AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #1 Skrevet 1. juni 2018 Hei, Mange innlegg om bruk av arv leses til at de investerer, de betaler ned lån i ''riktig rekkefølge'', de pusser opp hus (som ikke trengs å pusses opp) osv. Men hva om man hadde brukt arven kun til forbruk? Valgt å ha all arv på brukskontoen og tatt et par turer til de dyrere strøkene i Milano og kjøpt noen designerklær i stedet? Ville sistnevnte blitt sett på som ''umoralsk''/uetisk, fordi for noen er ikke arv som å vinne i lotto, men av en mer symbolsk betydning? Anonymkode: 83411...18e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #2 Skrevet 1. juni 2018 Jeg arvet totalt under hundre tusen fra begge mine foreldre til sammen, så det gitt rett og slett med i det store sluket. Aldri tenkt på arv som mer spesielle penger enn andre. Men å bruke penger på designerklær er ren og skjær idioti i mine øyne uansett hvor pengene kommer fra. Anonymkode: 01cc5...5e5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #3 Skrevet 2. juni 2018 "Det store sluket" er uttrykket blakke folk bruker for å unnskylde at de ikke har penger. Noen folk med penger bruker det også for å uttrykke solidaritet med de som har lite. Anonymkode: a11de...18d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #4 Skrevet 2. juni 2018 Det spørs vel på hvor mye arven er på. Får man en stor sum er det bare dumt å sløse det bort på designerklær når man kan sørge for egen trygghet i fremtiden gjennom f.eks egen bolig. Får man 10K tenker jeg at forbruk er greit. Jeg hadde nok også følt litt på om den jeg arvet fra sparte penger til f.eks barnas fremtid, eller om det bare var en slump som sto igjen. Jeg tenker jeg skylder den jeg arvet fra såpass at jeg gjør det han/hun ville ønsket for meg. Anonymkode: fb675...995
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #5 Skrevet 2. juni 2018 Hvis du vet at den ønsket noe, men du gjør noe annet? Hva om man allerede har kommet inn på boligmarkedet, da? Anonymkode: 83411...18e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #6 Skrevet 2. juni 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: "Det store sluket" er uttrykket blakke folk bruker for å unnskylde at de ikke har penger. Noen folk med penger bruker det også for å uttrykke solidaritet med de som har lite. Anonymkode: a11de...18d Når man har en total inntekt i familien på ca 1,7 mill og det går minst 60000-70000 ut hver måned, så er ikke ca 30000 (da faren min døde) og ca 65000 (da moren min døde) noe man føler at man må investere i noe spesielt. Altså går det i det inn i økonomien sammen med alt annet som kommer inn. Altså "det store sluket". Anonymkode: 01cc5...5e5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #7 Skrevet 2. juni 2018 Jeg hadde vel følt at jeg hadde måttet brukt arven på noe "bra" og ikke på ren sløsing, selv om jeg vet at penger er penger og at det egentlig ikke er slik. Hadde ikke likt å f.eks. bruke arven fra mamma på å kjøpe meg ny TV og reise til Las Vegas. Det er jo penger hun jobbet hardt for, så jeg hadde ikke følt at det var greit å bruke det på dritt. Anonymkode: c3709...3ba
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #8 Skrevet 2. juni 2018 jeg brukte arven min på å reise rund i sør-amerika i 6 mnd Anonymkode: 5d5a6...07c
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #9 Skrevet 2. juni 2018 Målsetningen er jo at arv er det som er igjen, inkludert at banken eier huset. Vi har det så bra i Norge at det er ingen som trenger å arve, så istedet for at de bruker pengene på nye biler etc. er det bedre at vi som har tjent pengene prøver å svi av så mye som mulig før vi dauer 😁 Anonymkode: 7a5c4...2dd 2
crashbunny Skrevet 2. juni 2018 #10 Skrevet 2. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Målsetningen er jo at arv er det som er igjen, inkludert at banken eier huset. Vi har det så bra i Norge at det er ingen som trenger å arve, så istedet for at de bruker pengene på nye biler etc. er det bedre at vi som har tjent pengene prøver å svi av så mye som mulig før vi dauer 😁 Anonymkode: 7a5c4...2dd jepp det kommer ihvertfall jeg til å gjøre
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #11 Skrevet 2. juni 2018 Min mor brukte arven etter sine foreldre på å slutte å jobbe. Arven dekket manglende inntekt for de 6 år til hun ble pensjonist. Jeg har alltid syntes det var en rar måte å bruke arven sin på men ikke min sak. Hun slapp å bli ufør, helsa var ikke på topp. Anonymkode: a77a3...6b4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #12 Skrevet 2. juni 2018 48 minutter siden, AnonymBruker said: Min mor brukte arven etter sine foreldre på å slutte å jobbe. Arven dekket manglende inntekt for de 6 år til hun ble pensjonist. Jeg har alltid syntes det var en rar måte å bruke arven sin på men ikke min sak. Hun slapp å bli ufør, helsa var ikke på topp. Anonymkode: a77a3...6b4 Men da var det jo en investering direkte i helsen sin. Det blir litt det samme som å bruke arven på matkurs, kostholdsveiledning og PT-timer: Helse. Anonymkode: 83411...18e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå