AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #1 Skrevet 1. juni 2018 Dette gjør meg usikker, spesielt når jeg leser den andre tråden, om gjester som ikke drar hjem. Redd jeg er en av dem som ikke helt kjenner min egen besøkelsestid. Når er moroa over? Når er det ok å gå hjem? Bør vertskapet selv hinte om hva som passer for dem? Anonymkode: e4c03...cbd
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #2 Skrevet 1. juni 2018 Det spørs helt hva du er invitert til, når på døgnet det er, om det er fridag etterpå, om det er kun deg som er på besøk eller flere. Generelt varer et kveldsbesøk en kveld før fridag lengre enn ett ettermiddagsbesøk eller lunsj en hvilken som helst dag og spesielt om folk skal på jobb dagen etterpå. Et par timer er normalt om du blir invitert på forkost/lunsj/kaffe, lengre om det er middag en lørdagskveld eller ost og vin en fredagskveld. Utrolig slitsomt med folk som aldri går. Er du usikker kan du jo teste grunnen etter en tid med å si "nei nå må jeg snart komme meg hjem", og hvis vertskapet ikke motsier deg er det på tide å pakke tingene sine. Må folk hinte til at du skal gå hjem har du vært der for lenge. Anonymkode: 19e33...5aa 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #3 Skrevet 1. juni 2018 Jeg pleier å si «du får bare kaste meg ut når du vil». Funker fint, folk sier fra.0 Anonymkode: 52b11...3d0 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #5 Skrevet 2. juni 2018 Jeg er på besøk fra 1-3 timer og foretrekker samme besøkstid hos meg. Det er vanskelig å hinte om at man vil at gjesten skal gå hjem så jeg syntes det er gjesten sitt ansvar. Anonymkode: 8db25...eb5 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #6 Skrevet 2. juni 2018 Dersom du er invitert til et måltid, og begynner å bli sulten igjen er det på tide å gå. Jeg har flere venner som spør hva det er til middag etter de har fått en bedre lunsj her. Det blir litt feil for meg. Anonymkode: fd30f...2db 8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #7 Skrevet 2. juni 2018 Det kommer helt an på. Hvis du er invitert et sted til f.eks kl 18-19 bør du gå hjem senest 23 (hvis det ikke er en fest som varer hele natta). Ellers er vel ofte 3-4 timer mer enn nok, men det kommer helt an på hvem og hva Anonymkode: 843f9...ddf 3
Nyttig Skrevet 2. juni 2018 #8 Skrevet 2. juni 2018 Utrolige problemstillinger...:) De fleste gir også klar melding om at de skal andre ting så du må gå. Men å grave til seg Lunsj OG Middag hørtes litt villt ut. 2
Gjest BearMama Skrevet 2. juni 2018 #9 Skrevet 2. juni 2018 Kommer an på settingen og hvilken venner man er invitert hos. Møter jeg venninner så har det plutselig gått mange timer uten at noen av oss tenker over det. Hos andre så er det nok med en time eller to. Kommer jo også an på hvor gode samtaler en har. Når en begynner å snakke om været så er det kanskje på tide å tenke at vertskapet er mettet på samtale og besøk Men tenker at er man invitert til lunsj så går man før middag. Er man invitert på middag så kommer det an på hva type middag, hvor sen middagen starter og om det er barn eller ikke involvert. Men vanlige er vel rundt 23ish.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #10 Skrevet 4. juni 2018 Da jeg ble kjent med venninnen min og vi planla å være sammen forventet jeg kanskje 4-6 timer, noe mellom der. I senere tid finner vi på ting kanskje 4-5 ganger i året, fordi hun er her fra tidlig formiddag til midnatt, forventer mat, at vi skal kjøre til steder osv. Anonymkode: c350e...b6f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå