Gå til innhold

Hvorfor jukse på bildene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker så mange snapchatfilter på bildene eller redigerer de til du ser ugjennkjennelig ut? Både menn og kvinner gjør det der?

Også tar de gamle bilder der de ser unge og pene ut. Du får jo ultrasjokk når du ser de i virkeligheten. Fikk sjokk når jeg skulle møte en mann. Han var jo smellfeit! Flyktet derifra nærmest

Anonymkode: 79966...d29

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Fordi mannevold fremstå som penere enn det de er. Sikkert også slik at de får napp. Jeg møtte en fyr en gang... På bildet var han tynn og ganske kjekk - irl var det en, unnskyld uttrykket, tønne på to bein og problemer med å gå, jeg møtte. Jeg kjente ikke fyren igjen fra bildet, som egentlig var et 10 år gammelt bilde(!)

Anonymkode: ee8e6...f0e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Fordi mannevold fremstå som penere enn det de er. Sikkert også slik at de får napp. Jeg møtte en fyr en gang... På bildet var han tynn og ganske kjekk - irl var det en, unnskyld uttrykket, tønne på to bein og problemer med å gå, jeg møtte. Jeg kjente ikke fyren igjen fra bildet, som egentlig var et 10 år gammelt bilde(!)

Men sannheten vil jo avsløres ved et møte, så skjønner ikke vitsen? Han her var dobbelt så stor og så gammel. Sykt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men sannheten vil jo avsløres ved et møte, så skjønner ikke vitsen? Han her var dobbelt så stor og så gammel. Sykt

De  tror kanskje at de skal greie å sjarmere daten når de først møtes?

Anonymkode: 9be7b...9ba

• Liker 1
Gjest Newroz
Skrevet

Fordi vi vil være peeeeene 😍😍

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns man bør utveksle nye bilder før man velger å møte hverandre. Bildene på datingsider er for å få besøk på profilen og brev i innboksen. Etterpå bør man skrive med hverandre en stund først og også utveksle nye bilder. 

Jeg møter aldri noen som ikke har fått med seg at jeg er overvektig og de har sagt at de vil møte meg allikevel. 

Anonymkode: 41659...689

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det ikke jeg heller, men trodde ikke mannfolk gjorde det å 😝

Har en dårlig erfaring med ei som så veldig lekker ut på bilder, det så ikke ut som noe snapfilter men hun hadde tydeligvis jukset. Hun spurte om jeg var skuffet 😛 sa jo såklart nei, men gadd ikke å møte henne igjen..

Ærlighet er det beste..

Anonymkode: bb4df...53c

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

På bildet var han tynn og ganske kjekk - irl var det en, unnskyld uttrykket, tønne på to bein og problemer med å gå, jeg møtte. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Han var jo smellfeit! Flyktet derifra nærmest

Dette er bare en teori fra meg, som er delvis basert på mine erfaringer, men ...
Som mann som ikke har vært heldig med utseende og/eller personligheten, så er det tilnærmet umulig å finne seg ei dame. Dette kan gjøre stor skade på selvtillit og selvbilde, føre til ensomhet, som igjen kan føre til desperasjon. Det å leve uten kjærlighet, nærhet, fysisk kontakt, livspartner, samtalepartner osv kan bli ganske så uutholdelig med tiden, og man føler seg mislykket, stygg, uønsket og uelsket. Om man da vet at man har utseende til en hobbit, har mislyktes gang etter gang, og føler seg så ensom og alene at man ikke ser lyset i enden av tunnellen, så er det ikke unormalt at man da må prøve andre strategier. Man kan gjerne syte og bære dere over disse feite, ekle, stygge mannfolkene, og lure på hva de tenker med, men det er ikke sikkert at de har det så lett de heller. 

(Det er garantert kvinner som føler det samme også, men siden jeg er mann så kjenner jeg ikke problemstillingen som kvinne.) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor bruker så mange snapchatfilter på bildene eller redigerer de til du ser ugjennkjennelig ut? Både menn og kvinner gjør det der?

Også tar de gamle bilder der de ser unge og pene ut. Du får jo ultrasjokk når du ser de i virkeligheten. Fikk sjokk når jeg skulle møte en mann. Han var jo smellfeit! Flyktet derifra nærmest

Velkommen til vår verden! "Alle" kvinner bruker jo "filter" konstant i hverdagen, og det kan fort gi noen overraskelser for en mann som har plukket med seg ei rype på byen, og våkner dagen etter med hennes onde stesøster ved siden av seg i stedet, når sminken er av. 😂

Anonymkode: 86059...011

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Til mannfolk som klager over sitt eget utseende.

Det som hjelper best er å begynne å trene og å gå ned i vekt, man får bedre hud, bedre selvfølelse, selvtillit, holdning og mer energi.

Annet, Klipp deg i en moderne frisyre, bruk litt voks, puss tenna, smil ogv vær positiv blant folk, stell skjegget, oppdater garderoben med tøy som sitter bra på kroppen. Gjør noe nytt, det du har gjort har jo ikke hjulpet.

Det er ganske enkelt for menn å bli mer attraktive, men det er jo enklere å klage og ikke gjøre noe med det.

Anonymkode: bb4df...53c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner heller ikke dette fenomenet og flirer rått hver gang noen legger ut bilder som er så photoshoppa at selv mora deres ikke ville gjenkjent dem, og kommentarene hagler inn "såååå fiiiin du er"...og ikke en kjeft har baller til å spørre "hvem er det der?". Om jeg redigerer et bilde av meg selv, så er det for å justere farger eller lys. Jeg ser ut som jeg gjør, og det får verden leve med. Jeg bruker heller ikke "hverdagsfilter" (sminke), så jeg lurer ingen på noe tidspunkt, men har fått kommentarer fra noen karer om at jeg burde sminke meg MER. Not happening. 

Anonymkode: 46376...2c5

• Liker 7
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er det sant?!

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ganske enkelt for menn å bli mer attraktive, men det er jo enklere å klage og ikke gjøre noe med det.

Det er også ganske enkelt å sitte på sin egen høye hest og kritisere de som man føler seg bedre enn, men det kan være uttallige årsaker som ligger bak problemene til disse menneskene som andre ikke aner noe om. Når man i tillegg ikke har særlig forståelse for dette så hjelper det ikke hvor enkelt ting er for deg, det betyr ikke at det er enkelt for andre.

Anonymkode: 86059...011

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For å få en fot innenfor døra. 

MEN! Det skal sies, at for noen folk, så kan det være at de ikke er klar over at de ser veldig annerledes ut. Jeg så nesten ingen forskjell på meg selv etter å ha lagt på meg 15 kg, og det var først nå en venn hadde tatt bilde at jeg så mindre definisjon (ansiktet), og mer fylde. Var ikke feit, men så jo ikke like stram ut som jeg gjorde før. 

Når jeg meg selv i speilet, så var det ekstremt vanskelig å se dette. Nå skal det jo også sies at et bilde er bare et bilde, flat 2D representasjon av 3D - og det er mange ting som spiller inn, som (linse) vinkel, belysning, m.m. 

Men dersom det er enorme forskjell - f.eks at du bruker 10-15 år gamle bilder, eller har lagt på deg 50 kg, mistet all håret, så er det selvfølgelig gjort med viten og vilje. 

Anonymkode: 19cf3...474

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Miklo Velka skrev:

Om man da vet at man har utseende til en hobbit

Jeg regner med du ikke mener Gollum. 

Anonymkode: ec083...528

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til mannfolk som klager over sitt eget utseende.

Det som hjelper best er å begynne å trene og å gå ned i vekt, man får bedre hud, bedre selvfølelse, selvtillit, holdning og mer energi.

Annet, Klipp deg i en moderne frisyre, bruk litt voks, puss tenna, smil ogv vær positiv blant folk, stell skjegget, oppdater garderoben med tøy som sitter bra på kroppen. Gjør noe nytt, det du har gjort har jo ikke hjulpet.

Hjelper lite når man har en kuk på 11 cm, og damene har som minstekrav en på 15+

Anonymkode: 35ba6...04e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har møtt nå tre damer på tinder som alle var tjukkere i virkeligheten. Skuff.. Bye bye 

Anonymkode: 80200...ae2

Skrevet (endret)
På 1.6.2018 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Begge sider av saken synes jeg har blitt bra presentert i tråden. På den ene siden skjønner jeg frustrasjonen som følger med gjentatte avvisninger og følelsen av å være mislykket. Motivet for å pynte på sannheten er nok, som nevnt i tråden, at folk i det minste vil prøve å få til et møte. Sjansen er jo større da enn om det aldri blir noen avtale om treff, uansett hvor liten den måtte være...

Men jeg er mest enig med TS. Det har gått for langt når folk nærmest får sjokk idet de ser personen i levende live. Selv om jeg skulle mene at jenta fortsatt var «pen nok» ville hun mistet mange poeng fordi jeg følte meg lurt. Jeg synes også det sender et lite signal om desperasjon og at man føler seg utilstrekkelig som man er.

Dette med å pynte på bilder av seg selv og/eller bruke bilder fra yngre dager har nesten blitt «den nye sannheten». Derfor har det kanskje sneket seg inn en følelse av at man må gjøre det fordi alle andre gjør det.

Endret av Lord Friendzone
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har møtt nå tre damer på tinder som alle var tjukkere i virkeligheten. Skuff.. Bye bye 

Anonymkode: 80200...ae2

Fool you once, shame on them, fool you twice, shame on you.

Hvorfor møter du noen du ikke vet hvordan ser ut? Ille at de har lagt ut bilder som ikke stemmer med virkeligheten , men dere må jo ha tastet mer enn bare hei før dere velger å møte? Så da hadde det kanskje vært en idé å be om flere bilder. Evt snapchat-bilder eller en liten filmsnutt. 

Anonymkode: 41659...689

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke folk flest flere enn ETT bilde på profilene sine? 

Jeg skjønner ikke hvorfor noen gidder å tukle med sånne ting..  

Anonymkode: 77b50...f57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...