortrinnsvis med vannet *inne i* senga, men men. 1
Ichiko Skrevet 2. juni 2018 #11 Skrevet 2. juni 2018 1 minutt siden, applestories said: Så ruller man rundt, og en falt ned (for de som husker den fra.. var det Sesam Stasjon?) Ønsket meg alltid vannseng da jeg var liten, da. Fortrinnsvis med vannet *inne i* senga, men men. Jeg ønsker meg en vannseng uten madrassen!
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #12 Skrevet 2. juni 2018 Har aldri hørt om det før. Med vinduet oppe om natten og laken i stedet for dyne på varme sommernetter blir det jo en helt vanlig soveromstemperatur og det burde ikke være behov for isbiter Anonymkode: bacaa...53a
applestories Skrevet 2. juni 2018 #13 Skrevet 2. juni 2018 1 minutt siden, Ichiko skrev: Jeg ønsker meg en vannseng uten madrassen! Badekar?
Ichiko Skrevet 2. juni 2018 #14 Skrevet 2. juni 2018 10 minutter siden, applestories said: Badekar? Nei, de blir for dype, smale og glatte. Tenker vi sier "spesialbygd basseng". Med bølgemaskin. Imens får jeg klare meg med våte håndklær og kalde fotbad.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #15 Skrevet 2. juni 2018 Kjølevæske kan være veldig farlig Anonymkode: 15f68...0a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå