AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #1 Skrevet 1. juni 2018 https://www.naaf.no/aktuelt2/verdens-tobakksfrie-dag/ Anonymkode: c411c...30e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #2 Skrevet 1. juni 2018 Nei, man kan ikke nekte en nabo å røyke på altanen eller andre steder fordi det sjenerer en så lenge det ikke er på din egen eiendom. Hvis borettslaget har kontraktbunden regel om at det ikke er lov til å røyke der så kan man nekte beboerne det. Men det går an å snakke med naboen å forklare problemet på en vennlig måte og prøve å kommetil en forståelse for hverandre og enighet om en ordning som er litt bedre for deg. Anonymkode: f8477...c69 16
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #3 Skrevet 1. juni 2018 Jeg syns personlig at det er feil at vi som ikke røyker skal ta hensyn til at røykererne ska røyke. Så ska vi som ikke røyker sitte og puste inn driten. Og lukke alt og vinduer og dører for at ikke boligen ska fylles med drite. Bor ved siden av en storrøyker og er helt jævlig. De som røyker har lite forståelse for at folk reagerer på røyk. De kan jo ikke forstå det. Anonymkode: c411c...30e 25
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #4 Skrevet 1. juni 2018 Veldig vanlig praksis i klostre. Ute i verden ellers er det dårlig folkeskikk. Anonymkode: 15945...087 1
The Kitten Skrevet 1. juni 2018 #5 Skrevet 1. juni 2018 Nei, man du kan sette ut en vifte som blåser røyken ned på dem. 9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #6 Skrevet 1. juni 2018 Kommer snart: https://www.naaf.no/aktuelt2/verdens-tobakksfrie-dag/ Anonymkode: f5d26...369 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #7 Skrevet 1. juni 2018 Du kan alltids nekte naboen OG røyke på altanen ja, det er lov Anonymkode: df8f7...5c8 15
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #8 Skrevet 1. juni 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns personlig at det er feil at vi som ikke røyker skal ta hensyn til at røykererne ska røyke. Så ska vi som ikke røyker sitte og puste inn driten. Og lukke alt og vinduer og dører for at ikke boligen ska fylles med drite. Bor ved siden av en storrøyker og er helt jævlig. De som røyker har lite forståelse for at folk reagerer på røyk. De kan jo ikke forstå det. Anonymkode: c411c...30e Naboen min har en unge som hyler hele natta. DET er irriterende det. Hvorfor skal jeg ta hensyn til at naboen knuller på seg unger og ikke klarer å roe dem? Forrige sted jeg bodde var det en hund i blokka som ikke evnet å være stille. Hvorfor skal jeg ta hensyn til at andre vil ha hund? Noen andre naboer hadde dessuten fest hver torsdag, hvorfor skal det være mitt problem at noen ønsker å drikke seg dritings? Litt MÅ man faktisk tåle når man bor så tett på andre. At noen røyker på sin egen veranda, ute i det fri, må du faktisk bare finne deg i. Hadde det vært bedre om vedkommende røyket i heisen? Alle eksemplene mine er satt på spissen. Og nei; jeg røyker faktisk ikke selv jeg bare skjønner ikke det store problemet. Litt må man tåle når man omgås andre! Anonymkode: d7d18...271 32
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #9 Skrevet 1. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naboen min har en unge som hyler hele natta. DET er irriterende det. Hvorfor skal jeg ta hensyn til at naboen knuller på seg unger og ikke klarer å roe dem? Forrige sted jeg bodde var det en hund i blokka som ikke evnet å være stille. Hvorfor skal jeg ta hensyn til at andre vil ha hund? Noen andre naboer hadde dessuten fest hver torsdag, hvorfor skal det være mitt problem at noen ønsker å drikke seg dritings? Litt MÅ man faktisk tåle når man bor så tett på andre. At noen røyker på sin egen veranda, ute i det fri, må du faktisk bare finne deg i. Hadde det vært bedre om vedkommende røyket i heisen? Alle eksemplene mine er satt på spissen. Og nei; jeg røyker faktisk ikke selv jeg bare skjønner ikke det store problemet. Litt må man tåle når man omgås andre! Anonymkode: d7d18...271 Når jeg ikke kan sitte på altan eller ha vindu eller dører åpent så er dette et prob. Dette er ikke og tålet litt. Ja bedre i oppgangen. Det dritet jeg i bare jeg kan lufte som er normalt for alle mennesker Anonymkode: c411c...30e 9
