Orthia Skrevet 28. februar 2005 #1 Skrevet 28. februar 2005 Gutten min fyller fire, og han insisterer på at han vil ha Batman-kake. Da jeg spurte han hva en Batman-kake er, sa han at jeg "bare skulle lage en vanlig kake, med svart og grønn vaniljesaus "(tipper han mener glasur), "med seigmenn som ser ut som Batman oppå." Ikke kan jeg forestille meg hvordan dette skal bli hverken godt eller lekkert, så jeg lurer på om noen dyktige kakebakere kan tipse meg om hvordan jeg kan lage noen som kan funke som Batman-kake. På forhånd takk!
Gjest piaf Skrevet 28. februar 2005 #2 Skrevet 28. februar 2005 Nå er dette absolutt ikke mitt felt , men for moro skyld googlet jeg "Batman cake" - og fikk en haug med treff! :o Så kanskje Batmankake er et velkjent fenomen i barnebursdagskretser...? Regner ikke med at det hjelper deg noe særlig på vei, så dette blir mest for kuriositetens skyld, men her har du en av sidene jeg fikk opp.
Orthia Skrevet 28. februar 2005 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2005 Og jeg som trodde dette var noe guttungen hadde funnet på selv! Takk for fin link! Kaken blir nok desverre litt for avansert for meg, jeg håper jeg kan få laget en kake med ingredienser fra vanlig dagligvare (+ at jeg må lage fire kaker, så det kan ikke bli så vanskelig at all tiden går med til vanskelig dekor). Flere tips?
birgitte242 Skrevet 28. februar 2005 #4 Skrevet 28. februar 2005 Noe enklere ville vært en vanlig kake med batman-logoen på, det burde ikke være så vanskelig selv for en uerfaren kake-pynter. Du kan selv lage en sjablong av logoen og bruke den. Batman logoen er vel gul og svart - det burde du få til uten spesialfarger. Du kan jo eventuelt også pynte med seigmenn som du lager små batman kapper til, klipp ut av sort stoff. Lykke til!
@lfa Skrevet 28. februar 2005 #5 Skrevet 28. februar 2005 En enkel måte er å finne et kult bilde av Batman og kopiere det til et spiselig frosting sheet som du kan legge rett oppå kaka. Ellers så mener jeg og ha sett Batman former fra Cacas.
Nella Skrevet 28. februar 2005 #6 Skrevet 28. februar 2005 her er et bilde jeg fant. Ser ikke så vanskelig ut. Lage en langpannekake og smørkrem + farge. (og litt skjæring da...)
Orthia Skrevet 1. mars 2005 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2005 Tusen takk, alle sammen. Nå har jeg fått nok inspuiasjon til å få laget en kake som sikkert faller i smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå