AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #1 Skrevet 1. juni 2018 Jeg hater når det skjer, så jeg åpner ikke døren . Bor i blokk så jeg ser hvem som kommer og ikke. Har kamera ute. Hater overraskende besøk. Og det er jo typisk at de kommer når jeg akkurat er kommet inn, sliten og har laget meg mat. Skal sette meg ned fremfor tv og kose meg, såå ringer det på! Hvorfor kan ikke folk ringe å høre om det passer? Anonymkode: 26433...ed5 29 2
L'amie Skrevet 1. juni 2018 #2 Skrevet 1. juni 2018 Ja, jeg åpner og inviterer inn. De får tilbud om drikke (vann, te eller kaffe), men ellers ingenting, med mindre jeg har noe liggende. Jeg synes det er hyggelig med besøk, særlig av de jeg kjenner godt. De kan jeg slappe av sammen med, selv om jeg er fryktelig sliten. Folk jeg ikke kjenner så godt blir også invitert inn, men det kan være litt kjipt hvis jeg er veldig sliten. 12
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #3 Skrevet 1. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hater når det skjer, så jeg åpner ikke døren . Bor i blokk så jeg ser hvem som kommer og ikke. Har kamera ute. Hater overraskende besøk. Og det er jo typisk at de kommer når jeg akkurat er kommet inn, sliten og har laget meg mat. Skal sette meg ned fremfor tv og kose meg, såå ringer det på! Hvorfor kan ikke folk ringe å høre om det passer? Anonymkode: 26433...ed5 Nei, åpner ikke Anonymkode: c63ec...f73 18
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #4 Skrevet 1. juni 2018 Vi later som om vi ikke er hjemme hvis det skjer. Anonymkode: ab127...4c4 27
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #5 Skrevet 1. juni 2018 Som oftest aldri. Jeg har stort behov for, og setter stor pris på, min uforstyrrede hjemmetid, og jeg har trent opp alle som faktisk kjenner meg til å aldri ringe på uanmeldt og kun sende sms, ikke ringe. Mye av dette er fordi jeg også jobber natt, og dermed kan folk aldri egentlig vite når jeg sover, så jeg har spesifikt bedt folk om å sende sms hvis de vil meg noe, heller enn å ringe, og kun ringe hvis det er "nød". Derfor ignorerer jeg dom oftest dørklokka glatt når den ringer og jeg ikke venter besøk. De som kjenner meg og trenger å kontakte meg vet hvordan de skal gjøre det på andre måter. Anonymkode: cc0a5...d26 7 1
Gjest Overrasket Skrevet 1. juni 2018 #6 Skrevet 1. juni 2018 (endret) Utelukkende ja. Jeg elsker det. Særlig når det er en spretten kvinne med en flaske cava i ene hånden og sjoklade i den andre hånden. Da er det nesten bare å si velkommen inn og fyre opp en risotto for to. Endret 2. juni 2018 av Overrasket
frekvens Skrevet 1. juni 2018 #8 Skrevet 1. juni 2018 Selvfølgelig! Ikke ring eller send melding i forkant. Jeg trives godt med uanmeldt besøk. Er det middagstid så inviterer jeg til bords😊 10
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #9 Skrevet 1. juni 2018 Jeg åpner ikke. Av en eller annen grunn får jeg helt panikk dersom noen ringer på uventet, så jeg tør ikke røre meg en gang 😂Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har alltid vært sånn. Anonymkode: be653...413 15 2
Kontormus Skrevet 1. juni 2018 #10 Skrevet 1. juni 2018 Selvsagt! Kjenner heldigvis ikke så mange en trenger søke om å få besøke. Og de få - de får bare være. Men det betyr ikke at jeg alltid kommer uanmeldt. 3
Piruette Skrevet 1. juni 2018 #11 Skrevet 1. juni 2018 Før så gjorde jeg alltid det. Syns det var sååå koselig med spontane besøk. Har nå en baby på 3mnd. Nå pleier jeg sjeldent å åpne døren hvis det er uanmeldt. Orker bare ikke! Samboer hadde glemt å låse døren her for litt siden. Våknet av at jeg hørte ei venninne i stua som ropte halloooo. Jeg ble SÅ sint inni meg. Huff, liker ikke den nye meg😂 15
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #12 Skrevet 1. juni 2018 Godt å høre at det ikke bare er meg. Liker jo besøk men ikke når det er uanmeldt og jeg er fryktelig sliten Anonymkode: 26433...ed5 8
Olava Skrevet 1. juni 2018 #13 Skrevet 1. juni 2018 Noen ganger åpner jeg og andre ganger lar jeg være. Tenker at en uåpna dør er signal nok om at det ikke passer. 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #14 Skrevet 1. juni 2018 Ikke alltid nå lengre. Lei av idiotiske alarm selgere som ikke vil gi seg og jehovas vitne folk. Får som regel ikke besøk uanmeldt, og om det skjer håper jeg de har vett nok til å se bilen utforbi og sende meg en melding Anonymkode: 7d85d...bf7 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #15 Skrevet 2. juni 2018 Selvfølgelig. Bor på bygda, her blir du pratet om hvis du ikke åpner eller inviterer innn uænsket besøk Anonymkode: f0037...b7a 6
Mr. Kilmister Skrevet 2. juni 2018 #16 Skrevet 2. juni 2018 Jeg åpner ikke når det ringer uanmeldt på døren. Later som jeg ikke er hjemme. Vet det er noen jeg ikke kjenner. Venner å familie har vett nok til å høre om det passer før de kommer. 4
FluffyJuggernaut Skrevet 2. juni 2018 #17 Skrevet 2. juni 2018 Nei, ikke bestandig. Om vi er i humør til besøk så åpner vi opp, men jeg liker å ha noe å servere og være klar for besøk. Og vi er fryktelig glad i alenetid sammen eller bruke tid på egne hobbyer når vi er hjemme fra jobb, og da kjennes uplanlagt besøk litt invaderende. Vi er litt sære og usosiale av og til, nærmeste familie og venner vet at vi ikke liker spontant besøk å respekter det mesteparten av tiden. Og de gangene de bare popper opp på døren så vet de at det er ikke sikkert vi hørte de banke på 😉
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #18 Skrevet 2. juni 2018 Om det ringer på uanmeldt hos meg, så åpner jeg ja. Det er som oftes ungene som får besøk da. Mine venner ringer på forhånd, det har kanskje skjedd en eller to ganger at vennninne mine har kommet uanmeldt på døren. Men da har de fortsatt ringt 2 min før å hørt om jeg er hjemme. Anonymkode: b6ac0...508
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #19 Skrevet 2. juni 2018 Hvis jeg ikke vil ha besøk, så later jeg som jeg ikke er hjemme. Pleier som regel å åpne,da. Anonymkode: 2b23f...8e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå