Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.dinside.no/reise/kjorer-du-pa-rodt-eller-gront-med-dyr-i-bilen/69816918#_ga=2.250545230.956873763.1527403434-1738725878.1527403434

jeg reiser endel inn og ut av Norge med hundene mine, og har selvfølgelig alt av vaksiner og papirer i orden. Stopper også alltid på rødt i tollen slik regelverket sier. Tollerne ser kjapt i passet til hunden ( litt usikker på om alle vet hva de skal se etter), men jeg har aldri opplevd at de har kontrollsjekket med chipleser at chippen stemmer overens eller antall dyr jeg reiser med. 

Skal smitte og sykdommer forhindres så burde det i det minste dobbeltsjekkes at jeg reiser med riktig hund ??

Anonymkode: 450c6...d60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også reist en del med hunder og kun opplevd å få sjekket chip en gang, og det var på grensa inn til England. De var supernøye og det var på hekta at vi kom igjennom. 

Stort sett er de norske tollerne mer opptatt av våre pass enn hundenes. Jeg har spurt flere ganger om de skal se hundene, men nei det trenger de ikke. :-0

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de ikke ser i passet og dobbeltsjekker med chippen så er det ikke vits tenker jeg da 

Anonymkode: 450c6...d60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...