AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #1 Skrevet 2. juni 2018 Jeg lurer på om man er nødt til å ta vare på alt av vedtak osv. man har fått av NAV og kommunen? Jeg har vært kronisk syk i 6 år og da har det jo blitt en del papirer. Vi snakker vedtak om AAP, hjelpemidler, samtaleterapi, hjelpestønad, kvittering for utlevering av hjelpemidler, vedtak om støttekontakt og avlastning innenfor hjemmet osv osv. Om jeg er nødt til å ta vare på det - duger det å ha en scannet kopi på pc? Anonymkode: fcf48...988
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #2 Skrevet 2. juni 2018 Du er ikke nødt - men det er lurt. Hos alle disse instansene kan du få kopi av dokumentene. Det går helt fint å scanne de inn på PC. Jeg har vært kroniker i 10 år. Jeg tar vare på de dokumentene jeg tenker at jeg trenger rask tilgang til. Noe har jeg i papir, og noe har jeg scannet. Anonymkode: 4832c...422 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #3 Skrevet 2. juni 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om man er nødt til å ta vare på alt av vedtak osv. man har fått av NAV og kommunen? Jeg har vært kronisk syk i 6 år og da har det jo blitt en del papirer. Vi snakker vedtak om AAP, hjelpemidler, samtaleterapi, hjelpestønad, kvittering for utlevering av hjelpemidler, vedtak om støttekontakt og avlastning innenfor hjemmet osv osv. Om jeg er nødt til å ta vare på det - duger det å ha en scannet kopi på pc? Anonymkode: fcf48...988 Alt av vedtak som aktiverer penger bør du ta godt vare på. Alt av vedtak og utlevering av hjelpemidler bør du ta godt vare på, fordi Nav hjelpemiddelsentral er en gedigen rotekopp etter min erfaring, på området. Når du leverer tilbake hjelpemidler får du papirer på det, og senere kan de komme og be deg returnere et hjelpemiddel du har levert tilbake for lenge siden. Resten bør du også ta vare på, fordi du vet ikke hva som kan komme til nytte på sikt. Sett alt inn i permer eller brevordnere. Anonymkode: de0b7...e2e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #4 Skrevet 2. juni 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke nødt - men det er lurt. Hos alle disse instansene kan du få kopi av dokumentene. Det går helt fint å scanne de inn på PC. Jeg har vært kroniker i 10 år. Jeg tar vare på de dokumentene jeg tenker at jeg trenger rask tilgang til. Noe har jeg i papir, og noe har jeg scannet. Anonymkode: 4832c...422 Kopi hos alle instanser kan vise seg både dyrt og komplisert. Papirer kan også forsvinne. Anonymkode: de0b7...e2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå