Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasken på badet fungerer helt normalt helt til jeg setter på ekstra vanntrykk på varmtvannet (altså at jeg trykker inn den knappen som gjør at man kan få høyere trykk); da kommer det ganske høye bankelyder.

Er det noen som vet hvor feilen ligger og om dette er noe jeg kan fikse lett selv?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, visp skrev:

Vasken på badet fungerer helt normalt helt til jeg setter på ekstra vanntrykk på varmtvannet (altså at jeg trykker inn den knappen som gjør at man kan få høyere trykk); da kommer det ganske høye bankelyder.

Er det noen som vet hvor feilen ligger og om dette er noe jeg kan fikse lett selv?

En forklaring det er umulig å forstå.

Anonymkode: 9fb5a...212

AnonymBruker
Skrevet

Naboen min har de samme lydene når de tapper vann med høyt trykk. Dette skyldes, så vidt jeg vet, at det har kommet luft i rørene under rørleggerarbeid (skifting av rør/ annet), og kun rørlegger kan fikse dette.

Anonymkode: aaf91...24c

AnonymBruker
Skrevet

Kom dette plutselig, eller kom det etter rørleggerarbeid i huset (i din boenhet eller evt hos nabo)?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har sikkert ikke erfart slike bankelyder ved bruk av vann med høyt vanntrykk når det uheldigvis har kommet luft i rørene?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naboen min har de samme lydene når de tapper vann med høyt trykk. Dette skyldes, så vidt jeg vet, at det har kommet luft i rørene under rørleggerarbeid (skifting av rør/ annet), og kun rørlegger kan fikse dette.

Takk for svar.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom dette plutselig, eller kom det etter rørleggerarbeid i huset (i din boenhet eller evt hos nabo)?

Det kom plutselig og har aldri hatt rørleggerarbeid på det, men vet jo ikke om naboene har hatt da; bor i blokk.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns egentlig det var en klar forklaring:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, visp skrev:

Takk for svar.

Det kom plutselig og har aldri hatt rørleggerarbeid på det, men vet jo ikke om naboene har hatt da; bor i blokk.

Syns egentlig det var en klar forklaring:)

Hei :) Se om du finner forklaringen her http://byggebolig.no/rorfag-teknisk-installasjon/dunking-i-ror-for-varmt-vann

Evt kan du poste en tråd i Byggebolig forum.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Se om du finner forklaringen her http://byggebolig.no/rorfag-teknisk-installasjon/dunking-i-ror-for-varmt-vann

Evt kan du poste en tråd i Byggebolig forum.

Å, takk:) Skal ta en titt. Tenkte kanskje at om det er luft så ville det muligens hjelpe å la varmtvannet renne med lavt trykk en stund for å få bort luftrom. Skal sjekke ut linken🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er luft i rørene. Skjer typisk etter arbeid på rørsystemet eller hvis rørene ikke har vært i bruk på ei stund.

Anonymkode: 0cf74...8df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk som ikke er rørlegger svarer på en tråd som heter Rørleggerspørsmål..

Det er mulig at det er luft i rørene som andre sier.

Det er også mulig det ikke er klamret godt nok i veggene. Da er det vanlig at det kommer en bankelyd som kommer av at rørene beveger seg. 

Det kan skje når man setter trykket på fullt og når man stenger kranen. Da kan man løse problemet ved å bytte til en annen type kran, f.eks FM Mattsson som har mykstegning. 

Anonymkode: 18ee6...04b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor folk som ikke er rørlegger svarer på en tråd som heter Rørleggerspørsmål..

Det er mulig at det er luft i rørene som andre sier.

Det er også mulig det ikke er klamret godt nok i veggene. Da er det vanlig at det kommer en bankelyd som kommer av at rørene beveger seg. 

Det kan skje når man setter trykket på fullt og når man stenger kranen. Da kan man løse problemet ved å bytte til en annen type kran, f.eks FM Mattsson som har mykstegning. 

Tusen takk for tips:)

Jeg svarer noen ganger på alt mulig jeg iallefall ikke er utdannet i, men ofte er det jo fordi jeg har hatt samme problem selv da og vet hva konklusjonen til en fagmann ble, så alt er av interesse:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, visp skrev:

Tusen takk for tips:)

Jeg svarer noen ganger på alt mulig jeg iallefall ikke er utdannet i, men ofte er det jo fordi jeg har hatt samme problem selv da og vet hva konklusjonen til en fagmann ble, så alt er av interesse:)

Ja, jeg forstår. Samme her egentlig. 

Det var bare så idiotisk å se at første svaret du fikk var at det var umulig å forstå. Da har de ingen grunn til å svare😉

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg forstår. Samme her egentlig. 

Det var bare så idiotisk å se at første svaret du fikk var at det var umulig å forstå. Da har de ingen grunn til å svare😉

Trodde personen kanskje ville ha problemstillingen på ungarsk eller noe, men orket ikke å begynne med google translate:laugh:

Skrevet
På 2.6.2018 den 10.20, visp skrev:

Det kan være skitt inni innmaten i kranen, denne må tas ut å spyles, gjøres ren, og bør gjøres av en som er kyndig

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Det kan være skitt inni innmaten i kranen, denne må tas ut å spyles, gjøres ren, og bør gjøres av en som er kyndig

Takk for svar. Er innmaten det samme som kassetten?

Skrevet
5 timer siden, visp skrev:

Takk for svar. Er innmaten det samme som kassetten?

Ja det er det

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...