Roseh Skrevet 1. juni 2018 #10 Skrevet 1. juni 2018 helt jævlig å få rommet fylt av røykstank. Det du kan gjøre er å kaste en bæsjebleie ned til de. Eller kjøpe sånn prompeluktbombe å spraye ut. https://www.partyking.no/prompespray.html 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #11 Skrevet 2. juni 2018 Borettslag og sameier kan fritt forby røyking på alle fellesarealer. Ute OG inne. Balkonger og terrasser blir faktisk kategorisert som en del av fellesarealet. Til opplysning for de som tror at det er fritt frem å røyke på "egen" terrasse/altan/balkong. Er det forbudt å røyke på fellesarrealene inne så er det faktisk forbudt utenfor og på balkongene også. Ts, bare meld fra til styret om ulovlig røyking. Anonymkode: 69b9a...522 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #12 Skrevet 2. juni 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan alltids nekte naboen OG røyke på altanen ja, det er lov Anonymkode: df8f7...5c8 Å røyke heter det Anonymkode: e99be...49d 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #13 Skrevet 2. juni 2018 10 timer siden, Roseh skrev: helt jævlig å få rommet fylt av røykstank. Det du kan gjøre er å kaste en bæsjebleie ned til de. Eller kjøpe sånn prompeluktbombe å spraye ut. https://www.partyking.no/prompespray.html En har ingen rett til å ta loven i egne hender Anonymkode: e99be...49d 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #14 Skrevet 2. juni 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan alltids nekte naboen OG røyke på altanen ja, det er lov Anonymkode: df8f7...5c8 Hvorfor vil du ha OG foran røyke i den setningen? Anonymkode: 746c2...0a0 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #15 Skrevet 2. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du ha OG foran røyke i den setningen? Anonymkode: 746c2...0a0 Se tittelen..???? Anonymkode: df8f7...5c8 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #16 Skrevet 2. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å røyke heter det Anonymkode: e99be...49d Gratulerer! Anonymkode: df8f7...5c8 6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #17 Skrevet 2. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se tittelen..???? Anonymkode: df8f7...5c8 Jeg så tittelen, og den er skrevet med OG og det er feil. Jeg skjønte bare ikke hvorfor ... sorry... nå leste jeg setningen en gang til med litt annet toneleie og da ble betydningen en annen. Anonymkode: 746c2...0a0 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #18 Skrevet 2. juni 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Naboen min har en unge som hyler hele natta. DET er irriterende det. Hvorfor skal jeg ta hensyn til at naboen knuller på seg unger og ikke klarer å roe dem? Forrige sted jeg bodde var det en hund i blokka som ikke evnet å være stille. Hvorfor skal jeg ta hensyn til at andre vil ha hund? Noen andre naboer hadde dessuten fest hver torsdag, hvorfor skal det være mitt problem at noen ønsker å drikke seg dritings? Litt MÅ man faktisk tåle når man bor så tett på andre. At noen røyker på sin egen veranda, ute i det fri, må du faktisk bare finne deg i. Hadde det vært bedre om vedkommende røyket i heisen? Alle eksemplene mine er satt på spissen. Og nei; jeg røyker faktisk ikke selv jeg bare skjønner ikke det store problemet. Litt må man tåle når man omgås andre! Anonymkode: d7d18...271 Enig med deg. Jeg røyker ikke selv, men jeg er drittlei av å høre sytingen til andre ikke-røykere. Anonymkode: 5613b...76d 19
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #19 Skrevet 2. juni 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du ha OG foran røyke i den setningen? Anonymkode: 746c2...0a0 Fordi h*n nekter naboen OG røyker i samme slengen. Både røyker og nekter, altså. Burde være åpenbart. Anonymkode: f5d26...369 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #20 Skrevet 2. juni 2018 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg syns personlig at det er feil at vi som ikke røyker skal ta hensyn til at røykererne ska røyke. Så ska vi som ikke røyker sitte og puste inn driten. Og lukke alt og vinduer og dører for at ikke boligen ska fylles med drite. Bor ved siden av en storrøyker og er helt jævlig. De som røyker har lite forståelse for at folk reagerer på røyk. De kan jo ikke forstå det. Anonymkode: c411c...30e 14 hours ago, AnonymBruker said: Når jeg ikke kan sitte på altan eller ha vindu eller dører åpent så er dette et prob. Dette er ikke og tålet litt. Ja bedre i oppgangen. Det dritet jeg i bare jeg kan lufte som er normalt for alle mennesker Anonymkode: c411c...30e Det du skriver, er ikke helt sant. Mange røykere er hensynsløse, ja, men ikke alle. Du får ta dette opp med styret der du bor - det er rette sted å begynne for slikt. Utenom tema: Jeg forstår du er frustrert over å puste inn andres røyk - selv blir jeg frustrert over språkbruken din her. Det at du ikke er opprinnelig norsk, er ingen grunn til å skrive så stygt. Anonymkode: 007d9...aed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå