Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet det er helt umulig å svare på egentlig, men jeg tenker altfor mye på dette. 

Har søkt sykepleien i en mindre by i Norge. Ifjor var poenggrensen 44,3. Jeg har 45,8. 

I år har ca 40 stk fler enn ifjor satt opp studiet som førstevalg.

Hva tror dere? Håper på greie svar til en stakkar med nervene utenpå kroppen.

Anonymkode: a3959...232

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig sannsynlig at du kommer inn ja :) Jeg tror du kommer inn.

Anonymkode: aad29...c8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg er helt enig med posteren over. 40 søkere var jo en del, spesielt siden det er snakk om en mindre by (=færre studieplasser?). Men helt umulig å vite. Du har jo også en sjanse til å komme inn på suppleringsopptaket, så alt håp er ikke ute om du havner på venteliste. 

Anonymkode: b3e37...4c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om jeg er helt enig med posteren over. 40 søkere var jo en del, spesielt siden det er snakk om en mindre by (=færre studieplasser?). Men helt umulig å vite. Du har jo også en sjanse til å komme inn på suppleringsopptaket, så alt håp er ikke ute om du havner på venteliste. 

De tok inn 180 ifjor :) ingen fra venteliste, de overbooker. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Men 40 flere søkere betyr ikke at de alle har høyere snitt enn TS. Som regel bruker det å gå fint å komme inn (gjerne fra venteliste) om man har høyere snitt enn året før på sykepleie.

Anonymkode: aad29...c8b

AnonymBruker
Skrevet

I fjor da jeg søkte sykepleien hadde jeg 48 studiepoeng. Året før var poenggrensen 46,8. Den siste som kom inn i fjor hadde 46,6 i studiepoeng, og det var 970 søkere som primært hadde den studieplassen på førstevalg. 275 plasser. I år er det over 1000 søkere, så det blir spennende å følge med på hvordan snittet lander i år. 

Anonymkode: 5d7ae...9b0

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I fjor da jeg søkte sykepleien hadde jeg 48 studiepoeng. Året før var poenggrensen 46,8. Den siste som kom inn i fjor hadde 46,6 i studiepoeng, og det var 970 søkere som primært hadde den studieplassen på førstevalg. 275 plasser. I år er det over 1000 søkere, så det blir spennende å følge med på hvordan snittet lander i år. 

Anonymkode: 5d7ae...9b0

Spennende! Man vet jo liksom aldri hvordan det utvikler seg. Men er ikke noe tvil om sykepleie er blitt veldig populært. 

Skrevet
På 1.6.2018 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Vet det er helt umulig å svare på egentlig, men jeg tenker altfor mye på dette. 

Har søkt sykepleien i en mindre by i Norge. Ifjor var poenggrensen 44,3. Jeg har 45,8. 

I år har ca 40 stk fler enn ifjor satt opp studiet som førstevalg.

Hva tror dere? Håper på greie svar til en stakkar med nervene utenpå kroppen.

Det kan gå. Men jeg ser en utvikling for  hvert år som går  der flere og flere søker sykepleiestuide fordi det er stor sykepleiermangel og det er gode muligheter for å få jobb etter studiene.  Du får nok bare vente i spenning frem til 20.juli.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Serafin skrev:

Det kan gå. Men jeg ser en utvikling for  hvert år som går  der flere og flere søker sykepleiestuide fordi det er stor sykepleiermangel og det er gode muligheter for å få jobb etter studiene.  Du får nok bare vente i spenning frem til 20.juli.

Lykke til!

Tusen takk! Krysser fingrene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...