AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #1 Skrevet 2. juni 2018 Ja, jeg vet jeg ikke burde klage, jeg er veldig heldig som har så mange nære og gode venninner. ...men det kan bli sååå slitsomt! Alle skal ha meg med overalt på alt, og ingen aksepterer et nei. Har jeg fri må jeg gjerne dra i skytteltrafikk fra den ene til den andre. Et par av dem blir så skuffet og lei seg om jeg takker nei til ulike arrangementer, og gjerne prøver å overrøse meg med dårlig samvittighet. Tagger jeg feks ei venninne i et typisk facebook meme for moro skyld, blir den som ikke er tagget sint og sur. (Sier seg selv at jeg har sluttet helt med å tagge noen fordi jeg vil ha fred) Alt skal alltid være så intenst, og jeg liker meg godt alene innimellom og kjenner jeg blir veldig sliten av å være rundt folk 24/7. Men hva skal jeg gjøre når jeg gjentatte ganger har takket nei, sagt jeg ikke orker, og likevel blir jeg sett på som den store stygge ulven som ikke gidder å komme? (Og jeg kommer faktisk 80% av gangene, og mest fordi jeg ikke orker 10 telefonsamtaler om at "jeg måååå komme!!") Anonymkode: 1edec...4ed
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #2 Skrevet 2. juni 2018 Du må bare fortsette med å komme dit du vil og drite i at noen blir sure Anonymkode: abd8b...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #3 Skrevet 3. juni 2018 Du må bare begynne å si nei. På en høflig måte. 'Det hørtes hyggelig ut, men jeg kan dessverre ikke i dag.' Selv kjenner jeg meg igjen i problemstillingen din, jeg liker godt å være alene og trenger dette. Innimellom er det vanskelig å finne nok tid til både venner og meg selv. Jeg er åpen om at jeg trenger å være litt alene og de fleste vennene mine forstår dette godt og noen er også slik selv. Men har også venninne som har et helt annet behov for å være sammen med andre og det er vanskelig å forholde seg til. Jeg opplever at hun verken hører eller respekterer når jeg sier jeg er opptatt, og blir fornærmet for at jeg vil bruke min ledige tid alene fremfor med henne. Det er ikke lett men jeg står på mitt og tenker hvis hun er en god venninne så vil hun akseptere meg for den jeg er. Om du blir den store stygge ulven fordi du takker nei innimellom så er de kanskje ikke så gode venninner. Venner skal ikke suge energi i fra deg. Anonymkode: e5a6f...1b0 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #4 Skrevet 3. juni 2018 Du har et luksusproblem, ver glad du har venner, jeg selv hadde mange i ungdommen/ ung voksen, nå er de fleste etablerte å har nok med sitt, noen av dem har litt sosial omgang med hverandre ennå, for meg har de gått fra å være venner til bekjente, uten det ligger noe drama bak, men har måtte akseptere det har blitt slik Anonymkode: c7829...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #5 Skrevet 3. juni 2018 Om noen ikke respekterer et nei en gang imellom, hadde jeg kuttet dem gradvis ut. Det høres ikke ut som du har problemer med ensomhet, så sånn sett kan du jo sortere litt i rekkene. Bruk tid på de du ønsker å være sammen med. De andre kan du bruke mindre tid på, særlig de som sutrer over å ikke bli tagget på fb. Anonymkode: 2b541...be1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå