AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #1 Skrevet 2. juni 2018 Jeg har søkt på to informatikkstudier på UiO, men førstevalget mitt har forventet å øke betraktelig pga rundt 1000 nye søkere. Det andre studiet kommer jeg "garantert" inn på, men jeg ønsker jo selvsagt å gå førstevalget mitt. Fagene første semester er helt like med unntak av exphill som jeg allerede har fra før og andre semester er også helt likt utenom ett fag. Er det mulig å bytte linje etter første eller andre semester? Vet at det er mulig på NTNU dersom man har samme fag og det er ledig plass på linjen man ønsker å bytte til. Er det samme system på UiO? Anonymkode: 1f749...084
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #2 Skrevet 2. juni 2018 Ja, hvis det er plass. Men det kan hende det er flere som tenker som deg, og da blir det vel kamp om plassene. Anonymkode: bbbb5...f25
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #3 Skrevet 2. juni 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvis det er plass. Men det kan hende det er flere som tenker som deg, og da blir det vel kamp om plassene. Anonymkode: bbbb5...f25 Takk for svar. Er klar over at det må være plass, men når man har alle fagene i orden så bør det vel være mulig. Da jeg spurte noen mente de at jeg måtte søke meg inn via samordna opptak på nytt, men det høres jo tullete med tanke på at man skal starte andre året og ikke første. Vet du om man kan bytte linie første semester eller om man må vente til neste høst? Anonymkode: 1f749...084
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #4 Skrevet 2. juni 2018 Spoiler Vet du om man kan bytte linie første semester eller om man må vente til neste høst? Jeg mener det skal være mulig å bytte også midt i året. Men igjen det fordrer at det er plass. De fleste studier har en del frafall i starten, så det skal vel egentlig godt gjøres at alle disse blir fylt opp. Anonymkode: bbbb5...f25
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #5 Skrevet 2. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjul innhold Vet du om man kan bytte linie første semester eller om man må vente til neste høst? Jeg mener det skal være mulig å bytte også midt i året. Men igjen det fordrer at det er plass. De fleste studier har en del frafall i starten, så det skal vel egentlig godt gjøres at alle disse blir fylt opp. Anonymkode: bbbb5...f25 Så flott. Så man trenger altså ikke å søke seg inn via samordna? Ville vært rart om man måtte vente et helt år uten tilgang på studielån siden man allerede har tatt samtlige fag Anonymkode: 1f749...084
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #6 Skrevet 3. juni 2018 Lurt å kontakte UIO siden de har svarene 🌝 http://www.uio.no/studier/registrering/godkjenning/norsk-utdanning/index.html Anonymkode: 501e0...0c2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #7 Skrevet 3. juni 2018 På mn er de veldig fleksible på bytte. Så det går nok bra. I verste fall får du melde deg opp i emnene selv og ikke følge programmet Anonymkode: 67531...1f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå